(klapprop)Spinner voor multiplex easyglider pro 3.175 as, 52-55mm doorsnee. Waar te krijgen ?

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Hoi,

Nu eindelijk eens op zoek naar electronica voor mijn easyglider pro, welke ik moet bestellen....

Het eerste probleem....
Een motor met 3.175 as, en multiplex adviseerd een spinner met 52-55mm doorsnee. Multiplex heeft ze van nylon met een klapprop systeem, echter voor een 4mm as , en een 5mm as, maar mijn motor heeft een 3.175 as.

Ik kon zo snel bij de bekende winkels in binnen en buitenland niets vinden... :(
Iemand van jullie een idee ????

Of moet ik een motor met een 4mm as zien te scoren?, dat zou wel jammer zijn, had net een mooie 860kv buitenloper gezien,van 71gram , en deze wou ik op 3s 2200mah en een 9x5 klapprop hebben...

Alvast bedankt...

Emil

Graupner verkoopt verloop busjes om de motor as maat te veranderen, heb zelf een setje om van een 4mm as een 5mm as te maken en werkt super, ze zullen vast wel een setje hebben voor jou as

Nou zal wel aan mij liggen, maar kan niets vinden, wel over pas maken van iets... Maar das ook nogal, kritisch ivm trillingen...

Weet je zeker dat de motor niet een 4mm as heeft verkleint naar 3,2mm? Dat zie je vrij veel op die 70-80 grams buitenlopers.
Mocht dat wel zo zijn, dan gewoon de motoras vervangen.

Deze motor had ik in gedachten:

TR2217.jpg

Kv: 860rpm/v
Operating Current: 6A ~ 17A
Peak Current: 17A
Suggested prop: 11x4.7 E-prop
Suggested Battery: 1700~2200mAh 3S1P
Weight: 71g
Dimensions: 27.6 x 36mm
Shaft Size: 3.175mm

Edit: een die ik vond met een 4mm as, helaas net even te veel kv (1000 ipv tegen de 850 tot 900max), maar goed,moet ook niet te zwaar zijn, liefst om en nabij de 70 gram, deze is 80...
T2836-1000.gif

Dimension: 28mm x 37mm, 55mm(with shaft)
Weight: 80g (kv1000) (not including connectors)
Diameter of shaft:�F4mm
Length of front shaft:�F14mm
Lamination thickness: .2mm
Magnet type: 45SH

Max performance;
Voltage: 3S
Prop: EP10x5
Thrust: 1000g
Power: 300W
For;
800-1000g 3D
1200g+ Trainer

Laatst bewerkt:
Lijkt idd geheel 3,2 mm. Dat lijkt me ook wat zwak voor zo'n formaat prop met een zware spinner.

Waarom niet:
T2836-1000.gif

9 gram zwaarder, maar wel een sterke as.

Joh!@ ;)
Tjek me edit om 22.57, hihihi Was je net even voor....
Ik denk dat ik die er maar in doe....

De anderen zijn meteen heel wat zwaarder, en echt gekkigheid met vermogens, wil gewoon op 3s rustig cruisen...

RCTechnics heeft spinners voor alle maten asjes. Bijvoorbeeld deze RCtechnics

3,2mm is trouwens niet echt zwak hoor, dat is dezelfde maat als een Speed 600 had. Voor motortjes van dit formaat niet ongebruikelijk (als heb ik ze ook alleen met 4mm asjes)
Dymond en Himodel motortjes van rond de 70-80 gram hebben ook 4mm asjes.

Op 3 cellen is een kV van 1000 prima. 1100 kan ook nog wel.

Nice!, probleem is echter dat multiplex voor dit tuigje dus een spinner adviseert met 52mm tot 55mm... Vanwege de brede neus. Multiplex heeft prachtige spinners daarvoor, ook niet duur,MAAR enkel met een 4 of 5mm as....

Dus dan druk ik de rode motor er maar op, desnoods een kleiner klappropje, kan ook nog als het te hard gaat...

Zal eens kijken wat voor klap propje der bij past....
Hoe bereken ik dat, want ik neem aan dat met deze spinner van multiplex, het midden behoorlijk word vergroot,dan word mijn eigenlijke prop toch groter ??? Dus moet ik een kliener propje hebben ?

(stel ik wil een 9x5, maar de spinner is al 1ich uit elkaar, word het toch een 8x5, om TOTAAL een 9x5 te krijgen ?)

Back