Klap-prop op Swift

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door richard_a, 12 apr 2003.

  1. richard_a

    richard_a Guest

    Heeft iemand een klap-prop op een Swift? (MS-Composit), of hier ervaring mee?

    Richard.
     
  2. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Ik heb daar zelf in ieder geval ook aangetwijfeld of dat misschien verstandiger is nu ik zo'n duur borstelloos setje heb aangeschaft.
     
  3. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Hans en Richard_a,

    Als je een klapprop in pusher-stand monteert moet je met het volgende rekening houden..
    De meenemer moet ver genoeg van de motor gemonteert kunnen worden zodat uitgeklapt de bladen de motor niet raken, het makkelijkst kan dit met het Aeronaut systeem, hier zitten de bladen aan een recht aluminium balkje met in het midden een gat voor een meenemer..

    Waar je verder goed op moet letten dat ingeklapt beide bladen op hun "eigen helft" blijven, hiervoor moet met een plaatje of veertjes zelf iets fabriceren.....doe je dit niet dan zal bij het (her)starten van de moter beide bladen naar één kant gaan....dit geeft zoveel onballans dat de motor zonder pardon van zijn bevestigging wordt gerukt....
     
  4. Hans Meij

    Hans Meij

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.540
    Nou, dan maar gewoon die 'vaste' slim 8*6 die eigenlijk geen problemen oplevert.
     
  5. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    Ben je gek hans, dat kost je je motorophanging. Gewoon een klapprop en de bladen fixeren met een elastiekje (zodat ze alleen bij landen naar achter klappen) Voor die paar extra euro zou ik het niet laten.

    ik heb inmiddels de nodige vertragingen en motoren om zeep geholpen....door geen propsaver te gebruiken
     

Deel Deze Pagina