kits of tekeningen electro piper cub of cessna houtbouw

• Topicstarter Topicstarter Ghost_Whiper
  • Startdatum Startdatum
G

Ghost_Whiper

Guest
wie kent er kits of tekeningen van een piper cub of een cessna houtbouw met een spanwijdte van ongeveer 1,50 of kleiner
moet wel electro zijn en een beetje betaalbaar zijn

GreatPlanes "ElectriCub" ...... mits goed (en zeker niet te zwaar) gebouwd .... vliegt hij(zij?) uitstekend....

ik denk dat RCTechnics 'm wel kan leveren
is een mooi kistje, moet ook wel, want vliegen lijkt me wat minder spannend

ok ga eens even mailen
wat voor kwastloze motor kan daar op

geen idee, maar wel een buitenloper of iets met een vertraging en een dikke prop

ik hoop dat Marijn je kan helpen; hij heeft GP i.i.g. wel in het programma

ja ik zag hem op de site staan en heb er eerder naar gekeken
er zit standaard een speed 600 in dus daar zijn wel borstelloze motors voor te vinden
nog iemand die een cessna kit kent? ik ben nog een beetje in dubio tussen die 2

Ik heb er en Modelmotors AXI-2808/20 op met een 8.5"x5" prop, gevoed door een 3S4P 1050 mAh Lipo pack (vliegt hij "eeuwig" op, en als het moet vertikaal, 200Watt ter beschikking) ..... kistje weegt zo net onder de 1KG (mag 1,4 KG wegen voordat hij met het standaardmotortje, een gepimpte SP600, niet meer lekker vliegt)

ik heb mijn budget er al voor aangesproken en ik denk dat het wel gaat lukken nog een regelaar erbij en wat bespanfolie en ik ben weer lkkr bezig met bouwen.
alleen kent iemand toevallig nog een cessna van dezelfde grote electro?

Ik heb mijn ElectriCub nu 8 jaar waarvan bijna 4 jaar met de AXI en 3 jaar met Lipo's .... accu's en prop wijzigen nog wel eens .... net als het landingsgestel, wielen, drijvers, ski's ..... als ik hem nu zou bouwen zou ik hem weer anders bouwen en met ander aandrijving en accu's ....

hey,

protech heeft een arf piper op denk 1.10m voor electro , deze is zeer mooi en vliegt heel goed

gtjs
wim

Hey
Ik vlieg met de great planes Elektricub :)
het is een mooie kit, met aardaig wat werk, en hij vraagt wel wat handigheid om in elkaar te krijgen...
bij de eerste vlucht crashte de mijna al (underpowered:7cellen en te kleine schroef) en kon ik bijna opnieuw beginnen, omdat hij zo licht is, is hij ook zeer kwetsbaar.
ik heb hem gerepareerd en vlieg er nu weer mee, hij vliegt prachtig met acht cellen nicad 2400, een speed 600 (wel een betere versie, met de kolen langs buiten) een kruse reductie en een APC 12x8 E.
vliegt prachtig, ietsje overpowered zelfs, maar je kan er heel schaalgetrouw mee vliegen. Acro ofzo moet je er niet mee riskeren(ik denk niet dat de vleugel dat graag heeft) maar touch and go's, flyby's etc. doet hij prachtig.

Met een cessna kan ik je helaas niet verder helpen

groetjes :)

wimpy zei:
hey,

protech heeft een arf piper op denk 1.10m voor electro , deze is zeer mooi en vliegt heel goed
wim

ik zoek een kit en geen arf

iemand nog een idee voor een cessna? ik kan nog niet egt kiezen
als ik er een neem word die zeker met borstelloos en lipos uitgerust

plans van een cessna zijn ook welkom maar het liefst heb ik een kit

om heel eerlijk te zijn perfect 8) ziet er mooi uit en de kits van rbc zijn goed en meestal niet duur ik denk niet dat deze boven de 150 euro uitkomt. :nosmile:

waar kun je de Motor: Axi 2820/10 or equivalent 300 watts kopen of kan een HET-RC Typhoon 29/12/10 ook?

heeft nog iemand tekeningen pdf of dwg etc van een chessna en een piper cub voor een speed 400
alleen balsa modelen geen depron

Back