Kistje voor 'n 8 CC motor

Hi,

Met het risico direct verweten te worden niet goed genoeg door dit deel van het forum te hebben gezocht......... maar kan iemand me inzake het volgende adviseren: maand geleden heb ik de TT PRO-50H (8.2cc) motor uit m'n heli geschroefd. Deze motor wil ik in een leuke 'beginner' kist gaan inbouwen maar veel ervaring/kennis met/van de mogelijke modellen heb ik niet........ dus........ wat is een leuke kist voor een TT PRO-50H motor ?

Alvast bedankt !

Groet, winkje

Tja, elke .40-.46 size trainer komt hiervoor in aanmerking. De Calmato, Excel 2000 en de Graupner Trainer 65. Allemaal ARF. Qua bouwdozen is er in dit CC-formaat weinig keuze. De motor valt al snel te groot uit, je moet namelijk ook rekening houden met de grondspeling. De Ibis van Laser Models zou eventueel nog wel kunnen, maar is hevig overpowered. Tevens is je krukas te kort om een propellor op een fatsoenlijke manier te bevestigen. Vaak missen helimotoren een propmeenemer waardoor het onmogelijk is een propellor te monteren. Deze zou je weer los moeten zoeken, en dan heb je nog steeds een matige oplossing. De motor is namelijk zwaarder dan de originele TT50 omdat er een grote koelkop op zit, verder ben je genoodzaakt een nieuwe uitlaat te kopen omdat deze niet bruikbaar is op een vliegtuig.......allemaal weer extra kosten... :nooo:

Zou je niet overwegen om deze motor in je heli (Raptor 50 I guess) te laten zitten en gewoon een goede beginnerskist te bouwen en een bijpassende motor te kopen? In dat geval heb je een zeer breed scala aan beginnerskisten, die meestal zo rond de 4cc zitten. Is dit een optie dan is de Charter icm OS 25FX of Irvine 25 een bijzonder goede keuze.

Jorrit,

Allereerst, dank voor je reactie. De motor komt zoals je al dacht uit een Raptor 50. Ik heb 'm vervangen door een OS omdat we 'm niet lekker afgesteld konden krijgen (moet eerlijk bekennen dat we d'r niet alles aan hebben gedaan :oops: ). Derhalve de gedachte er een kistje omheen te zetten daar op de plank leggen het andere alternatief is......

Gezien je antwoord is het mogelijk verstandiger de motor ter ruil aan te bieden tegen een gangbaardere 4 of 5 cc vliegtuigmotor...... (geinteresseerden weten me te vinden via een pb). Ik denk er eens over na. Ondertussen ga ik wel naar de door je genoemde modellen kijken.

Groet, winkje

Back