KKmulticontroller instellingen

Beste mensen,

Ik ben sinds kort bezig met het maken van een quadrocopter die gebruik maakt van de kkmulticopter. Ik heb nu alles aangesloten en alles lijkt te werken.

Nu het probleem:

Wanneer ik mijn quadrocopter "arm" en de throttle hoog zet, draaien slechts 1 motor, namelijk nummer 4. Wanneer ik vervolgens de rudder naar rechts beweeg gaan de motoren 2 en 3 aan en nummer 4 uit. Wanneer ik de rudder naar links beweeg gaat alleen 4 harder. als ik de elevator omhoog beweeg gaat motor nummer 1 aan. Naar onderen gaat motor 4 sterker.
black_x.jpg

Ik heb de volgende channels ingesteld op mijn Turnigy 9X :

channel 4 oftewel links horizontaal = aileron
channel 3 oftewel links verticaal = throttle
channel 2 oftewel rechts verticaal = elevator
channel 1 oftewel rechts horizontaal =rudder

Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen :D

Ps. de quadrocopter draait de volgende firmware:
http://kkmulticopter.com/index.php?...irmware&catid=58:firmware-downloads&Itemid=65 en dan 4.5.

edit: ik denk dat ik de verkeerde firmware heb geïnstalleerd, weten jullie welke ik moet hebben om Xmode te vliegen? Of raden jullie +mode aan?

Laatst bewerkt:
Waarom voor deze firmware gaan van Kapiteinkuk die speciaal geschreven is voor de beperkte: The poor atmega48's memory is now full
rolleyes.gif

Noodzakelijk voor het HK board ja, de meeste board's hebben de Atmega 168 aan boord.Dus meer geheugen!

Waarom voor deze firmware gaan van Kapiteinkuk die speciaal geschreven is voor de beperkte: The poor atmega48's memory is now full
rolleyes.gif

Noodzakelijk voor het HK board ja, de meeste board's hebben de Atmega 168 aan boord.Dus meer geheugen!

Omdat die versie bij mij beter vloog.

Zie de link met meer geheugen niet, als je niet meer nodig hebt dan heb je er ook niets aan of de software moet er gebruik van maken.

Heb al tijden geen KK meer dus ken de laatste grotere? firmware niet.

Er zijn twee firmware versies, orginele Kapiteinkuk (de X staat voor.... ;))

RC Groups - View Single Post - Improved firmware for the KK multicopter, also the HK KK.

Of van Minsoon Kim
KK MultiCopter Worldwide Shop

Ik zou voor de eerste (Kapiteinkuk) gaan.

//Frank

Dank, ik heb de versie van kapteinkuk gebruikt. Ik was ook wel benieuwd naar die van minsoo kim, zijn hier grote verschillen met de kapteinkuk-versie?
Moet ik hier voor de blueboard-versie gaan? Mijn kkmulticontroller ziet er - behalve dat hij zwart is - niet als het blackboard uit.

Verder was ik ook nog benieuwd of jullie mij meer kunnen vertellen over de setup.

RC Groups - View Single Post - Improved firmware for the KK multicopter, also the HK KK. :
Suggested initial setup:

P pot at 50%

I pot at 0% (it can be left at 0% since it does not have a secondary function.

Yaw P pot at 50%

Trim it level.

Adjust P (roll/pitch) to your liking.

Add I until it flies straight forward without pitching up.
Wat wordt er bijvoorbeeld bedoeld met "Trim it level", en hoe beinvloeden P en I de stabiliteit van de quadrocopter?

Back