Heb inmiddels 11 vluchten met de F16 gemaakt; hij vliegt écht als een droom :zon:
Tijd voor de eerste inspectie om te zien of alles goed vast blijft zitten, geen scheuren/gaten in verbrandingskamer of geen tekenen van oververhitting. Ben daar na die eerste vluchten toch wel benieuwd naar, is de eerste keer dat de motor zo´n lange tijd opereert zonder bekeken te zijn.
Eerste tekens zien er goed uit, uitlaat normale kleur en compressor niet aangelopen. Uit elkaar die handel en een kijkje binnen nemen.
"Hot-sectie" ziet er ook vrij normaal uit, op turbine wiel relatief veel verbrande restanten te zien van verloren smeer olie. Ik wist al dat deze motor veel olie verbruikt, wil dit voorzichtig iets terug brengen. Geen operationele problemen echter.
Ook verbrandingskamer ziet er goed gekleurd uit, mooie gelijke verbranding en gelukkig geen hotspots.
Daarna compressor nog maar eens goed bekenen en wat ik toen zag.....
:schrik: :schrik: :schrik: :schrik: :schrik: :schrik:

nweer:
.....een vette scheur in één van de bladen.... Weet niet wanneer dit gebeurt is, geen tekenen van FOD of zoiets maar ik weet wél als dit los breekt (...en dat had niet lang meer geduurt) dat de hele motor dan in de poeier had gelegen, en misschien ook wel inclusief model!
Da´s effe schrikken, maar effe niet meer vliegen met de F16 voorlopig dus :cry:
Moet nu een nieuwe compressor gaan zoeken en ik zal deze waarschijnlijk bij de auto-turbo groot handel gaan kopen. (Turbohoets of zo) Deze huidige compressor is een grotere, afgedraaide compressor, gekocht kant-en-klaar bij Alan Blackmun van ABC-Turbines. Hij zal wellicht goedkoper zijn als ik de origineel koop en deze zelf op maat maak, wordt vervolgt....
Groet,
Gerald