KK2 board en 420lite opto's dji irritante piep

Hoi,

Ik heb mijn eerste quadcopter gemaakt en heb gekozen voor de e305 propulsion set.
Maar ik heb een klein probleempje met die ESC's.
Deze beginnen heel irritant te piepen zodra ik op menu klik op het KK2 board.
Het lijkt erop dat die ESC's dan hun signaal verliezen?
En ohja.. (misschien heeft het hier mee te maken), ik heb ook gelezen dat die esc's gekalibreerd moeten worden.
Maar als ik de throttle van mijn transmitter omhoog zet, en dan knop 1 en 4 indruk op mijn kk2 board dan krijg ik de melding throttle pass through. meer niet.
Zolang ik niet op menu klik, kan ik wel gewoon die 4 motortjes aansturen zonder gepiep

Nee dat is heel normaal bij dit bordje. Ik weet niet precies waarom maar het lijkt erop dat het bordje uit veiligheid de esc's in de vrij ( neutraal zet) als je in het menu zit.

Op deze manier gedaan ?

Schiksie, bedankt voor je antwoord.
Ja ongeveer, het enige verschil is dat mijn receiver het kk2 boardje power geeft d.m.v een ubec.
Dus ik heb de ubec uit mijn receiver gehaald, en toen de knoppen ingedrukt en de ubec terug in mijn receiver gedaan.
Maar oke!, dan zal ik er helaas mee moeten leven ;)

Dat gaat niet werken lijkt mij, je bord krijgt dan al stroom terwijl je ontvanger nog niet gebonden is met je zender. Calibreer anders de esc's gewoon even 1 voor 1 op je ontvanger.

Ik denk dat je gelijk hebt, ik ze inderdaad 1 voor 1 gekalibreerd, en nu gingen ze wel op full throttle.
Als ik hem nu start, dan draaien de motortjes alle 4 even snel, dus ik denk dat dat zo prima is.
De piep is niet verdwenen zoals verwacht als ik op menu klik, maargoed!
Alsnog bedankt voor de reactie

Schiksie, sorry beetje late reactie maar ik heb een F450 frame gebouwd!;)
Heb overigens mijn eerste testvlucht gemaakt en dat ging prima! (nouja.. ik heb de quad 1x tegen de kliko's aangevlogen haha) maar dat lag aan mij!

Back