M
Metallica
Guest
Hallo mensen,
Ik vind straalmotoren heel cool, dus daarom wil ik er graag zelf een bouwen. Er zitten niet veel eisen aan, ik hoef er bijvoorbeeld niet mee te vliegen, dus veel gewicht maakt eigenlijk niks uit, en het liefst houdt ik de kosten zo beperkt mogelijk. Het lijkt me gewoon tof om de onderdelen te maken enzo. Ik heb van iemands site een handleiding voor de KJ66 gedownload, en daar heb ik me eerst flink in verdiept. Op die manier is me een hoop duidelijk geworden, maar er zijn ook nog veel dingen waar ik tegenaan loop zoals:
1. Wanneer is het veilig genoeg om in zo'n gastankje te gaan boren? Is de druk er totaal uit als je geen vlammetje meer krijgt in je gasstelletje? Of doen jullie eerst nog iets met het ventiel ofzo?
2. Ik heb van iemand een compressorwiel gekocht, maar dit heeft iets grotere maten dan de in de handleiding voorgeschreven grootte. De kleinste diameter van de schoepen is ongeveer 50 mm ipv 46.2 mm en de grootste diameter is 74 mm ipv de voorgeschreven 66. Zal mijn motor niet gaan werken als ik dit onderdeel gebruik, of gewoon minder efficiënt?
3. Op http://www.pulse-jets.com/phpbb2/viewtopic.php?t=1486 staan zogenaamde updates die vooral betrekking hebben op de diffusor. Heeft iemand ervaring met deze diffusor? Deze lijkt me namelijk veel makkelijker te maken, dus als ze evengoed werken is de keuze snel gemaakt.
4. Voor de uitlaat zeggen ze dat je van een stuk plaatstaal een conus moet maken, maar als ik die plaatjes van iedereen zie, dan zie ik nergens een las of een andere verbinding. Wat is de manier om de uitlaat zo te maken? De plaat verhitten en dan een mal er doorheen drukken ofzo? Dat lijkt me niet zo gemakkelijk.
5. Is TIG-lassen in de verbrandingskamer vereist? Of is lassen met elektroden ook gewoon voldoende?
6. Hoe zijn die pijpjes bij de verbrandingskamer te verbinden en te buigen?
7. Is het per se nodig om de schoepen in de ngv van inconel te maken, of kan dat ook van RVS?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
groeten van Freek
Ik vind straalmotoren heel cool, dus daarom wil ik er graag zelf een bouwen. Er zitten niet veel eisen aan, ik hoef er bijvoorbeeld niet mee te vliegen, dus veel gewicht maakt eigenlijk niks uit, en het liefst houdt ik de kosten zo beperkt mogelijk. Het lijkt me gewoon tof om de onderdelen te maken enzo. Ik heb van iemands site een handleiding voor de KJ66 gedownload, en daar heb ik me eerst flink in verdiept. Op die manier is me een hoop duidelijk geworden, maar er zijn ook nog veel dingen waar ik tegenaan loop zoals:
1. Wanneer is het veilig genoeg om in zo'n gastankje te gaan boren? Is de druk er totaal uit als je geen vlammetje meer krijgt in je gasstelletje? Of doen jullie eerst nog iets met het ventiel ofzo?
2. Ik heb van iemand een compressorwiel gekocht, maar dit heeft iets grotere maten dan de in de handleiding voorgeschreven grootte. De kleinste diameter van de schoepen is ongeveer 50 mm ipv 46.2 mm en de grootste diameter is 74 mm ipv de voorgeschreven 66. Zal mijn motor niet gaan werken als ik dit onderdeel gebruik, of gewoon minder efficiënt?
3. Op http://www.pulse-jets.com/phpbb2/viewtopic.php?t=1486 staan zogenaamde updates die vooral betrekking hebben op de diffusor. Heeft iemand ervaring met deze diffusor? Deze lijkt me namelijk veel makkelijker te maken, dus als ze evengoed werken is de keuze snel gemaakt.
4. Voor de uitlaat zeggen ze dat je van een stuk plaatstaal een conus moet maken, maar als ik die plaatjes van iedereen zie, dan zie ik nergens een las of een andere verbinding. Wat is de manier om de uitlaat zo te maken? De plaat verhitten en dan een mal er doorheen drukken ofzo? Dat lijkt me niet zo gemakkelijk.
5. Is TIG-lassen in de verbrandingskamer vereist? Of is lassen met elektroden ook gewoon voldoende?
6. Hoe zijn die pijpjes bij de verbrandingskamer te verbinden en te buigen?
7. Is het per se nodig om de schoepen in de ngv van inconel te maken, of kan dat ook van RVS?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden,
groeten van Freek