Kinderauto motor vervangen voor zwaardere?

Discussie in 'Electro auto's' gestart door jayless, 21 feb 2010.

  1. jayless

    jayless Guest

    Hallo,

    Heb een kinderauto gekocht voor mijn dochter en dat ding is niet voorruit te branden, hij valt op een drempel gewoon stil, en dat noemt men dan "aansprekende prestaties".

    Wil nu dus die motor van 20 watt vervangen, iemand een idee of dat mogelijk is? liefst zou ik het voltage wel hetzelfde houden ivm bekabeling.

    dingetje loopt nu zo een 3 km, mag van mij zeker wel het dubbele draaien en daarnaast dat hij ook een heuveltje op kan rijden want dit is echt niks.

    hieronder even de tekst van een website mbt de auto en een foto :

    Fantastische roze VW BEETLE met afstandsbediening, geschikt voor één persoon, die dankzij de krachtige 6V accu en 20 watt motor tot aansprekende prestaties in staat is!
    Tijdens het rijden zijn via de claxon sounds oproepbaar.
    Op het stuur bevinden zich diverse knopjes met verschillende geluiden en muziek.
    * 6V kindveilige accumotor
    * Afstandsbediening
    * Adapter voor opladen via het stopcontact
    * Aangedreven door een 20 Watt motor
    * 4 terreinwielen
    * Stuur met echte claxon en diverse geluidjes
    * Deurtje dat open kan
    * Rijden door echt gas te geven
    * Kan zowel voor- als achteruit rijden d.m.v. schakelaar
    * snelheid ca. 3 tot 5 km per uur
    * Afmeting 95 x 59 x 47
    * Voor 1 persoon (maximaal 30 kg)
    * Geschikt voor kinderen van 1,5-4 jaar


    Als iemand hierbij kan helpen/adviseren ook mbt wat voor soort motor (de motor gaat in een behuizing wat men blijkbaar een vertrager noemt) ik erin zou kunnen steken.

    mvg

    Jeroen
     
  2. Lochii

    Lochii

    Lid geworden:
    14 apr 2009
    Berichten:
    1.564
    Locatie:
    Het land van Maas en Waal
    Hoi Jeroen,

    Ik vrees dat dat niets gaat worden, de spullen waar het forum hier over gaat gaat over een heel ander soort auto's. De aangegeven snelheid (3 tot 5 km per uur) laat mij doen denken dat het over een echte speelgoedauto gaat, zoals Nikko. Deze auto's werken met een simpel motortje en een printplaat. Deze printplaat is niet berekend op zwaardere motoren (ofwel je overbelast de printplaat)

    Ookal mocht je er een zwaardere motor in zetten, dan draai je waarschijnlijk de hele aandrijving naar de haaien.
     
  3. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Als ik de beschrijving zo lees, denk ik zomaar dat we het hier niet over een model hebben, maar over een electrisch aangedreven auto waar een kind in kan zitten, welke (voor de veiligheid?) ook is voorzien van een afstandbediening.
     
  4. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z


    het gaat wel over een auto waar een kind kan inzitten hé :)

    Dus niet echt radiogestuurd maar 'kindgestuurd'


    Jayless: zo op't zicht kunnen we niet echt antwoorden: "ja waarschijnlijk wel maar:...."

    een goed begin zou zijn om foto's te nemen van de huidige motor, afmetingen te geven, de electronica, de tandwielkasten enz enz enz.

    De makkelijkste oplossing lijkt me meer accu's.
     
  5. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
  6. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Misschien is het handig om eerst wat meer over de motor te weten te komen.

    Misschien staat er een nummer op waarmee wat specs op het internet te vinden moet zijn of anders de maatgevingen en de as-diameter.

    Als je bij oa. Robbe en Graupner gaat kijken hebben ze heel veel soorten motoren van klein tot groot in div. voltages.
     
  7. Bugsy Malone

    Bugsy Malone Guest

    Hallo Jeroen,

    Ik heb ook zo'n auto gekocht maar dat is dan een brum van de gelijknamige TV serie.
    Zit inderdaad zelfde type motor in en een 6,2 volt accu bij met adapter voor op lichtnet.
    Bij deze auto zit in het dashboord een knopje voor twee standen snel en langzaam, en snel is ook snel moet flink meelopen dan.
    Er zit ook een knop op om voor en achteruit te rijden.( bij jouw dus ook )
    Mijn vraag aan jouw is zitten die knoppen er bij jouw auto niet op of misschien verder verborgen voor de kleintjes??
    Als ik jouw verhaal lees denk ik n.l ook dat je accu niet voldoende is opgeladen of stuk is want ik heb er twee stuks bij en na ongeveer een 30 minuten achterelkaar rijden neemt die pas in kracht af. ( 6V/10AM/20h )
    Wij gebruiken die auto bij markten om de kleintjes rondjes op te laten rijden en dat kan dan met twee accu's haast een hele dag met uiteraard wat tussenpozen.

    Gr. Arnold
     
  8. dafke

    dafke

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    734
    Locatie:
    Waarschoot/oost-vlaanderen
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Hahaha, tuurlijk kan dat wel. Een beetje brushless motor, regelaar aansturen via een servotester en klaar. Kun je inderdaad leuke dingen mee maken.


