KJ66 Conversies

Nou Gerald ,daar kom ik hoor.
Hier heb je wat foto's van de p160

ik vertel er straks wel een verhaal bij, eerst de foto's .

Foto0013.jpg

Foto0012.jpg

P1010273-2.jpg

Foto0011.jpg

P1010274.jpg

P1010275-1.jpg

nou het verhaal.
Dit weekend een p160 geservised.
Leuk ding , en ook sterk vooral omdat ik dat kleine spul gewent ben heh:p
moest potdorie 4 grindtegels op m,n workmate leggen anders ging ie weg.
Maar goed, de brandkamer viel mij op ,deze is nieuw , de oude was het zelfde als de p80 kamer ,met de gebogen gaten.
compressor is 74mm achter en 53mm inlaat.
Turbine wiel is 69,50 wat ik heel raar vind.

Maar goed hij loopt wel , en je blaast hem niet uit.
wel vind ik de temp op volgas wat te hoog (750)
maar dat zie je wel hoe dat komt , dat is die oude diff die er in zit, geeft geen lucht genoeg ,en dan trekt de vlam naar achter,duidelijk zichtbaar
als je deze brandkamer ,waar trouwens 12 sticks in zitten combineert met jou diffusor ,dan ben je een heel eind denk ik.
ik vind het trouwens al knap dat je op nog maar 117k al over de 17 kg:confused::confused:
zit ,wat heb je daar voor diam compressor in dan, turbine wiel is toch maar 70mm?

Maar goed , genoeg weer , ik hoop dat je er wat aan hebt.

Groetjes, en kom weer eens een keer langs , altijd gezellig.

Martin.

metale ringe

;) Hallo Gerald ik denk dat je experimente met turbines ,goed werek
gelevert , ik volg alles in detail , een echte liefhebber ,mar metale
ringe ze zijn niet van Kovac , dat zijn pluime van ANDERE :zon:modeljet

Hoi Martin,

Als ik naar de foto's kijk van de P160 en ook in het boek wat in mijn schoen zat van Heinrich Voss zie ik verschillende motoren met de brandstof naalden aan de voorkant in de brandkamer?
Wat zijn hier de voordelen van, behalve dat het mij iets eenvoudiger en lichter lijkt in de construktie?

Gr. Rob

Gerald, you need to stay inside and watch TV this weekend so you can give the rest of us 'amateurs' a chance to catch up.

results sound promising!
if i understand correctly, if the holes are too big then there is not enough pressure to sustain reliable idle?

;) Hallo Gerald ik denk dat je experimente met turbines ,goed werek
gelevert , ik volg alles in detail , een echte liefhebber ,mar metale
ringe ze zijn niet van Kovac , dat zijn pluime van ANDERE :zon:modeljet

Hoi Cvetko.

Ik ben zelf veel te dom :yes: om al die mooie turbine dingetjes uit te denken, van wie ik het idee van de stalen ringen heb weet ik effe niet zo gauw meer, maar dat zou jij heel goed kunnen zijn :wink: het meest, zo niet alles heb ik van Martin, Jaqcues, Limme, Gerald en Sandor 'gepikt' :wink: geleerd hoor Cvetco, wel weet ik nog dat het idee van de gespiraalde inpuitnaalden in de stick's van jou is maar dit heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Wel deel ik alle kennis en ervaringen die ik inmiddels verzameld heb aan de geintresseerden, en een ieder doet hiermee wat hij wil.

@Gerald.

Dat idee van Limme zowizo uitproberen natuurlijk, anders misschien een totaal andere verbrandingskamer lay-out zoals Martin ze maakt uitproberen.
Ik weet niet of je al een Hausl 300 pompje besteld hebt? anders kun je even verder testen met mijn Behotec pompje die bij m'n RT Hammer hoort, deze levert makkelijk 700ml/minuut bij 6bar op 5.0 volt, laat maar weten dan stuur ik hem naar je op.
Groet Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
GER laat ze toch, blijven lachen: jij weet in ieder geval het werk van anderen te waarderen;) :).

Hoi Martin,

Als ik naar de foto's kijk van de P160 en ook in het boek wat in mijn schoen zat van Heinrich Voss zie ik verschillende motoren met de brandstof naalden aan de voorkant in de brandkamer?
Wat zijn hier de voordelen van, behalve dat het mij iets eenvoudiger en lichter lijkt in de construktie?

Gr. Rob

He Rob
Nee dat maakt niet veel uit
jetcat wil gewoon geen naaldjes achterin die kunnen beschadigen.
wat ik niet begrijp is dat ze het bij de p60 en p20 wel doen, dat is nog veel kwetsbaarder.

Weet je wat je eens moet doen Gerald , zie ik nu pas eigenlijjk.
Je moet die grote koelgaten eens verder naar achter zetten.
dus nieuwe kamer maken:(.
dan maak je een ring , en die moet zeer strak om de kamer heen passen .
die ga je verschuiven over de grote gaten, tot je ziet dat de vlam naar voren komt.
als je dat hebt , dan ga je voorin de gaten anders buigen , tegen de richting in ,of naar achter, en dan denk ik dat je verder komt.
Ik denk niet dat je veel aan de temp moet veranderen , de p160 draait ook 750 graden , het spul blijft heel ,dus het kan.
kijk maar of je wat kan versieren.

Mvg,

Martin.

Bedankt voor de link Gerald nu kan ik die maat zelf uit rekenen, ik ben onderhoudsmonteur en kan gebruik maken van diverse conventionele machine's.

