kj-66

• Topicstarter Topicstarter Raymond07
  • Startdatum Startdatum
R

Raymond07

Guest
hallotjes mede bouwers

Ik stel me ff voor ben nieuw hier ben raymond 18 jaar oud en ik zit in de techniek. Ik ben al drie weken aan het zoeken op site's en forum's naar goeden tekeningen en bouw beschrijving van een turbine moter. dan kom je meestal uit bij een kj-66. daarvan zijn een helehoop tekeningen maar ik heb er nog niet echt een goeden bouwbeschrijving van gevonden. ik zou natuurlijk wel niet goed hebben gekeken :P . ik zou ook graag een boek ervan willen aan schaffen. weten jullie nog een goed boek waar alles in staat van tekiningen tot bouwbeschrijveningen en infomatie. of een ander leuk model om mee te beginnen.

alvast bedankt voor de moeite

groetjes raymond

Hallo Raymond.

Er zijn inderdaad boeken van .

Kijk maar eens op www.traplet.com, dan vind je ze wel .

Ik heb zelf de Duitse versie, en dat heet : MODELTURBINEN IM EIGENBAU.
Het isbn nummer is 3-88180-131-6

Mocht je er niet uit komen ,dan hoor ik het wel .

Dan kan ik eventueel de tekeningen en de beschrijving copieeren en opsturen, maar kijk eerst maar even of je er zelf aan kunt komen.

mvg,

Martin.

frema zei:
Hallo Raymond.

Er zijn inderdaad boeken van .

Kijk maar eens op www.traplet.com, dan vind je ze wel .

Ik heb zelf de Duitse versie, en dat heet : MODELTURBINEN IM EIGENBAU.
Het isbn nummer is 3-88180-131-6

Mocht je er niet uit komen ,dan hoor ik het wel .

Dan kan ik eventueel de tekeningen en de beschrijving copieeren en opsturen, maar kijk eerst maar even of je er zelf aan kunt komen.

mvg,

Martin.

hallo Martin.

ff chekken voor de zekerheid
heb je met dit boek je turbine gemaakt? als dat zo is dan bestel ik hem meteen :P

mvg raymond

Hallo Raymond.

Ja dat klopt .

Het is en boek waar twee turbines in beschreven worden ,met een komplete tekening.
de tk50 en de kj66.

Als je nu een boek besteld ,en je gaat bouwen ,mail me dan even omtent de smering van de beide lagers, het kan namelijk zijn dat het oude system er nog in staat.

mvg,

Martin.

Hallo allemaal, even voorstellen. Ik ben gert-jan vlieg zo'n 13 jaar actief model, en heb me de laatste 2 jaar toegelegd op helicopter vliegen. voor dit doel wil ik een turbine gaan bouwen. Ik zie het als een project op zich maar als ik het later kan toepassen in een heli des te beter. Jullie beschrijven hierboven een boek voor de bouw van 2 typen motoren. nu heb ik de link geprobeerd maar krijg hem niet werkend. Is er nog een andere link?

Alvast bedankt.

groeten Gert-Jan

Hallo Gert Jan.

Welkom op dit forum.

Nee ik zie het, de link werkt niet.

Gewoon in zoekprogramma het zelfde adres intoetsen ,en dan lukt het wel.

Overgens moet ik je wel waarschuwen dat er geen boeken te krijgen zijn over turbo props ,of heli turbines .
Je kunt wel tekeningen kopen ,maar die zijn duur.
Ze zijn te koop bij Wren turbines.

Je komt uit Leeuwarden zag ik , dan is het mischien wel leuk om a.s zaterdag naar Nieuwe Horne te komen .
Ik heb daar een wedstrijd micropulling , en rij met twee zelfgebouwde turboprops mee in de competitie .
En er staan ook nog twee stuwdruk motoren.
Als je interesse hebt , het is op het oldtimer festival ,vlakbij Nieuwehorne.

Ik hoor het wel ,

Groetjes , en succes.

Martin.

Overgens moet ik je wel waarschuwen dat er geen boeken te krijgen zijn over turbo props ,of heli turbines .
Je kunt wel tekeningen kopen ,maar die zijn duur.
Ze zijn te koop bij Wren turbines.

Er is wel een boek over de bouw van een turboprop volgens mij. De auteur is Kurt Schreckling.

Groetjes Robert

Back