KK multicopter instellen?

Zijn hier instructies voor?

Moet ik bij het de Poolse KK copter nog iets instellen op mijn zender?
Ik dacht dat het meteen klaar zou zijn met dat bordje,
de motoren reageren nu goed op sticks en gyros,
maar nu lees ik weer iets over je gas limiteren naar 80% of zoiets?

Ik ben nog aan het wachten met proberen tot het weer een beetje droog is buiten,
maar ik kom er liever nu achter hoe je instelt ipv maar gewoon wat aanklooien. ;)
 
Als je wil dat je gyro's bij vol gas nog wat te vertellen hebben moet je +/- naar max 80% gas, je motoren + regelaars hebben onderling altijd een verschil vandaar dat je wat gyro regel ruimte bovenin instelt.

Je multicopter gaat bij vol gas geheid op een kant als je dit niet doet.

Zijn hier instructies voor?

Moet ik bij het de Poolse KK copter nog iets instellen op mijn zender?
Ik dacht dat het meteen klaar zou zijn met dat bordje,
de motoren reageren nu goed op sticks en gyros,
maar nu lees ik weer iets over je gas limiteren naar 80% of zoiets?

Ik ben nog aan het wachten met proberen tot het weer een beetje droog is buiten,
maar ik kom er liever nu achter hoe je instelt ipv maar gewoon wat aanklooien. ;)
 
Ik ben er ook aan toe:

Wat ik gelezen heb:
Voorkant is de kant waar je 2 hobbyking gyros onder een hoek naar voren wijzen.
Op de zender alle endpoints op 50%, behalve rudder, deze op 100%
Na versie vier, moet je je set armen,lees hier wat mee rover op de volgende sites, lees ook de pre checks voor vliegen even GOED door!

Rotor instellingen:
x%20config.png


Copy and paste:


ADJUSTING:Transmitter throttle adjusting:
-Turn on transmitter and flight controller.
-If led does not turn on and stays on, lower your trim.
-If still no go, you may need to reverse the throttle channel.
-On Tri v1.5 Quad v4.5 firmware above, you need to Arm your board by putting the left stick down and to the right for the LED to come on. If this does not happen, adjust your throttle and yaw trim down and to the right on your transmitter.


Initial transmitter ATV/servo range settings:-pitch (elevator): 50%
-roll (aileron): 50%
-yaw (rudder): 100%

Initial gain pot values is 50%. Increase until it starts to oscillate rapidly, then back of until it is stable again. Fast forward flight needs lower gain.

Too low gain is recognized by hard to control and/or always want to tip over.


ESC throttle range:-Turn yaw pot to zero.
-Turn on transmitter.
-Throttle stick to full.
-Turn on flight controller.
-Wait until the ESC's beeps twice after the initial beeps. (Plush and SS ESC's)
-Throttle stick to off. ESC's beep.
-Turn off flight controller.
-Restore the yaw pot.



Checking transmitter channels:-Take off the propellers. + MODE!!! X mode zijn het 2 rotors!!!
-Turn on transmitter and flight controller.
-Set throttle to about 1/4. Motors should start.
-Move pitch (elevator) stick forward. Back motor should speed up. If not, reverse pitch (elevator) channel.
-Move roll (aileron) stick to the left. Right motor should speed up. If not, reverse roll (aileron) channel.
-Move yaw (rudder) stick to the left. Front and back motor should speed up. If not, reverse yaw (rudder) channel.


Checking gyro directions:
-Take off the propellers.
-Turn on transmitter and flight controller.
-Set throttle to about 1/4. Motors should start.
-Tilt quad forward. Forward motor should speed up. If not, reverse pitch gyro.
-Tilt quad to the left. Left motor should speed up. If not, reverse roll gyro.
-turn quad CW. Front and back motor should speed up. If not, reverse yaw gyro.





Reversing gyros:
1: Set roll gain pot to zero.
2: Turn on flight controller.
3: LED flashes rapidly 10 times.
4: Move the stick for the gyro you want to reverse.
5: LED will blink continually.
6: Turn off flight controller.
7: If there is more gyros to be reversed, goto step 2, else set roll gain pot back.

Final check:

Hold the quad firmly over our head, give about 1/2 throttle slowly. Hold it steady when you start increasing the throttle, becouse it calibrates its gyros when throttle leaves zero, and then the gyros need to be at rest.

If it tries to twist away, check propeller and motor directions, gyro placement and trim settings. A slight twist is OK.

If not, try to twist the quad. It should resist your movements. And also more gain gives more resistance. If it starts to oscillate, reduce the gain. If you

need to reduce the gain below 40%, something might be wrong.

