Beste mensen,
Ik ben sinds kort bezig met het maken van een quadrocopter die gebruik maakt van de kkmulticopter. Ik heb nu alles aangesloten en alles lijkt te werken.

Nu het probleem:
Wanneer ik mijn quadrocopter "arm" en de throttle hoog zet, draaien slechts 1 motor, namelijk nummer 4. Wanneer ik vervolgens de rudder naar rechts beweeg gaan de motoren 2 en 3 aan en nummer 4 uit. Wanneer ik de rudder naar links beweeg gaat alleen 4 harder. als ik de elevator omhoog beweeg gaat motor nummer 1 aan. Naar onderen gaat motor 4 sterker.
Ik heb de volgende channels ingesteld op mijn Turnigy 9X :
channel 4 oftewel links horizontaal = aileron
channel 3 oftewel links verticaal = throttle
channel 2 oftewel rechts verticaal = elevator
channel 1 oftewel rechts horizontaal =rudder
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen
Ps. de quadrocopter draait de volgende firmware:
http://kkmulticopter.com/index.php?...irmware&catid=58:firmware-downloads&Itemid=65 en dan 4.5.
edit: ik denk dat ik de verkeerde firmware heb geïnstalleerd, weten jullie welke ik moet hebben om Xmode te vliegen? Of raden jullie +mode aan?
Ik ben sinds kort bezig met het maken van een quadrocopter die gebruik maakt van de kkmulticopter. Ik heb nu alles aangesloten en alles lijkt te werken.

Nu het probleem:
Wanneer ik mijn quadrocopter "arm" en de throttle hoog zet, draaien slechts 1 motor, namelijk nummer 4. Wanneer ik vervolgens de rudder naar rechts beweeg gaan de motoren 2 en 3 aan en nummer 4 uit. Wanneer ik de rudder naar links beweeg gaat alleen 4 harder. als ik de elevator omhoog beweeg gaat motor nummer 1 aan. Naar onderen gaat motor 4 sterker.

Ik heb de volgende channels ingesteld op mijn Turnigy 9X :
channel 4 oftewel links horizontaal = aileron
channel 3 oftewel links verticaal = throttle
channel 2 oftewel rechts verticaal = elevator
channel 1 oftewel rechts horizontaal =rudder
Ik ben benieuwd of jullie mij kunnen helpen

Ps. de quadrocopter draait de volgende firmware:
http://kkmulticopter.com/index.php?...irmware&catid=58:firmware-downloads&Itemid=65 en dan 4.5.
edit: ik denk dat ik de verkeerde firmware heb geïnstalleerd, weten jullie welke ik moet hebben om Xmode te vliegen? Of raden jullie +mode aan?
Laatst bewerkt: