King II Staart rotor loopt aan

• Topicstarter Topicstarter eXtreMe_L
  • Startdatum Startdatum
E

eXtreMe_L

Guest
Hallo,

Heb net mijn eerste heli-crash gehad, allemaal doordat ik ontiegelijk eigenwijs ben, had namelijk mijn trainingskruis er niet op..

Door deze crash is er een blade gebroken, de staart is verbogen (deze 2 heb ik al gefixt) en het ergste van alles is dat de belt van de staartrotor aanloopt, waardoor de heli als een gek gaat trillen als je de motor laat draaien. Ik heb al geprobeerd hem losser en strakker te draaien, maar helpt allemaal niet.

Ik heb het hele setje van de staartrotor er ook afgehaald, en als ik hem dan draaide ging hij wel soepel.

Sorry als dit een heel erg domme vraag is :)
Lorenzo

Hi,

Eigenlijk zou je na elke crash de assen moeten vervangen of op z'n minst nagaan of ze verbogen zijn.... Een schuddende heli heeft nogal eens zijn oorsprong in een verbogen hoofdas. Ik sluit niet uit dat de staart ook daadwerkelijk 'aanloopt' maar raad je wel aan de hoofdas en de as van de staartrotor goed te controleren; even over een glazen plaat rollen vertelt je al heel snel of er wat mis is....

Overigens, ook voor het eigenwijs zijn is een oplossing... daar kom je bij de volgende crashes steeds meer achter ;-)

Groet, winkje

Back