King Hauler tankwagen (bouwverslag)

Discussie in 'Model truckers' gestart door rottierood, 12 jan 2006.

  1. rienes

    rienes Guest

    een goede avond

    een geld wagen hoe kom je er op
    het geld toch wel op aan je hobby??
    anders bij mij wel hoor
    je werkt wel makelijk met hout is dat niet erg zwaar allemaal ??
    verder een leuk idee geld wagen ben ik nog niet tegen gekomen op deze en onze site

    grt rien

    www.modelbouwers.com
     
  2. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Hai Rien,is wel ff wat anders hè?Meestal zijn het opleggers of bakwagens.Maar mijn wijlen vader heeft begin jaren 80 bij Brink's Grelach gewerkt (zo heette het toen) en ja,het kwam ineens bij me op om een geldwagen te bouwen.Toendertijd kwamen deze Mercedes modellen net in bij het bedrijf.Zodoende.Een soort eerbetoon aan mijn vader,zeg maar.

    Dit hout is vrij licht van gewicht (hardboard) en het is lichter dan de originele bak die er op zat.
    Wordt vervolgd (ook bij jullie site)
    gr Marcel.
     
  3. RT.Magic

    RT.Magic

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Nieuwegein (Utrecht)
    Hallo Marcel,

    Hier even een berichtje van de "oude" eigenaar van de Mercedes bakwagen :

    Je hebt een leuk doel gevonden om hem om te bouwen, een geldwagen, dat is echt heel erg apart. Ik vind het echt een goed en origineel idee, je moet er maar op komen. :teacher:

    Ik ga zeker je bouwvorderingen volgen want ik ben benieuwd hoe hij gaat worden.

    P.S. Jou tankwagen is nog steeds in zijn originele staat en ik laat hem voorlopig nog zo, want hij ziet er toppie uit. :bye:

    Groetjes Marcel. :proost:
     
  4. rottierood

    rottierood

    Lid geworden:
    21 jul 2004
    Berichten:
    1.124
    Heeeeeeee Marcel,leuk je weer eens te spreken.Bevalt ie jullie nog?Hij is ook inderdaad wel mooi,ja.Maar ik heb er helemaal geen spijt van.Ben er nog steeds heel blij mee dat ik de ruil doorgezet heb.Jij ook niet?
    De Mercedes ligt helemaal uit elkaar.(doet het niet zeer?)
    Alle electrische componenten komen in de bak terecht,want de accu vervangen onder de wagen is een beetje lastig.Het dak kan er af om er zo bij te kunnen komen.
    En hoe ik erop kom?Ja ,mijn vader is nu bijna een jaar geleden overleden en dan zit je wel eens te denken aan hem,wat voor werk hij heeft gedaan en zo kwam ik op de geldwagen.Deze Mercedessen waren net bestelt toendertijd.En daar viel het kwartje.
    Ik zal in iedergeval een nieuwe topic openen voor de geldwagen.
    Groetjes aan Marian en tot de nieuwe topic.
    gr Marcel.
     
  5. RT.Magic

    RT.Magic

    Lid geworden:
    13 okt 2005
    Berichten:
    290
    Locatie:
    Nieuwegein (Utrecht)
    Hallo Naamgenoot,

    Hij bevalt me nog steeds erg goed en ik heb ook geen spijt van de ruil.

    Het doet niet zeer om de Mercedes zo te zien want ik heb het gevoel dat hij een mooie truck gaat worden en een heel nieuw leven krijgt.

    Ik ken waarschijnlijk de wagens wel waar je pa op gereden heeft en ik ben erg benieuwd hoe je het allemaal gaat maken.

    Zoals ik al heb gezegt, ik ga zeker je topic volgen.

    Groetjes aan jou en je vrouw, Marcel.
     

Deel Deze Pagina