King 3.0 met fuelie 29 cc start niet

Beste lieden,
Heb recentelijk bovenstaande auto gekocht en die reed prima. Heb na te zijn ingereden flink door het stof gehapt waarna hij niet meer wilde starten.
-Luchtfilter vervangen en carburateur schoongemaakt.
-Bougie vervangen en die vonkt goed;
-Nieuwe mengsmering erin;
-Carburateur opnieuw ingesteld, volgens fabrieksinstellingen;
-startprocedure, eerst met de choke tot hij wil, daarna zonder choke doorstarten. (zoals ik altijd deed)

-de bougie is daarna nat van de benzine

-hij geeft geen krimp

Zie ik iets over het hoofd?
 
ik denk toch dat je hem verzuipt zo te horen

2x trekken rustig, choke erop 2x goed trekken choke eraf en dan nog paar keer trekken en hij moet lopen

bijde naalden 1,5 slag open.
wat voor mengsmering gebruik je met welke benzine?



mvg Hans
 
Zand in je blokje terrecht gekomen wat slijtage oplever, dus ook dat kan wel eens de moeite zijn om dat eens te bekijken.
 
ik denk niet dat er zand in zit als je een goede luchtfilter gebruikt

even de bougie eruit halen en benzine slangetje eraf halen en flnk aantal keren trekken zodat je hem droog trekt.
paar uur laten staan en als weer startklaar maken.
bij het starten van je gas afblijven

mvg HANS
 
Welke type motor heb je er nu op zitten?
Een Fuelie 29cc wordt af fabriek niet geleverd!
Ik ben dus benieuwd welke motor je gebruikt.
De Fuelie wordt door CY gemaakt, maar deze zitten echter niet op de King en Rovan modellen.
De King en Rovan modellen gebruiken een ruwe kopie van de CY motoren.
De Fuelie motoren gaan tot 26cc en is er in een 'S uitvoering
Ik doe veel in motor onderhoud en tuning onder de naam RoteQ.
Zo heb ik pas geleden een blokje van een rovan van binnen gezien.
Deze zijn toch wel van een mindere kwaliteit.
Ik denk dan ook dat jou blok wel eens flinke schade kan hebben door het zand.
Je geeft immers zelf al aan dat je de carburateur moest schoonmaken.
Een motor kun je zelf wel uit elkaar halen.
Wil je zien hoe?
Kijk dan hier: • Toon onderwerp - Motor demontage/montage "How to"

Ik rij zelf met RoteQ Fuelie 26S performance engine
 
Wat je zegt, het zal een kopie zijn van de cy motoren. Er staat echter wel Fuelie op 29 cc. Dat dit mag. Chinezen zullen er schijt aan hebben. De handleiding is ook helemaal van een Hpi baja. Komt geen king in voor. Wel in de handleiding van de afstandbediening.
Wat is in het ergste geval de schade?
 
Wat je zegt, het zal een kopie zijn van de cy motoren. Er staat echter wel Fuelie op 29 cc. Dat dit mag. Chinezen zullen er schijt aan hebben. De handleiding is ook helemaal van een Hpi baja. Komt geen king in voor. Wel in de handleiding van de afstandbediening.
Wat is in het ergste geval de schade?

in het alle ergste geval een nieuwe motor, als het inderdaad zand is kun je het beste de cillinderkop lichten, kijken hoe deze er aan de binnenkant er uitziet en de staat van je zuigerveer. als dat het enige is wat je dan moet vervangen ben je ongeveer 50 a 60 euro kwijt voor een revisie setje. Maar zoiezo is het het beste om je bloje er af te halen en ook het onderblok goed schoonspoelen en eventueel de lagers en keringen vervangen want dan heb je gelijk alles goed aangepakt.
 
Motor

Je kunt niet zomaar even een cilinderkit vervangen voor een andere.
Ik denk dat er een stroker krukas in zit om aan de 29cc te komen
En hierop past niet zomaar een revisie zenoah set of 1 van CY.
Standaard hebben de krukassen een slag van 28mm.
Zou zomaar kunnen dat er hier een 29 of zelfs 30mm slag krukas in zit.
Koop je nu zomaar een cilinderkit dan loopt de zuiger vast boven in de kop.
Kijk dus eerst goed wat er in het blok zit.
Als je cilinder goed is aangevreten door zand dan zijn je krukaslagers ook kapot.
Dan komt het dus neer op volledige revisie!
 
Ik heb het hele ding open liggen, dat wil zeggen de cylinder. Ik ben geen dihard op dit terrein dus excusee voor de amateuristische aanpak. Mijn eerste indruk is als volgt:
-de zuigerveer is nog intact zoveer ik heb kunnen zien.
-onderin inderdaad fuinstof/smurrie. Had natuurlijk het luchtfilter moeten inolieen. Niet gedaan. Hebben ze me ook niet verteld.
De kop van de cilinder voelt nogal grof aan. Ik zal er wel een paar kiekjes van maken. Ik zal aan de deuler vragen of hij meer weet van hoe die motor heet. Ik neem aan dat hij dezelfde onderdelen kan leveren als erin hebben gezeten.
Bedankt in ieder geval voor jullie adviezen. Gaat morrege wat kiekjes maken van de King.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt niet zomaar even een cilinderkit vervangen voor een andere.
Ik denk dat er een stroker krukas in zit om aan de 29cc te komen
En hierop past niet zomaar een revisie zenoah set of 1 van CY.
Standaard hebben de krukassen een slag van 28mm.
Zou zomaar kunnen dat er hier een 29 of zelfs 30mm slag krukas in zit.
Koop je nu zomaar een cilinderkit dan loopt de zuiger vast boven in de kop.
Kijk dus eerst goed wat er in het blok zit.
Als je cilinder goed is aangevreten door zand dan zijn je krukaslagers ook kapot.
Dan komt het dus neer op volledige revisie!


