Klaar voor tweede leven... of toch niet... :(

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door classicracer, 26 mei 2015.

  1. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - Belgiƫ - EBZW
    Afgelopen jaar heb ik via Robert-Jan dit wel heel eigenaardig toestel op de kop getikt. Het was mijn bedoeling om hiermee OTS of advanced te gaan vliegen. Ik heb de gaten in de bespanning structureel hersteld en de besturing zo mogelijk een beetje meer gangig gemaakt. Nu dit alles achter de rug is wou ik de motor op de testbank terug laten inlopen. Dit leek me totaal geen probleem aangezien hij tamelijk los aanvoelde. Even de glowplug controleren,... maar deze zat wel heel erg los. Iemand heeft in het verleden de schroefdraad finaal naar de haaien geholpen. Dit hoeft niet zo een groot probleem te zijn als er nieuwe cilinderkoppen te verkrijgen zouden zijn. Helicoils ben ik geen grote voorstander van. Heeft er iemand dus nog een oude VECO 29 liggen die gekanibaliseerd mag worden of een goed lopende veco 29 ter vervanging? Ik zou er een andere motor op kunnen monteren maar het liefst hou ik hem origineel.

    Mvg,
    OTS kist4-600.jpg OTS kist7-600.jpg
    Jo
     
  2. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Hoi Jo,

    Je kan er ook een messing bus die een beetje taps is in (laten)zetten.
    Dit heb ik ook een keer gedaan bij een Super Tigre 35.

    Groet Robert-Jan
     
  3. classicracer

    classicracer

    Lid geworden:
    2 sep 2005
    Berichten:
    1.512
    Locatie:
    Genk - Belgiƫ - EBZW
    Inderdaad Robert-Jan. Dat heb ik in een ver verleden ooit gedaan bij een tot op de draad versleten enya 29. Ik weet toen dat ik daar heel lang op heb lopen vloeken om het toch maar juist passend te krijgen en om net genoeg klemming tussen messing busje en koelkop te krijgen. Ik heb deze motor nooit meer vertrouwd om er mee te vliegen...
    Er is ondertussen een verse veco29 vanuit Australie onderweg. Het was sowieso een motor die ik graag in de collectie wou houden. Ik hoop zelf terug up and running te zijn tegen de lijnbesturing rodeo in Herentals op 20 en 21 juni. Hopelijk kan ik daar dit toestel zijn tweede leven gunnen.

    Groet,

    Jo
     
  4. quatie

    quatie

    Lid geworden:
    18 okt 2014
    Berichten:
    193
    Wat is er mis met een helicoil? Goed geplaatst zal je er nooit meer iets van merken.
     

Deel Deze Pagina