Hallo,
Ik heb vorige week zondag een gebruikte Robbe pt-15 weten te bemachtigen.
De eigenaar was al met het restaureren begonnen maar had geen zin/tijd meer om ermee verder te gaan.
Ik zocht al een lange tijd de pt-15 van Robbe en dit leek me dus een leuk projectje voor erbij (naast mijn BL savage X).
Ik ben vergeten foto's te maken van hoe hij eerst was maar heb alleen foto's van dat ik al een stuk verder ben
Mijn plan was om hem anders dan de normale uitvoering te maken. Ik ga een houten lattendek maken, nieuwe frisse paintjob en wat extra details.
Zo heb ik een nieuw kanon gekocht van Robbe omdat ik 2 dezelfden maar niks vind.
Deze heb ik netjes in elkaar gezet en beschilderd naar eigen inzicht.
Dit is het originele kanon wat ik op de achterkant heb.
Hier de kajuit, alle verlichting is ingebouwd en de radar werkt ook.
Er zitten nog wat kleine verfschoonheidsfoutjes bij maar dat bewerk ik nog wel.
Hier de achterkant, de 2 pijpjes die naar buiten steken zijn de uitlaten voor de waterkoeling.
De waterinlaten.
Hier wat elektronika:
De motor, een IGARASHI SP3657-30. Heb er ook even waterkoeling voor gemaakt.
De regelaar, een NAVY 40WP van Conrad, heeft ook waterkoeling en is waterdicht
De stuurservo, gemonteerd in een servo snelwissel, erg handig die dingen.
De prop heb ik messing geverfd, staat mooier dan een zwarte.
Hier 2 overzichten van de boot:
Ik had vandaag de rode onderkant gespoten en ben nu bezig met een zwarte band tussen het rode en grijze. Vanavond ga ik de romp met blanke lak afspuiten. Dan kan ik met de latten bezig en de andere dingen.
De reling heb ik met messingverf geverfd en is erg mooi geworden. Staat veel beter dan zoals de meesten hebben : grijs
Tot zover wat ik heb gedaan, de komende week zullen de updates wel verschijnen
Greetz,
Joram
Ik heb vorige week zondag een gebruikte Robbe pt-15 weten te bemachtigen.
De eigenaar was al met het restaureren begonnen maar had geen zin/tijd meer om ermee verder te gaan.
Ik zocht al een lange tijd de pt-15 van Robbe en dit leek me dus een leuk projectje voor erbij (naast mijn BL savage X).
Ik ben vergeten foto's te maken van hoe hij eerst was maar heb alleen foto's van dat ik al een stuk verder ben

Mijn plan was om hem anders dan de normale uitvoering te maken. Ik ga een houten lattendek maken, nieuwe frisse paintjob en wat extra details.
Zo heb ik een nieuw kanon gekocht van Robbe omdat ik 2 dezelfden maar niks vind.
Deze heb ik netjes in elkaar gezet en beschilderd naar eigen inzicht.

Dit is het originele kanon wat ik op de achterkant heb.

Hier de kajuit, alle verlichting is ingebouwd en de radar werkt ook.
Er zitten nog wat kleine verfschoonheidsfoutjes bij maar dat bewerk ik nog wel.

Hier de achterkant, de 2 pijpjes die naar buiten steken zijn de uitlaten voor de waterkoeling.

De waterinlaten.

Hier wat elektronika:
De motor, een IGARASHI SP3657-30. Heb er ook even waterkoeling voor gemaakt.

De regelaar, een NAVY 40WP van Conrad, heeft ook waterkoeling en is waterdicht

De stuurservo, gemonteerd in een servo snelwissel, erg handig die dingen.

De prop heb ik messing geverfd, staat mooier dan een zwarte.

Hier 2 overzichten van de boot:

Ik had vandaag de rode onderkant gespoten en ben nu bezig met een zwarte band tussen het rode en grijze. Vanavond ga ik de romp met blanke lak afspuiten. Dan kan ik met de latten bezig en de andere dingen.
De reling heb ik met messingverf geverfd en is erg mooi geworden. Staat veel beter dan zoals de meesten hebben : grijs

Tot zover wat ik heb gedaan, de komende week zullen de updates wel verschijnen

Greetz,
Joram