kimmen plakken op de romp

Wie heeft er tips om de kimmen op de romp van de zwarte zee te plakken

ik heb het al geprobeerd maar ik kom er niet uit
zaten scheef van elkaar en veel te ver naar achteren

de kimmen horen ook volgens mij op de dikke gedeelte van de romp

iemand tips ????

Sjabloontje maken van karton, zorgen dat de kimkielen goed aansluiten en dan lijmen met epoxy oid?
Of sleuven in de romp maken en de kimkielen er doorheen monteren... Zo heb ik het althans gedaan met mijn - houten - Zwarte Zee.

Dit is de zz met een plastick romp

en de kiel kimmen die er bij zitten die hebben veel ruimte (sluiten niet overal goed aan )

Ik heb voor mijn Happy Hunter ps L profielen gebruikt. De staande kant net zo hoog als de kimkiel. De kleine kant op de romp geplakt, als je de kleine kant aan de kielzijde doet dan zie je er bijna niets van

Als je de originele kimmen wilt blijven gebruiken, zou ik ze eerst eens op maat gaan schuren zodat ze wél overal aansluiten.
Je zou ze dan ook kunnen lijmen met aceton, thinner, MEK of chloroform, tenminste ik neem aan dat je kimkielen ook van plastic zijn.
Overigens kun je ook in de plastic romp sleuven maken, hoewel je dan wel veel verband er uit haalt. Misschien dan beter een paar kleine sleufjes maken, en tabjes aan de kimkielen maken die daar in vallen.

Hallo

mijn kimmen zijn van hout
ik denk persoonlijk dat je beter een nieuwe kan gaan maken omdat de bestaande kimmen niet zo veel vlees heeft om te schuren

of een L profiel wat etapje zegt

bedankt voor de reacties

En wat al gezegd is, eerst sjablonen maken voor zowel de kimkielen als voor de plaats waar ze moeten komen. Dan pas kimkielen gaan snijden. Succes in ieder geval en je bent echt de eerste niet die een setje kimkielen richting vuilnisbak stuurt.

Back