KK2.1 probleempje?

Hallo Allemaal,

Misschien dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen. Ik heb mijn eerste quadcopter gebouwd en gisteren even getest zonder de props. Heb nog niet zoveel ervaring met quads dus heb al veel onderzoek gedaan op dit forum en Youtube maar loop tegen het volgende aan. Als langzaam throttle geef zie ik maar twee motoren starten en de andere twee starten pas bij midstick. Is dit normaal of is dit een probleem in configuratie? Heb de ESC wel gecalibreerd via het KK2.1 bordje en had verwacht dat daarna alle motoren gelijktijdig zouden starten.

Heb geprobeerd er een filmpje van te maken:

KK2.1 first test run, no props - YouTube

Gelijk even een volgende vraag, wat is de beste methode om de PI-settings goed te krijgen? Ik lees verschillende methoden waaronder het testen met een elastiek. Zou het laatste ook werken met een quad in X-modus?

Al vast bedankt voor jullie hulp.

Groeten,

Jan-Martijn

Hey goeiemorgen.. jan-martijb

mocht je er niet uit kunnen komen mag je wel langs komen
Ik woon in t'haantje vlak bij sleen. Kijken we er samen even naar.

Mvg Patrick

Behalve je ESCs moet je ook je zender calibreren in de KK
En als dat gelukt is en de motoren starten niet gelijk dan is je ESC calibratie niet gelukt.

Welke firmware staat in de ESCs?
Simonk of of standaard?

Elastieken? Zou ik niet doen, gevaarlijk als je niet oppast!!
Gewoon standaard settings aanhouden en dan bijstellen

Dat zou ik niet doen wat wilbe zegt. Eerst kijken of je eindpunten goed staan in je receiver test menu -100 tot 100 en dan pas aan de settings lopen sleutelen....

Hallo Allemaal,

@patrick Dank je wel, zal ik zeker doen als ik er niet uit kom, eerst zelf nog even proberen :). Bedankt voor het aanbod.

@heyudude: Ik zal vanavond de ESC nog een keer kalibreren, las net dat je na het eerste piepje gelijk het gas op nul moet zetten, waarschijnlijk heb ik te lang gewacht. Ik gebruik de standaard hobbyking ESC dus vermoed dat daar nog de standaard firmware op staat. Misschien ook wel te goedkope ESC gekocht.... :(. Hoe calibreer je je zender in de KK? via Sensor-test lijkt alles goed te staan.

@Wilbe: Wat doen die Misc instellingen? stel je daar mee in dat pas bij 15% stick de motoren gaan draaien?

Klopt mijn aanname dat; als de quad vlak staat alle motoren tegelijk moeten gaan starten?

Zender calibreren: eindpunten met het receiver test menu checken inderdaad

Ja, als hij level staat zouden ze alle 4 gelijk moeten starten

Ja als de quad op vlakke grond staat moeten ze allemaal tegelijk starten.

Edit: heyudude was me net even voor:D
Mvg Patrick

Oke, dan ga ik dat vanavond gelijk even testen/aanpassen. Ik laat de uitkomst nog even weten, bedankt voor jullie hulp tot dus ver :)

Hallo
DE tip heb ik van advice on k.k.2 board setup
Ik had het zelfde probleem
futaba zender en ontvanger

groeten wilbe

Hallo Allemaal,

Nou het is gelukt! Alle motoren starten nu gelijk. Heb eerst nog een keer de ESC's gecalibreerd maar zonder resultaat. de tip van @Wilbe heeft het probleem gefixed. Heb in de Misc instellingen het starten van de motoren op 20% gezet en viola, probleem opgelost.

Nu ga ik woensdag de boel eens test vliegen, zal wel spannend worden! Hebben jullie nog tips voor het afstellen van de gains? Ik zat zelf te denken om steeds een Gain te verhogen tot de quad begint te ocilleren en dan de P-gain iets terug en dat ook met de I-gain te doen. Goed idee of is een andere manier handiger?

Groeten,

Jan-Martijn

Pgain idd op die manier afstellen.
Igain is wat persoonlijker, maar je maximum stel je af zoals je Pgain.

@topix ik vlieg bij de vliegclub in odoorn, meestal gewone heli's. Anders kom je een keer langs, misschien ook wel wat voor jou!

@Markjuhh ik zal woensdag ff een poging wagen :). Benieuwd of het luk! Jullie horen het resultaat

Mwa weet niet als ik daar wel heen wil.... Volgens mij hebben ze het niet zo op fpv daar...
Misschien als je een x wild wil vliegen laat me het dan horen:)

Mvg Patrick

Hallo Allemaal,

Gisteren de maiden gehad en ik moet zeggen het quadje vliegt goed. Bij de standaard instelling van het KK bordje had ik wel last van oscillaties en heb de P-gain en I-gain flink naar beneden moeten schroeven. Beide zijn uitgekomen rond de dertig ( is dit niet vrij laag?).

Hij is nog niet zo agressief zoals ik graag zou willen. Komt misschien ook van verkeerde props, heb nu slowflying props en 1200KV motoren. Hebben jullie hier nog aanbevelingen voor? Zou het kunnen zijn dat hierdoor de gains ook zo laag uitkomen?

Groeten,

Jan-Martijn

Back