Klopt helemaal, voor elk blokje is er een eigen setje.
Even contact op nemen met antoine cools uit best, deze kan je vast en zeker helpen aan het juiste materiaal, deze is bigscale specialist en 7 dagen per week open en nog bij jou redelijk in de buurt. heb jou een pb gestuurd met zijn gegevens.
Mocht je een volledige revisie uit moet gaan voeren is het misschien het overwegen waard om een nieuw blokje te kopen, qua prijs zit dan dicht bij elkaar.

Tip voor het vervolg, zorg dat je het standaard luchtfilter vervangt door een ander, zorg voor goede luchtfilter olie en en olie het filter goed in (lees hier hoe te doen, http://www.bigscale.nl/=NL/index.php?option=com_content&task=view&id=38&Itemid=32. eventueel een upgrade setje voor je carb, dit houdt ook de meeste stof en zand buiten je carb en dus je blokje.
 
Laatst bewerkt:
full
full
full
full
full
Ik heb wat foto's toegevoegd van de schade aan de cilinder. Weet niet of ze duidelijk zijn. Denk toch dat je het met je eigen ogen moet zien.
Mijn eerste stap is naar de dealer gaan en overleggen what to do. In ieder geval zal de hele boel grondig schoongemaakt moeten worden en voor de toekomst een beter luchtfilter/ de boel goed inolien en stof en zand vermijden. Mocht je nog suggesties hebben voor een foto dan zal ik hem graag voor je maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mocht er een 28mm krukas in zitten dan ging ik voor een 26cc Zenoah cilinderkit.
Nieuwe lagers zou ik van SKF nemen, en dan de C3 uitvoering.

In dit geval is het zeker geen garantie.
Ga ermee naar een specalist,,,,,,
Ik weet Niet wat jou dealer allemaal van motoren weet en van een revisie!
Meet de diameter van de zuiger eens op,,,,, dit kon nog wel eens 36mm zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het zelfde probleem ook gehad, zand in het motorblokje. En het lichtfilter zat zelf in de lichtfilterolie ! ! !

Blokje opgemaakt en boven in de cilinder kop was die zwaar uigesleten zuiger beschadigt, lagers kapot, krukas wangen waren zelf verschoven op de as.

Ik heb alle lagers vervangen in het blokje door stofdichterlagers, sealringen vervangen door stofdichtelagers, nieuwe krukas, en de cilinder, zuiger en zuigerver vervangen.

en nu loop het blokje weer 100% goed, alleen nog een beter oplossing voor dat luchtfilter verzinnen.

Suc6 met reviseren !
 
Ik heb het zelfde probleem ook gehad, zand in het motorblokje. En het lichtfilter zat zelf in de lichtfilterolie ! ! !

Blokje opgemaakt en boven in de cilinder kop was die zwaar uigesleten zuiger beschadigt, lagers kapot, krukas wangen waren zelf verschoven op de as.

Ik heb alle lagers vervangen in het blokje door stofdichterlagers, sealringen vervangen door stofdichtelagers, nieuwe krukas, en de cilinder, zuiger en zuigerver vervangen.

en nu loop het blokje weer 100% goed, alleen nog een beter oplossing voor dat luchtfilter verzinnen.

Suc6 met reviseren !


nieuw blokje was goedkoper geweest denk ik

maar lagers met schiltje als krukaslager? krijg ie wel genoeg smering dan?

mvg Hans
 
nieuw blokje was goedkoper geweest denk ik

maar lagers met schiltje als krukaslager? krijg ie wel genoeg smering dan?

mvg Hans

Hoebedoel je met schiltjes ? bedoel je die stofdichten daarmee ?

Lagers kan ik redelijk goedkoop aan komen, sealringen heb ik ook vervangen door lagers en dat is goedkoper en beter voor het blokje. Krukas en zuigerset heb ik ook redelijk goedkoop kunnen kopen via via.

Voor mij was dus reviseren goedkoper dan een nieuw blokje.

Smeren doe ik minimaal 1:25 en liever iets vetter ! ! !
 
Hoebedoel je met schiltjes ? bedoel je die stofdichten daarmee ?

Lagers kan ik redelijk goedkoop aan komen, sealringen heb ik ook vervangen door lagers en dat is goedkoper en beter voor het blokje. Krukas en zuigerset heb ik ook redelijk goedkoop kunnen kopen via via.

Voor mij was dus reviseren goedkoper dan een nieuw blokje.

lagers die stofdicht zijn zitten rubber ringen over de kogels, houd in dat er bijna geen olie bij de kogels kan komen.
bij nitro motoren is 1 kant van het lager open dus zonder rubber schilt.

mvg Hans
 
Back
Top