Kind neemt verkeerstoren JFK over

Super toch ?
Zal voldoende toezicht zijn geweest hoor...

"Mijn" kind schiet ook in de tuin met mijn luchtbuks. Niets mis mee, alles valt of staat met goede begeleiding. Nu weet ik zeker dat hij me vraagt of hij mag schieten, en hij weet dat dat altijd mag. De eerste keer was spannend, na een 3 keer hoor ik hem er niet meer over :)

Nu heb ik geen probleem, en angst dat het spannend blijft, en dat de kans er is dat hij hem zelf van de muur haalt, en ergens kogeltjes ritselt, en gaat schieten,als ik eens weg ben, of niet oplet en ergens anders mijn focus op heb, met vriendjes als ik er niet bij ben

Idd Emil. Daarom dat ik zoiets heb van één keertje is goed, geen probleem. Maar moest ik baas zijn zou ik er toch een probleem van maken moest het meer voorvallen. Die toren is geen kindercreche. :D

Over kinder en wapens heb ik altijd gemengde gevoelens gehad. Anderzijds ben ik het met je eens dat alles staat of valt met de opvoeding/opleiding van het kind. Maarja, daar gaat dit topic niet over ;)

Grtz Matanza

Laatst bewerkt:
Net zo als de piloot die zijn zoontje even op auto pilot liet vliegen wat toch niet auto pilot was waardoor het complete vliegtuig de grond in ging met een paar 100 doden.

Blijft toch wel een risico hoe klein dan ook.

Die "Papa" zou wat mij betreft op staande voet de zak krijgen :(

Het kinderstemmetje kan namelijk voor verwarring zorgen.

Wat betreft het risico daar, acht ik vrij klien...
In tegen stelling tot een kind laten vliegen....(in een jumbojet)

Ben al eens een keer eerder met een "kind" van 15 meegeweest in een solovlucht zweefvliegen!

Die "Papa" zou wat mij betreft op staande voet de zak krijgen :(

Het kinderstemmetje kan namelijk voor verwarring zorgen.

Dit zegt Nu.nl er nog over :

De medewerkers die betrokken waren bij het incident zijn volgens de FAA op non-actief gesteld. "Dergelijk gedrag is onacceptabel en laat niet de professionaliteit zien die verwacht wordt van alle FAA-medewerkers." Ook de vakbond voor luchtverkeersleiders keurde de actie af.

Bron : Kind werkt als luchtverkeersleider | nu.nl/opmerkelijk | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Ben zelf ook luchtverkeersleider en dit soort geintjes zijn echt onacceptabel, hoe onschuldig het misschien ook lijkt. Wat Rhelie al postte, een kinderstem, of elke stem zonder ervaring, kan voor grote vraagtekens zorgen bij vliegers met alle gevolgen van dien.

Ben je toevallig deze verkeersleider ? -->

Geintje moet kunnen, maar wel door de professionals. Misschien gaan we nog meer horen van deze 'ATC-kid?' een eigen talkshow ofzo... (het was immers in de US)

Laatst bewerkt door een moderator:
Wie niet ? Erg mooie baan; netto 25-urige werkweek, werkdag duurt 5 uur. (uitzonderingen daargelaten) En woon-werk reis is buiten de spits om, relaxen is ook een voorwaarde om goed te functioneren. Daarnaast een baan met een hoge verantwoordelijkheid.

De betroffen vkl (verkeerleider) en z'n supervisor zijn op non-actief gesteld, ontslag is een tweede, dat zal denk ik niet gebeuren, meer een reprimande ofzo.

Waarom denk je dat de werdagen "maar" 5 uur per dag zijn ?

Het valt mij altijd op als het om veiligheid gaat men het altijd wegcijfert behalve als er iets gebeurt ....dan gilt men van de daken dat dit soort zaken nooit voor haden mogen komen .

Hoewel de voertaal engels is komen de piloten uit verschillende landen en is een spraakverwarring zo gemaakt .

Werkdagen zijn over het algemeen langer hoor, maar het aantal uur daadwerkelijk controllen is beperkt. Buiten die uren werk je ook, admin, opleiding, cursus e.d.

Back