King2; eerste hovers en instellingen

Vorig jaar had ik na drie hover pogingen/crashes op een groot grasveld m'n Esky King2 maar weer opgeborgen met het idee eerst maar eens ergens les te nemen.
Het risico op een fatale crash was te groot.

In 1 van de tutorials werd juist afgeraden om op gras te beginnen, het trainings kruis hapt gemakkelijk en de heli dreigt om te vallen. Het zou beter zijn juist op een hard glad oppervlak te beginnen. En zo gedaan; gewoon voor de garage op klinkers. De heli schuift nu gemakkelijk en is in nood snel neer te zetten en glijdt dan gewoon door zonder schade. Wel veel obstakels in de buurt!
De eerste avond bijna geheel gebruikt voor trimmen, gecontroleerd heen en weer schuiven net niet los van de grond, en uiteindelijk hele korte hovers.
De tweede avond: al beter, hovers op 1meter en soms op ooghoogte, maar nog wel wild wat uiteindelijk resulteerde in een gebarsten rotorblad.
Derde avond: weer beter, nu rustig los van de grond zonder uit positie te raken, ik kon inspelen op lichte windvlagen, maar helaas nog steeds grote uitslagen en onrust. Lukt dus te gaan lukken met veel oefening....

Mijn vraag: wat is de beste blad instellingshoek voor een beginner. Nul graden bij mid-stick of een positieve instelling om eerder los te komen?
Ik heb de spullen om de bladhoek te kunnen meten en in te stellen.

groet,

Paul
Esky HB King2, 3800 Brushless motor, 1000,1600 en 2200 mAh lipo's

midstick moet 0 zijn.
zet je + om ongeveer 8 graden en je min op ongeveer -4 of zo

eigenlijk zou alles gelijk moeten zijn, maar als je dan alles toetrekt (zoals de meeste beginners, en mezelf ooit doen) is ie zwaar kapot..

greetz

Back