Kingtech K-80E

heeft iemand ervaringen met deze turbines?

Heb nog geen ervaring met Turbines, maar kan er zo eentje op te kop tikken voor niet té veel geld, met 4 uur op de teller.

Wim

thx mark, had ik zelf ook aal eens doorgelezen, + RCU, maar vroeg me af of er hier recentere ervaringen waren??

plus, zouden jullie nog voor een gas-start gaan, of ineens naar kero-start?

W.

Tja, ik heb een oude P120 gasstart en ga mijn motor pas starten als de P160SX van m`n vliegmaat in temperatuur gaat oplopen.
En dan nog is mijn 120èr sneller klaar :D

Maar kero start is wel heel mooi en nu eigenlijk standaard, JetCat komtzelf met de 100RX met inwendige kleppen ipv uitwending dat zal nog wel verder uitgebreidt worden.

Verder hoef je geen gas meer mee te voeren maar een echt nadeel van gas is er niet mij inziens.

Ik heb mijn P80se nu op kerostart maar veel langer duurt het opstarten niet vind ik......wel veel makkelijker dat wel.
Hij vlamt alleen een klein beetje meer bij het opstarten maar dat vind ik ook wel weer mooi haha.

Heb mijn p80 ook nog steeds op gasstart. Groot voordeel vind ik dat wanneer je een startfailure hebt je nooit geen zorgen hoeft te maken dat er nog brandstof in de turbine zit. Even de startmotor handmatig laten draaien en het gas is weg.
Groet Andre.

Back