Note: the correct procedure for taking off from the ground is as following:

1: The quad and its propellers needs to be motionless.

2: Increase the throttle (collective). Just as the throttle leaves zero, gyro calibration is performed.

3: Enjoy! And remember to close the throttle if you lose control. Much less damage.


NOTES:
- Do not use bigger propellers than you need. Light propellers gives faster response and more stability.

- Try to get it to hover at about midstick (1/3 to 2/3 throttle). Use smaller/bigger propeller, different motor Kv or more/less cells to achieve that.


Credits to website and original authers on:Welcome to the home of the KKmulticopter
 
Laatst bewerkt:
Nog wat,

Stel een idle-Up gas stand in op een schakelaar voor als je echt gaat vliegen, je wil namelijk niet mee maken dat er motoren uit gaan als je tijdens het vliegen gas terug neemt.


De motoren reageren namelijk veel sneller vanaf een laag toerental dan vanaf 0 toeren en je gyro's werken uiteraard alleen met een draaiende motor.
 
Kijk, nu heb ik al weer wat meer moed om dat ding eens van de grond te tillen. ;)
Bedankt! :thumbsup:

[complete heli noob]
Wat is idle up? Dan schakel je de "bodem" om naar minimaal 10% gas ofzo?
Lijkt me vooral handig om dit te voorkomen:
"it calibrates its gyros when throttle leaves zero" 8O
[/complete heli noob]
 
Laatst bewerkt:
Haha, idle-Up is eigenlijk een vaste gastand, maar wat ik bedoelde is een minimale gastand in stellen waarbij de motoren op een laag toerental bij gas dicht toch al draaien.

Kijk, nu heb ik al weer wat meer moed om dat ding eens van de grond te tillen. ;)
Bedankt! :thumbsup:

[complete heli noob]Wat is idle up? Dan schakel je de "bodem" om naar minimaal 10% gas ofzo?[/complete heli noob]
 
Die schakelaar kun je toch omhalen als je net de motoren opgetoerd hebt?
Goed hij krijgt even een hikje, maar van 2% naar 10% stijgt hij toch nog niet op?
 
Gewoon even kijken wat handig is, en kijen wanneer ze netjes soepel langzaam toeren, en nog bij lange na niet opstijgt...
 
Opmerking in preflight check gaan ze uit van + mode (1 been voorkant)mode, heb je X mode, 2 benen als voorkant. Gaarne hier rekening mee te houden met het testen!!

Heb ook het even veranderd in mijn posting....
 
Nou ja, probeerde helpvol te zijn....
Je hebt iig hetzelfde mainbord, dus veel zal er wel gelijk zijn, en met wat nadenk werk, kom je er wel achter wat jouw servo moet doen....

Als je wilt da tde info verwijderd word, omdat jij een tri hebt, zegt maar, dan edit ik even mijn bericht, no problemo...
 
Mja zo bedoelde ik et niet hoor, maar dat andere topic is ook al van multi naar quad gekeuteld dus past mijn zaakje daar ook niet meer tussen. ;)
 
Open je een eigen, of laat je deze hernoemen ?
Je zegt het maar..... Bijna alles is mogelijk, het meeste worden de quads gebruikt.. Dus ik denk dat je dan idd specefiek moet zijn over een tri....
 
Daar zijn we weer. ;)

Het ontploffings gevaar van mijn quad regelaars blijkt geweken, dus we zijn nu weer een stapje verder.
Echter nu krijg ik de zaak niet geinitialiseerd.

Wat ik al gedaan heb:
- Regelaars geprogrammeerd met programmeerkaart.
- Regelaars hun eindpunten aangeleerd rechtstreeks aan de ontvanger.
- Regelaars hun eindpunten aangeleerd via de yawpot procedure (yaw dicht, gas open en weer dicht)
- Gekeken of de kanalen wel overeenkwamen doormiddel van een servotje.
- Met de trim het gas wat verder "dicht" gedaan.
- Geprobeerd het gaskanaal om te keren.

In geen van deze gevallen wil de boel opstarten als ik de linker stick naar rechts onder duw. Maar de motoren blijven piepen, alsof ze ergens op aan het wachten zijn.

Weet iemand wat het betekend als alle ESCs met een interval van een seconde piepen bij het aansluiten?
 
Inderdaad, ze klinken alsof er geen signaal is.
Raar, want als ik de yaw pot dicht draai (en het bord in 'hard' control mode gaat),
heb ik gewoon keurig contact met de regelaars en kan ik ze programmeren.
Dus wat hier nu aan de hand is weet ik even niet.
 
Back
Top