KJ66 Conversies

fig3.jpg

Flow%20divider.jpg
 
Robbedoes ( Robert zijn vader dus ) maakt schoepen die een komplete radius hebben en dus geen recht begin hebben

Hallo Jaap,

Is niet helemaal waar wat jij zegt. :lol: Ook bij ons zit er een recht begin aan de schoepen zoals de tekening aangeeft.

Groetjes Robert

Cnv0010%7E1.jpg
 
Hoi Robbedoes,

Als ik jullie mal bekijk, kan het niet anders als dat je een komplete radius hebt, je kunt wel recht beginnen natuurlijk.

Op de foto zie ik dat er om een draaipunt gefreest word en dan blijft het een komplete radius, of je moet eerst er recht infrezen en dan over gaan op de radius, toch!!!.
Maar dat haalde ik niet uit jou verhaal hier en op de foto`s kon ik het ook niet zien dat er een recht stukje in zit.

Je vaders mal kan nu maar 1 soort radius maken of hij moet meerdere draaipunten maken en dat heeft hij nu niet, zo zie ik het op de foto.

En wat betreft Erikson die dat extra dekseltje heeft gemaakt, dat zal zeker helpen, maar hij heeft die deksel gemaakt 1/3 van het lucht stromings kanaal, ik zou het verder naar buiten doen daar daar de meeste luchtstroming aanwezig is en je dan meer lucht naar het centrum stuurd, waar normaal niet veel komt.

Groet Jaap
 
Hoi Gerald,

Fijn dat je die tekeningen hier hebt geplaatst, de onderste tekening dat is mijn idee dus ook, ik weet niet wie die tekening heeft gemaakt maar ik denk jij, dus denken wij hetzelfde.

Gr Jaap
 
Hoi Jaques,

Ik mis foto`s van je, ik heb je website bekeken maar zie alleen harpen en muziek geweldig hoor ma zie liever turbo`s hi hi sorry.

Groeten Jaap
 
Hoi Gerald,

Ik begrijp de kg meter van Erik Karlsen niet goed, de turbine wil naar voren toch!! en de kg meter geeft een kg meting alleen aan naar achteren op de foto, snap jij hem ?? ikke niet.

Ik had het al eerder gezien en mij verwondert daarover, ma wilde niks zeggen.

Gr Jaap
 
Jaap , heel binnenkort komt er een website over mijn project: een ligfiets( alleweder, gemodificeerd, met 3 zelfgemaakte motoren erop. Komt ook op televisie hier.
De huidige website gaat over harpenbouw en bespelen.
Daar nog engines aan toevoegen is van het goede teveel dus een nieuwe website op komst.

Gerald dank voor de rechtzettingen en referenties naar E.Carlsen.
Jacques
België
 
of je moet eerst er recht infrezen en dan over gaan op de radius, toch

Hallo Jaap,

En dat is nu ook precies wat hij doet. Eerst recht erin met de landslede van de freesbank en dan vervolgens roteren met dat tooltje, Op de foto kun je toch ook wel zien dat de schoepen geen volledige radius hebben?

Groetjes Robert
 
Jaap, kijk nog eens heel goed naar die gele plaat waar de motor op staat. Deze is los van het aluminium frame waar de veerunster aanhangt. De gele plaat schuift onder die balk door en die is gelijk de aanslag zodat de motor niet verder naar voren kan.
 
Pfffff bedankt Theo , nu zie ik het ook, ik vroeg me al af.

Sorry Robert,
ik zag het eg niet hoor, maar nu met die laatste foto`s kun je het goed zien thx.

Ik heb hier wel even de boel wakker geschud geloof ik.

Ik ga een afspraak meken bij Hans Anders denk ik hihi

Gr Jaap
 
Gaaf Gerald


Ik blijf je volgen.

Ook ik ben druk met men turbo bezig en neemt inderdaat nu vormen aan.
Ik zal het hier ook op het forum laten zien.


Mvg
 
Heb inmiddels 11 vluchten met de F16 gemaakt; hij vliegt écht als een droom :zon:

Tijd voor de eerste inspectie om te zien of alles goed vast blijft zitten, geen scheuren/gaten in verbrandingskamer of geen tekenen van oververhitting. Ben daar na die eerste vluchten toch wel benieuwd naar, is de eerste keer dat de motor zo´n lange tijd opereert zonder bekeken te zijn.

P9260001.JPG


Eerste tekens zien er goed uit, uitlaat normale kleur en compressor niet aangelopen. Uit elkaar die handel en een kijkje binnen nemen.
"Hot-sectie" ziet er ook vrij normaal uit, op turbine wiel relatief veel verbrande restanten te zien van verloren smeer olie. Ik wist al dat deze motor veel olie verbruikt, wil dit voorzichtig iets terug brengen. Geen operationele problemen echter.
P9260006.JPG


Ook verbrandingskamer ziet er goed gekleurd uit, mooie gelijke verbranding en gelukkig geen hotspots.
P9260009.JPG


P9260007.JPG


Daarna compressor nog maar eens goed bekenen en wat ik toen zag.....

:schrik: :schrik: :schrik: :schrik: :schrik: :schrik:
:onweer:

.....een vette scheur in één van de bladen.... Weet niet wanneer dit gebeurt is, geen tekenen van FOD of zoiets maar ik weet wél als dit los breekt (...en dat had niet lang meer geduurt) dat de hele motor dan in de poeier had gelegen, en misschien ook wel inclusief model!
P9260004%7E0.JPG


Da´s effe schrikken, maar effe niet meer vliegen met de F16 voorlopig dus :cry:

Moet nu een nieuwe compressor gaan zoeken en ik zal deze waarschijnlijk bij de auto-turbo groot handel gaan kopen. (Turbohoets of zo) Deze huidige compressor is een grotere, afgedraaide compressor, gekocht kant-en-klaar bij Alan Blackmun van ABC-Turbines. Hij zal wellicht goedkoper zijn als ik de origineel koop en deze zelf op maat maak, wordt vervolgt....

Groet,
Gerald
 
Hoi Gerald,

Das zeker ff schrikken, dat je het hebt gezien, vink al heel wat.

Er bestaat vloeistof waar je scheuren in alu kunt zichtbaar maken, gebreuken ze bij vliegtuigonderhoudsbedrijven oa, misschien Eindhoven een optie ??.

Verder heb ik weer genoten van je kunnen en ons gesprek op Rozenburg.
Ik kijk weer uit naar een volgende meting.

Ik kreeg weer de kriebels door Rozenburg en ben men werkplaatsje vandaag in gedoken en heb de tunnel gemaakt, gewoon gaaf werk om de dingen te maken.

Ik heb de onderdelen in elkaar gezet en zie dat het aardig opschiet met men turbo, heerlijk toch.

Mvg Jaap
 
Back
Top