    En anders volledig pimpen... 8O 8)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. jayless

    jayless Guest

    Het gaat inderdaad om een kindgestuurde auto met afstandsbediening.

    Met een volle accu krijg ik dat ding ook geen heuveltje op (wel zonder mijn dochter erin van 11 kilo) maarjah zou toch moeten werken.

    Zal eens wat fotos maken van het motortje en dat kastje (vertrager?) waar hij in zit, accu is wel klein kan ik eventueel wel vervangen voor een zwaadere (wel met zelfde voltage enzo) maar dan moet hij eerst wat harder rijden.

    Ik hoor graag van jullie wat de eventuele opties zijn enzo, begrijp dat er mensen zijn die die dingen ge-mod hebben ook hoor ik daar graag de ervaringen van.

    En ik heb verder geen knopjes met langzaam of snel. alleen aan/uit en voor/achteruit

    gr.

    Jeroen
     
  11. jayless

    jayless Guest

    Zag net dat men een 12v auto accu in een 6v machine had geplaatst waardoor dus de motor veel sneller draaide.

    Kan dit ook of is dit echt extreem slecht voor de auto? (en de bekabelling?)
     
  12. CircusAso

    CircusAso

    Lid geworden:
    10 jul 2006
    Berichten:
    603
    Locatie:
    Deventer

    Ligt geheel aan de toegepaste motor, er staat meestal keurig op de motor vermeld binnen welk voltage deze mag werken.
     
  13. jayless

    jayless Guest

    er staat niks op de motor dus dat is niet erg handig.

    ben wel tegen een ander probleem op gelopen, er zit nm een afstandsbesturing print etc in, welke op 6 volt moet blijven dus alleen de motor zou ik 12v moeten geven maar hoe ik dit nou weer moet doen.


    pffff, wordt nog een heel projectje zo (maar wel geinig)
     
  14. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
    ik denk dat je dan de motor en elektronica uit zoiets moet halen
    UrbanX GO-KART, NIEUW!! in Nederland, THE BIG ONE

    en in die andere auto doen
    (misschien lichter vertanden voor betere acceleratie)

    maar ja dat kost ook al €170,- dus dat is denk ik geen optie.

    ik heb wel ergens gezien dat iemand een MMM in zo een autotje had gedaan dat ging ook wel aardig vooruit op 6s lipo:rolleyes:

    mvg mick
     
  15. Sleurhutje

    Sleurhutje Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 jun 2006
    Berichten:
    25.207
    Locatie:
    Beverwijk
    Yep, weet waar je aan gaat beginnen. ;) :teacher:

    Het hangt een beetje van de vertragingskast af of je er een sterkere motor in kunt zetten. Als de tandwielen van plastic zijn, dan zal dat de eerstvolgende zwakke schakel zijn en bij een beetje belasting hou je plastic wielen zonder tanden over. 8O

    En anders... 8) Een leuke motor, motorregelaartje, spanningvoorziening voor de servo tester. En dan? Met de servo tester kun je motorregelaar aansturen. De spanningsvoorziening is nodig omdat de regelaar geen voedingsspanning levert voor dergelijke elektronica. Overstappen op 24V is redelijk noodzakelijk om extreem hoge stromen te voorkomen. Bij 24 Volt "vol gas" draait de motor zo'n 24 Volt x 380 kV (=aanduiding voor toeren per volt) = 9120 toeren per minuut. Chinezen nemen het niet zo nauw met nauwkeurigheid dus hou het op 8000 toeren/min. Stel dat je vertraging 10:1 is dan maakt de uiteindelijke as 800 toeren. Als je dan verder rekent, kun je ook wel de snelheid bepalen op basis van de wieldiameter.

    Nog zin om het aan te passen? :D Je hebt dan wel een karretje waar de hele buurt achter kan hangen met de skateboards en rolschaatsen. :rolling:
     
  16. Micropuller

    Micropuller Forum veteraan

    Lid geworden:
    1 jul 2004
    Berichten:
    6.399
    Als we dan toch gaan verbouwen...

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. jayless

    jayless Guest

    heb net gelezen dat men er als vervangingsmotor een titan 550 in stopt, dus 12v moet kunnen. (kunnen de tandwielen ook nog wel aan)

    alleen dan zit ik met een ander probleem de 6v voor de remote control print en aansturing, is 2x 6v ah7 accu een idee en dan pure 6 volt aan alles geven en alleen dde motor 12v geven of kan dat niet?

    iemand trouwens een adresje in nl waar die te kopen (titan 550)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 feb 2010
  18. superboe

    superboe

    Lid geworden:
    26 mrt 2009
    Berichten:
    721
    Locatie:
    middelharnis (ZH)
  19. RobG

    RobG

    Lid geworden:
    13 sep 2009
    Berichten:
    52
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. Benjamin072

    Benjamin072

    Lid geworden:
    7 aug 2019
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Alkmaar
    Ik heb een 12v kinder autotje,
    En de 12.300toeren motortjes
    Vervangen, voor 12v 30.000 motortjes
    En de accu van 12v 7,5ah
    Naar 12v 10ah.(zodat ie net iets langer kan blijven rijden). hij is aanzienlijk sneller en me dochter van 4 kan er nu weer een jaartje langer plezier van hebben
     

Deel Deze Pagina