klein vraagje Videobril

Heb momenteel de goggles van Foxtech in overweging. Lijkt me wel wat...

Maar normaal draag ik een leesbril, dus enkel om te lezen nodig.
Hoe zit dit nu met zo'n videobril, heb je die dan nodig of is alleen het vergezicht nodig waar ik dus geen bril voor draag.
Op de foxtech zit geen dioptrie regeling (heb lezen +2 nodig)
Heb al tegenstrijdige commentaren gelezen..daarom deze vraag

Hmmm ja goeie vraag.
Het is in principe dat je op 180cm afstand naar een scherm kijkt dus ik denk het niet.
En volgens mij heb ik mijn vader niet horen zeggen dat ie de OSD niet kon lezen bij even kijken maar zeker weten doe ik het ook niet.

heb zelf +4 in beide ogen (draag wel nooit een bril, heb het echt niet nodig) en ik kan perfect alles zien van mijn fatshark bril, icl. OSD enige puntje waar ik last van heb is als ik me klaarmaak voor de landing en ik doe mijn bril af, dat mijn ogen even moeten aanpassen aan scherpte.

Gewoon met het papiertje van mijn opticien daar een brilletje uigekozen met vierkante glazen.
Was iets van 7 dollar, even dremelen en klaar, diopters die zo in je fatshark passen. :)
Ze waren voor veraf, maar ik kan me niet voorstellen dat het voor leesbrillen niet zou werken.

Voor dichtbij is het niet nodig.

Dit omdat de bril "simuleert" dat je ongeveer 2 meter van een scherm staat waarop je je beelden te zien krijgt.

voor veraf heb ik de diopters gemaakt voor sven en mijzelf.

Als je dus vanaf ongeveer 2 meter de ondertiteling op je tv kunt lezen, heb je geen diopters nodig ;)

Voor dichtbij is het niet nodig.

Dit omdat de bril "simuleert" dat je ongeveer 2 meter van een scherm staat waarop je je beelden te zien krijgt.

voor veraf heb ik de diopters gemaakt voor sven en mijzelf.

Als je dus vanaf ongeveer 2 meter de ondertiteling op je tv kunt lezen, heb je geen diopters nodig ;)

Voila, dit moest ik weten, geen bil nodig dus :cool:
Bedankt

Back