King II erge afwijking naar links

  • Topicstarter Topicstarter eXtreMe_L
  • Startdatum Startdatum
citaat:

Ja de 3100 doet het best goed. ik hoor hier en dar wat problemen met de aansluit draden in de motor maar verder heeft dat ding vemogen genoeg.. Ik weet niet wat voor een tandwiel je er op hebt.. 10 tanden is voldoende maar voor de toekomst wil je toch naar 11 tanden..

Suc6

Benno
---------------------------

Ik heb er een 11T tandwiel opgezet, zo eentje dat je met een imbusje kunt vastzetten, best handig.

Ik heb alleen wat aanpassingen moeten doen aan het plaatje waar je de motor op monteerd, de maat klopte namelijk niet helemaal.

(dat citaat gedoe lukt me niet helemaal?)
 
Hey Benno,
Onder iedere post zit een Quote knop.
Als je die indrukt dan gaat alles eigenlijk vanzelf.
daarnaast zit een multiquote knopje ("+) waarmee je verschillende post tegelijk kan selecteren om te citeren.
Quoten/citeren vind ik eigenlijk alleen nodig als je perse een stuk tekst of een deel ervan erbij wil halen of als een post op een vorige paginas staat.
Meestal is "@pietje:" of iets dergelijks al afdoende, blijft het allemaal wat leesbaarder ook.

Een nieuw draadje over de beste lipo's voor deze helie is misschien ook een goed idee i.v.m. de vindbaarheid voor nieuwe gebruikers van deze helie.

Groet.
Eric
 
Hallo allemaal!

Ik heb net weer een beetje gevlogen en ik wou gewoon even zeggen dat het nu heel erg goed gaat! Ik durfde nu eindelijk op ooghoogte te vliegen en dat gaat natuurlijk veel makkelijker, omdat je geen last hebt van grondeffect. Ik kon hem net ruim 30 seconden in de lucht houden (als het niet langer is), dus daar ben ik heel erg tevreden over.

Nu heb ik nog een klein vraagje:
De 2 stangetjes die zeg maar van de horizontale vin naar de achterkant van de heli lopen gaan heel de tijd eruit. Ik heb ook al geprobeerd de schroefjes bij de vin wat strakker aan te draaien, maar heeft geen zin. Wat moet ik doen? Zou ik misschien een stukje tape op de uiteinden kunnen plakken, zodat hij wat stroever zit?

Alvast bedankt :)
 
Fijn dat je de zaak een beetje onder controlle krijgt..
Die 2 staafjes waar je over praat zijn verstevigingen die op veel heli's terug te vinden zijn en de staart stabiliseren.
Normaal zit aan beide zijde een oogje vast op gelijmd maar uit jou beschrijving heeft de lijm los gelaten en de fiberglas staaf dus los uit het plastic buisje gekomen..
Gewoon een druppel superlijm in het busje van het oogje laten vallen en het fiberglas staafje er weer stevig in drukken..
Die laten wel eens vaker los of ze breken los en dan moet je ze helemaal vervangen. Ik heb ze al eens van een staafje Aluminium gemaakt.
(heb er al zeker een stuk of 8 op mijn king versleten)

Benno
 
Ok, ik dacht dat ze juist los hoorden te zitten omdat ze ook los erbij kwamen. Trouwens goede tip van dat aluminium staafje, als deze kapot zijn zal ik dat ook wel proberen.
 
Ok, ik dacht dat ze juist los hoorden te zitten omdat ze ook los erbij kwamen. Trouwens goede tip van dat aluminium staafje, als deze kapot zijn zal ik dat ook wel proberen.

Volgens mij zitten ze alleen los omdat de heli dan beter in de doos past.
Realiseer wel dat aluminium zwaarder is en dus de heli wat meer staartlastig maakt. Ik heb redelijk zware accu's dus dat compenseerd wel aardig.

Benno
 
Ok, dan zal ik dat wel niet doen aangezien hij nu al een beetje te veel naar achter leunt..

