KJ 66 gasnaalden

Hallo

Ik ben mijn oude KJ om aan het bouwen naar autostart.
Waar kan ik de gasnaalden het best de verbrandingskamer in laten komen,gewoon door de verdamperbuisjes of door de gaatjes daar tussen in?
Wat is het beste 1 of 2 naalden?
Ik heb altijd 2 naalden gehad in de verdampingsbuisjes maar kreeg bijna geen ontsteking door de gloeiplug,dus altijd aangestoken met een aansteker

Mvg Eric hendriks

ja ,dan heb je iets niet goed gedaan.
ik heb 1 buisje,dus geen naald , in een stick zitten, net iets erin, en de stick staat naast de gloeiplug
bij mij werkt het goed

Ik zie vaak 3 naalden in de sticks. Zolang er maar ontsteking plaatsvindt moet het werken. Slecht ontsteken had ik ook in mijn behotec. Deze wou soms nog maar net ontsteken als de motor uitgedraaid was, soms helemaal niet. Nu ontsteekt hij bij 2000 toeren het gas nog. De oorzaak was teveel ruimte tussen de plug en het gat in de kamer. In de behotec zit de plug geschroefd in het huis en niet in een ring in de kamer zelf. Er ging zoveel lucht de kamer binnen langs het gat bij de plug dat het gas daar nooit kwam. Ik heb toen een kraagje gebogen zodat de kamer iets om de plug viel en toen werkte het perfect.

Als de plug in een ring in de kamer geschroefd wordt dan moet hij goed ontsteken zolang er gas in de kamer komt. Het draad moet uit de plug worden getrokken zodat het mengsel langs het draad komt. Het draad zit normaal tever in de plug.

ontsteking

Bij mij gaat het ook niet altijd even gemakkelijk om te ontsteken .
Met heel erg laag toeren tal gaat het maar net.
soms naar een paar pogingen ,bij de 70 mm motor.
Ik heb twee buisjes die in de sticks steken .
de spiraal komt net in de verbrandings kamer
de plug zit van achter gezien op twee uur.
wat beter ontsteken zou wel handig zijn.
wat hebben jullie nog meer van tips.
gr Gerrit Jan

nou ik heb ook een keer zo,n lastige ontsteker gehad , en ik heb toen een buisje voorin de kamergezet die keurig naar de plug gericht stond.
dat werkte goed
ook kijk ik,als ik een motor gebouwd hebt, met gas of de gasvlam helemaal verdeeld als je de motor aanjaagd
meestal helpt het om de voorste gaten in de kamer in de draairichting te zetten
als het gas maar rond geslingerd word , dan onsteekt ie wel
ook heb ik een keer een zelfbouw motor hier gehad voor onderhoud, en daar stond gewoon de plug te ver naar voren
dus ja , dat zijn een paar dingen die ik gedaan heb.
misschien dat je er wat aan hebt

mvg,
Martin.

De oorzaak was teveel ruimte tussen de plug en het gat in de kamer. In de behotec zit de plug geschroefd in het huis en niet in een ring in de kamer zelf. Er ging zoveel lucht de kamer binnen langs het gat bij de plug dat het gas daar nooit kwam. Ik heb toen een kraagje gebogen zodat de kamer iets om de plug viel en toen werkte het perfect.

Dat heb ik ook mee gemaakt. Ik heb dezelfde set-up als behotec met deplughouder vast aan de buitenmantel, bij mij was het belangrijk dat de plug of draad houder goed tegen de kamer afsluit. Probleem is niet het gas maar als er lek-lucht langs de plug stroomt is de verbrandings snelheid té groot, met andere worden, het tocht te veel bij de plug om te ontsteken. Dan heb je inderdaad ook dat de motor soms pas ontsteekt als de toeren terug gezakt zijn tot bijna nul rpm, soms met een plof omdat de pijp inmiddels ook vol gas is gelopen. Een plughouder op de kamer gesoldeerd is eigenlijk wel beter.

Groetjes,
Gerald

ontsteking

Ik heb de plug niet op de kamer gesoldeerd maar zit met een houder in het huis.
In de kamer heb ik een gat geboord beetje ruim , ha dat is de hoor zaak ga ik iets op verzinnen.
vriendelijke groet Gerrit Jan

ontsteking

En ja hoor de plug onsteekt het gas mengsel nu super snel .
De plug heb ik iets dieper in de kamer steken en er voor gezorgd dat er niet zo veel lucht van uit het huis langs de plug kan stromen de verbrandings kamer in.
Bedankt voor tip.
Gr Gerrit Jan

Back