Klapprop op easystar

Hallo allemaal ik ben net nieuw op dit form, en een beginner met vliegen,
Mijn model is een easystar die ik compleet afgewekt heb gekocht, het vliegen met de easystar gaat met de dag beter en ik denk dat ik het al aardig onder de knie heb.
Ik vlieg met het standaard accupack van 1100 Mah 7,2 V waar mee ik al eens 20 min heb geclogen.
ik ga nu zelf een pack samen stellen van 7 cellen met de nieuwe cellen van Vtec eens kijken wat dit opleverd.
mijn vraag is het volgende, is het zinvol om een klapprop op mijn easystar te zetten om langere vluchten te behalen, zo ja moet ik dan een slag groter of kleiner gaan.

groet vleugel

Als je een klapprop zou willen, moet je dezelfde maat prop nemen(Wel een die het toerental aankan!)

Echter heeft dit voor een easystar helemaal geen zin. Je vluchtijden zullen nauwelijk langer worden. Een iets grotere accu doet VEEL meer.

Bedankt Michel,
een grotere accu zit er aan te komen, maar ik dacht
zo, als ik op hoogte ben gooi ik meestal mijn motor uit dus met een klapprop minder weerstand en lange vlucht ??

groet vleugel

maakt zeker uit, maar dus alleen met motor uit.
wel je motorrem aanzetten, anders blijft ie draaien en is je winst weg.
een prop, aangedreven door de vliegwind, geeft enorm veel weerstand, stilzetten is dan nog een beter idee als je al geen klpprop hebt..
mensen die niet gelovern moeten eens zoeken naar zeilwedstrijden van vroeger, waar een prop, voorzien van een schijfrem als zeil werd gebruiklt..
ze verloren wel helaas, ze waren wel de snelste, maar voor de finish ging de schijf in rook op ;)

hoe dan ook, klapprop is zinvol bij het zweven, ook is je max snelheid als je flink aanduikt veel hoger met motor uit dan motor aan ;)
beetje gas, aanduiken, gas dicht en 't ding zoeft langs ;)
succes :D

welke kant moet hij dan opklappen? naar achteren of richting de neus?
want ik heb het allebei gezien.

Ik heb ook met een klapprop gevlogen en een gewone prop op de easy star.
Ik merk niet echt verschil, is denk ik ook moeilijk te vergelijken omdat de weersomstandigheden telkens anders zijn.
Let wel op als je een klapprop monteerd dat de baden niet kunnen kruisen als de motor stil staat, dus even een afstandhoudertje monteren.

bedankt alle voor jullie uitleg ik ga morgen een klapprop halen en het eens uitproberen.
ik hou jullie op de hoogte

groet vleugel

Back