Heb hem vandaag gecrasht, alweer dankzij mijn eigenwijsheid :(. Het waaide best aardig en gister ging het vliegen heel lekker, dus ik ging het gewoon proberen. Er kwam een windvlaag die mn heli ongeveer 10 meter hoog blies en toen ben ik de controle verloren. De schade valt mij heel erg mee, alleen een bal connectie is afgebroken en er moet een nieuwe "tail driven pedestal" op (dat is dat achterste ding waar de staartrotor aan vast zit). Bestel de onderdelen zo en bestel waarschijnlijk ook een Lama v4 mee.
 
Ik heb hem alweer gecrasht, hij blijft maar naar links draaien en stortte neer. Ik ga hem waarschijnlijk verkopen en deze hobby beeindigen, al die dingen repareren is niks voor mij.
 
Ik heb hem alweer gecrasht, hij blijft maar naar links draaien en stortte neer. Ik ga hem waarschijnlijk verkopen en deze hobby beeindigen, al die dingen repareren is niks voor mij.

Das erg jammer,,
Ja Heli vliegen betekend doorzetten en volhouden..
En niemand zegt dat het makkelijk is.
Ik denk dat als je echt verder wilt je misschien wat support nodig hebt dus zoek iemand met king ervaring in de buurt en probeer het samen nog een keer..
Verder veel simmen.. Als het daar daat moet het met een goed afgestelde heli ook gaan maar ik verwacht daar nu juist het probleem..

Benno
 
Wellicht moet je eerst wat handigheid krijgen met de Lama 4. Die is veel rustiger en stabieler dan de King. Als je dan de bediening onder de knie hebt en 'het gevoel' kun je makkelijk de opstap naar de King maken.

Gouda is overigens niet ver weg als je nog eens instructie wilt hebben ven deze beginner ;-)
 
Mijn woede is weg :P. Sorry, maar ik werd echt heel even knettergek van dat ding, ik ben ruim 2 tot 3 uur bezig geweest met repareren en dan blijkt dat hij weer een afwijking heeft.

Ik ga de onderdelen bestellen, ga naar een modelbouwwinkel en laat hem repareren en goed afstellen, dan kan ik ook meteen zien hoe dat allemaal moet.

Ofterwijl: ik ga er wel mee door en ga inderdaad ook een Lama bestellen.
 
eXtreMe L: Ik wil je wel helpen repareren/afstellen, als je daar behoefte aan hebt ;-)
Dat zou ik erg fijn vinden, heb je een bepaalde plek waar je vliegt in Den Haag, bijv. in het Zuiderpark, zodat we daar kunnen afspreken of is het handiger om binnen te doen? Ik moet sowieso nog kijken welke onderdelen ik precies moet bestellen.

Bedankt!
(Ik ben pas 15 dus ik ben erg ongeduldig met dingen leren zoals dit, ik wil het altijd meteen kunnen...)
 
Sleutelen en afstellen is sowieso iets voor binnen wat mij betreft. Wel handig als je de spares dan in huis zijn ;-)

Ik ben pas 15 dus ik ben erg ongeduldig met dingen leren zoals dit, ik wil het altijd meteen kunnen...
LOL, dan heb ik slecht nieuws voor je...
Helicopters en ongeduld gaan slecht samen. Als je aan je ongeduld wilt vasthouden helpt het gedeeltelijk als je een voorraadje €€ hebt aangelegd.
Gedeeltelijk, omdat €€ je alleen in staat stellen om direct spares te kopen.
In repareren en afstellen gaat veel tijd zitten. Tijd die je had kunnen gebruiken om te leren vliegen. Als je te snel wilt, wordt dat meestal afgestraft d.m.v. een crash.
Dus probeer wel geduld op te brengen door bijvoorbeeld te oefenen op een simulator.
Laat maar weten wanneer je spares binnen zijn dan kunnen we wat afspreken. Stuur maar een pb.
 
Het rare is bij mij dat ik met realflight niet crash, ook niet met wind settings. Daar kan ik zelfs al 3D vliegen.. Zijn er bepaalde instellingen die je aan moet doen, zodat het vliegen wat realistischer is?
 
EDIT: Al gevonden
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top