Ik heb daar zelf in ieder geval ook aangetwijfeld of dat misschien verstandiger is nu ik zo'n duur borstelloos setje heb aangeschaft.
Hans en Richard_a, Als je een klapprop in pusher-stand monteert moet je met het volgende rekening houden.. De meenemer moet ver genoeg van de motor gemonteert kunnen worden zodat uitgeklapt de bladen de motor niet raken, het makkelijkst kan dit met het Aeronaut systeem, hier zitten de bladen aan een recht aluminium balkje met in het midden een gat voor een meenemer.. Waar je verder goed op moet letten dat ingeklapt beide bladen op hun "eigen helft" blijven, hiervoor moet met een plaatje of veertjes zelf iets fabriceren.....doe je dit niet dan zal bij het (her)starten van de moter beide bladen naar één kant gaan....dit geeft zoveel onballans dat de motor zonder pardon van zijn bevestigging wordt gerukt....
Ben je gek hans, dat kost je je motorophanging. Gewoon een klapprop en de bladen fixeren met een elastiekje (zodat ze alleen bij landen naar achter klappen) Voor die paar extra euro zou ik het niet laten. ik heb inmiddels de nodige vertragingen en motoren om zeep geholpen....door geen propsaver te gebruiken