King V2 bladen

• Topicstarter Topicstarter Jahre Viking
  • Startdatum Startdatum
J

Jahre Viking

Guest
Ik ben aan nieuwe bladen toe. Er hebben van die extreme bladen op gezeten.

Wat is het best, andere extreme bladen of de standaard balsa bladen.

Ik vraag dit omdat ik geruchten hoor dat de balsa bladen veel beter vliegen. (ik heb geen balsa, dus ik kan/kon niet vergelijken)

Ik heb de King met beiden gevlogen, de x-treme bladen zijn wat flexibeler en gaan al snel uit het spoor lopen als je stevig stuurt, welliswaar zijn ze heerlijk crashbestendig en voldoen gewoon voor normaal vliegen.

Met de houten bladen stuurt hij wat scherper en heb je minder last van bladspoor .

De houten bladen beschadigen wel sneller, dat lak laagje wat er boven op ligt dan he. En dat kan dan ook alweer voor onballans zorgen.

Heb onlangs bij RCTechnics een paar setjes van die extreme bladen besteld en hoewel ze me best goed bevallen lees ik hier en daar behoorlijk 'enge' verhalen over deze bladen,
bijvoorbeeld hier Xtreme Productions Blade failure warning! - Page 2 - RC Groups

Volgens RCTechnics is er niks aan de hand:

Code:
Hallo Mark,

Ik heb de link even bekeken en heb werkelijk nog nooit van een dergelijk probleem gehoord. Ik schat zo dat het om de laatste productie van deze bladen gaat. Wij hebben ze al bijna een jaar geleden heel groot (te groot) ingekocht. Ik weet zeker dat we het al gehoord hadden als onze bladen niet in orde zouden zijn.

Groeten,
Marijn
Als ik de verhalen op o.a. rcgroups mag geloven heeft Extreme Production het probleem onderkend en raad men aan de bladen om te ruilen.
Ik maak me dus serieus zorgen of ik deze bladen wel veilig kan gebruiken...:confused:

Ach de houten bladen zijn goedkoop, ff zoeken, en je haalt er 10 = 5 sets voor iets meer dan 13 euries......

ff zoeken op ebay.de

Back