Wat ik zie van u, ziet er wel heel erg mooi uit allemaal, ik volg dit forum al een tijdje nu dus ook maar eens een account aangemaakt.

Gr Jan

Hoi Martin, ontzettend bedeankt voor je foto's! Is altijd weer om iets van te leren of in ieder geval te zien hoe het elders gaat. Die kamer is zéker interessant maar vergt een andere insteek in experimenteren. Ik denk dat meerdere type kamers hun werk goed kunnen doen als ze eenmaal geoptimaliseert zijn. Ik denk dat mijn kamer bijna zover is. Nogmaals, hij loopt nu koel, stabiel met hele rappe acceleratie. Ben alleen iets té ver gegaan qua koeling maar heb nog wat truukjes in m'n gedachten die ik nog wil uitproberen, ga ik nog gedetaileerd op in.
compressor is 74mm achter en 53mm inlaat.
Turbine wiel is 69,50 wat ik heel raar vind.

ik vind het trouwens al knap dat je op nog maar 117k al over de 17 kg:confused::confused:
zit ,wat heb je daar voor diam compressor in dan, turbine wiel is toch maar 70mm?
Yes, maar ik heb dan ook een súper compressor ha ha ha! :cool:

Je weet toch dat ik flink bezig geweest ben met die Schwitzer wielen, die lijken veel geavanceerder dan de KKK en Garrett's die we gebruiken, vooral het axiale segment is bizar bij deze wieletjes, kijk maar naar foto hieronder, bijna een wokkel. Daarnaast is de inlaat een stuk groter met 56mm. Buitendiameter is gelijk met 74mm, uittreede hoogte is 6,5mm wat ik in de diffuser vergroot naar 7mm, hoe is dat bij de P160?
Ik gebruik inderdaad ook gewoon het 70mm turbinewiel.

GroteFoto-HMRZDVFA.jpg

Ik wil nu tóch bij deze kamer wat voor gaten toevoegen/vergroten want ik denk inderdaad wat Ger ook al zei dat bij laag toerental de voorkant nét te weinig verbrandingslucht krijgt zodat de erg grote koelgaten als verbrandlucht wordt gebruikt met als gevolg vuur spugen. Ik zit er zelfs aan te denken om ouderwets lucht pijpen voor aan te brengen, net als de oude Wren's dat hadden, gewoon om m'n theorie uit te proberen.

@ Cvetko, bedankt voor je complimenten! :D Ik suggereer ook niet dat Ger het uitgevonden had, Ik neem ook graag dingen van andere over als dat goed bedacht is, dan moet je niet opnieuw het wiel uitvinden ha ha ha. Soms moet je wel zelf ontwerpen omdat je in je eigen bouw gebied té weing info kan vinden, dus dan maar zelf aan de slag, da's hobby. ;)

@ Jan, tnx!

if i understand correctly, if the holes are too big then there is not enough pressure to sustain reliable idle?
that's the idea Dylan, but I'm not sure if this is the case so I will do some more experiments to confirm that. I will try to feed the front side with some more air for positive combustion. The inital design combustion chamber will work but I think one this will work even better in the end.....I hope ;). ( So you do understand some dutch?)

Grt,
Gerald

Hoi Martin, nog even over deze P160 kamer, ook hier zie je dat de verbranding vrij ver naar achteren plaatsvindt, ik denk dat deze kamer ook nét effe iets meer lucht aan de voorkant kan hebben. Wél ben ik benieuwd naar de diameter/aantal van de achterste koelgaten. Heb je hem nog open liggen?? :yes:

Groetjes,
Gerald

Hoi Martin, nog even over deze P160 kamer, ook hier zie je dat de verbranding vrij ver naar achteren plaatsvindt, ik denk dat deze kamer ook nét effe iets meer lucht aan de voorkant kan hebben. Wél ben ik benieuwd naar de diameter/aantal van de achterste koelgaten. Heb je hem nog open liggen?? :yes:

Groetjes,
Gerald

Nee ,dat zit in de diffusor heh , nog een oudje;)

nee ,ik heb hem niet meer open liggen , maar kan wel als je dat wilt.
Strippen is zo gebeurd

Laatst bewerkt:
Ik weet niet of je al een Hausl 300 pompje besteld hebt? anders kun je even verder testen met mijn Behotec pompje die bij m'n RT Hammer hoort, deze levert makkelijk 700ml/minuut bij 6bar op 5.0 volt, laat maar weten dan stuur ik hem naar je op.
Groet Ger.
Hey man, ontzettend bedankt voor je aanbod maar ik heb sowieso dat pompje nodig, heb hem gisteravond bij jetzubehor besteld dus dat moet er begin volgende week liggen hoop ik... Tot die tijd test ik de kamer bij de "lagere" toeren.

Grt,
Gerald

ik heb precies het zelfde probleem met de p160
nu ik de kamer meer druk gegeven heb , kan de pomp het niet meer aan.
Ik snap niet dat ze bij jetcat altijd die speling tussen de compressor zo groot maken :confused::confused::confused:, allemaal verlies

nee ,ik hem hem niet meer open liggen , maar kan wel als je dat wilt.
Strippen is zo gebeurd
Hoezo, heb je niets te doen dan ghe ghe ghe.....:D

Ik weet hoe groot dat ding is, kan het een heel eind van de foto afleiden. Ik was gewoon benieuwd wat de maximale grote van zo'n gat kan zijn. Heb een poos geleden een amt olympus ontleed, die had achterin gaten van Ø7,8mm, dan wordt er ook veel koellucht naar binnen gedumpt!

Grt,

Back