Kkmultiboard v5.5 motor probleem

Hallo ik van de week begonnen met het bouwen van quadcopter
Alles ging prima tot dat ik mijn eerst test ging doen buiten
Ik heb een kk bord v5.5 met xcopter firmware er op
Nu had ik het idee dat de motor niet gelijke snelheid draaiden
En ja hoor hup zo op zijn kop
Ik weer naar binnen de ESC gekalibreerd en weer naar buiten en weer hup op zijn kop

Wat moet ik doen ?...

nee, even in je hand pakken, beetje gas tot ze gaan draaien

voor na beneden, voorste motors harder
achter na beneden, die harder
links hetzelfde
rechts hetzelfde

Lezen, lezen en nog eens lezen op dit forum. Dat biedt je veel kennis.
Belangrijk is dat je alle ESC's goed programmeerd. Daarna zorgen dat je gas goed geinnialiseerd staat. En als laatste inderdaad je gyro's controleren. Neem hem met zorgvuldigheid goed vast en zorg dat alle props draaien. Buig wat naar voren en achteren en kijk of je tegengas krijgt. Doe dit ook met links en rechts.
Kijk ook even hier. Heb daar veel aan gehad.
Verder heb ik hetzelfde gehad en mijn frame heeft het niet overleefd.
Behandel je Quad met respect in de beginfase en pas op met experimenteren met de props erop. Succes

Lezen, lezen en nog eens lezen op dit forum. Dat biedt je veel kennis.
Belangrijk is dat je alle ESC's goed programmeerd. Daarna zorgen dat je gas goed geinnialiseerd staat. En als laatste inderdaad je gyro's controleren. Neem hem met zorgvuldigheid goed vast en zorg dat alle props draaien. Buig wat naar voren en achteren en kijk of je tegengas krijgt. Doe dit ook met links en rechts.
Kijk ook even hier. Heb daar veel aan gehad.
Verder heb ik hetzelfde gehad en mijn frame heeft het niet overleefd.
Behandel je Quad met respect in de beginfase en pas op met experimenteren met de props erop. Succes

Oké bedankt voor je hulp en uitleg

Maikel welk type software heb je op je bord, ik had het ook en nadat ik alle instellingen op het bord gewist had en de ESC's op nieuw gecalibreerd had was het probleem opgelost.

ja in principe word alles gewist als je het bord opnieuw flasht.

het luie motor probleem is een veel voorkomend probleem. "KK lazy motor 4 problem" in google en je word ermee dood gegooit..
oplossing is eigenlijk altijd: esc's opnieuw kalibreren na het flashen, en via het bordje.

ja in principe word alles gewist als je het bord opnieuw flasht.

het luie motor probleem is een veel voorkomend probleem. "KK lazy motor 4 problem" in google en je word ermee dood gegooit..
oplossing is eigenlijk altijd: esc's opnieuw kalibreren na het flashen, en via het bordje.

Dan ga ik dat maar eens proberen thx

Back