Kiss esc probleem

Ik ben bezig met de bouw van een 'Warthox' frame i.c.m. KISS esc's van 18A en een NanoWii flight controller.
Ik wilde daarnet eens proberen of deze correct functioneerden na het solderen. Maar helaas, slechts 2 van de 4 esc's geven een (constant) blauw lampje. Bij de twee esc's die niet werken is er eentje waarvan er +- een halve seconde een blauw lampje oplicht. De andere die niet werkt doet totaal niets en wordt zeer snel warm, zeg maar heet! Ik heb deze laatste dan eens losgesoldeerd en opnieuw geprobeerd, maar het resultaat is identiek.

Ik moet wel zeggen dat ik de esc's nog niet heb gecalibreerd. Ik heb enkel de Chrome app voor de Nanowii geconfigureerd.
Is er iemand bij wie dit bekend in de oren klinkt?

Dat zou niks met het kalibreren te maken moeten hebben. Sluit ze eens 1 voor 1 direct aan op het throttle kanaal van je onvanger ( eventueel met motortje zonder props) en kijk eens of ze werken.

Bedankt voor het meedenken Schiksie. Aansluiten op het throttle kanaal gaat niet dadelijk, ik maak voor deze quad gebruik van een Spektrum satelliet ontvanger.
Inmiddels heb ik de Nanowii controller kunnen configureren. Het blijkt simpelweg dat 2 esc's niet werken. Vooral de esc die dadelijk zo heet wordt lijkt me een hardware probleem te zijn. Ook heb ik solderingen nagekeken en opnieuw gedaan zelfs, maar helaas... Bij de andere 2 esc's werken de motors zoals het hoort.
Ik heb inmiddels een mail naar de winkel gedaan.

Mmmzz ja las wel meer dat mensen bij het solderen van de kisses brokken maken...te heet en de pads kunnen zelfs los komen.

Back