Kit bestellen.

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Hoi allemaal,

Leuk forum is dit. Wel nu zit ik met een vraag waar ik maar geen antwoord op vind. Ik zou willen weten wat de invoer/douanerechten zijn om een kit uit de US over te laten komen naar België. Heb al vanalles gezien op het forum over de heli's maar dat is allemaal over nederland.
Is er hier toevallig een belg aanwezig die mij kan vertellen hoeveel die invoer/douanerechten bedragen? Ooit heb ik een site gevonden waar je dat kon opzoeken maar daar kreeg ik 1,6% te zien en dat lijkt me nogal weinig. Of iemand die weet onder welke klasse r/c kits vallen. Aan de hand van die klasse kan ik dan op de site het juiste percentage vinden.

Dank bij voorbaat en groet,
Shivar

Heb alles nog eens nagelopen en het blijkt om de TARIC code te gaan die ik gevonden had. Als ik die code voor r/c materiaal moet zoeken kom ik altijd bij speelgoed uit. (code 9503209000) Dit zou betekenen dat de douanerechten als het vanuit de US komt 0,8% zijn. Graag had ik hier bevestiging over gehad.
De site: http://europa.eu.int/comm/taxation_customs/dds/cgi-bin/tarchap?Lang=NL
Naast TARIC-code gewoon op bladeren klikken als je het wil opzoeken via tekst. Toevallig een importeur aanwezig????

Groet,
Shivar

Kan heel goed 0,8% zijn. De meeste tarieven lopen van 0% tot 9%.

Realiseer je wel dat je ook nog BTW moet betalen over het faktuurbedrag, in geval van NL is dat 19%, Belgie weet ik niet, 21 of 22% toch?

laatst een tamiya m02l chassis uit america laten overkomen 0% invoer en 0% btw was inclusief verzenden en verzekering 73 dollar kwijt.

dibbes zei:
laatst een tamiya m02l chassis uit america laten overkomen 0% invoer en 0% btw was inclusief verzenden en verzekering 73 dollar kwijt.

en ik bestel twee versnellingsbakkjes en een uitlaad + wat kleine reserve onderdelen voor m'n hpi rs4 mt en ik betaal de volle mep 23,75 euro

waar heb jij het besteld ? (ik bij towerhobbies)

ik heb niet bij een winkel besteld maar via een gozer die ik heb leren kennen via Ebay, hij bied veel tamiya auto's en onderdelen aan en omdat het geen winkel is maar particulier omzeil je de douane omdat het als "gewone" post verstuurd wordt.

Back