klein vraagje

• Topicstarter Topicstarter patrickracing
  • Startdatum Startdatum
P

patrickracing

Guest
kan je met een 3kanaals vliegtuigje ook op ze kop vliegen ?

en wat kan je allemaal meer met een 4kanaals vliegtuigje ?

groetjes

Het is niet de zender maar voornamenlijk de vleugel van het vliegtuig die bepalen of je wel of niet op z'n kop kan vliegen.

Omdat de 3 kanaals vliegtuigen meestal bedoeld zijn voor beginners (die niet op z;n kop vliegen) zul je niet veel 3 kanaals bestuurde vliegtuigen tegenkomen die (goed) op z'n kop vliegen.

Met een 4kanaals zender kan je vliegtuigen met rolroeren vliegen.

:D mwaaa met drie kanalen kun je ook met rolroeren vliegen hoor .
gewoon geen richting gebruiken .
dus dan kan op de kop vliegen ook nog prima .
en rollen .
maar welk vliegtuig wil je ,ben je een beginner ,moet je het nog leren ????
groeten wiebe

idd dat hangt volledig af van wel vliegtuig je gebruikt.

Marten

hey ,

Ik ben niet zo oud of ervaren
maar ik ben bezig met een vliegtuig die een 3kanaals zender gebruikt
Volgens vasco modelbouw kan ik met de rolroeren het vliegtuig op z´n zij kantelen en dan het hoogteroer omhoog gooien dan moet het vliegtuig sturen (zeggen ze dan)
Maar is het dan niet zo dat je vliegtuig dan erg veel daalt?

Grtz Mitch

Nee dat kan idd. (bijna) alle hotliners sturen zo. Je zelfs een (voledig) bestuurbaar model met 2 kanalen maken (een zwever met rol en hoogte) :lol:

Vliegtuigen met een dergelijke besturing zijn (meestal) geen beginnersvliegtuigen en worden (meestal) aangestuurd met op ieder rolroer 1 servo. Dan heb je een computerzender nodig voor het mixen (of een Y kabel)

ik heb namelijk 2 2speelgoed vliegtuigjes aller 2 zijn ze 2kanaals

maar nu wil ik er eigelijk wel 1 met een 3kanaals bestuuring

wat kan ik dan allemaal meer... ?

je komt dan als beginner terecht bij vliegtuigen met

richtingroer, gas, hoogteroer (bijvoorbeeld een charter en een EasyStar)

Mijn vliegtuig is af!!!!!! Heb hem ff snel getest .......... Kan er dus blijkbaar niks van :P Moet heel erg veel aan de besturing werken.. Hoogteroer doet het en de rolroeren ook motor gaat ook wel oke.
Maar ....... gebruikte geen goeie accu :( dus nu is mijn vleugel afgebroken:S kan ik dan beter lijmen met secondenlijm of moet ik dan echt hobbylijm gebruiken.

PS mijn broer vliegt ook met modelvliegtuigen:P Dus kan ik het al een beetje:P

Grtz Mitch

welk vliegtuig met welke accu en welke motor .
we kunnen niet alle,s weten .
en begin dan eens met je broer en niet alleen .
dit om deze teleurstelling te voorkomen .
een foto is ook handig
groeten wiebe

ik zag dit vliegtuigje staan bij
www.conrad.nl

226708_RB_00_FB.EPS.jpg

230457_ZB_00_FB.EPS.jpg

Fluisterzacht en makkelijk te vliegen!
Met de Piper J3 krijgt u een vliegtuig dat door zijn goedmoedige vliegeigenschappen uiterst geschikt is voor beginners in de modelvliegtuigsport. Door de al voorgemonteerde componenten is het vliegtuig in een handomdraai operationeel. Uiteraard bevat ons complete aanbod ook een 3-kanaals radiografische afstandsbediening, waarmee u uw Piper veilig onder controle hebt. En het beste: door de voorbeeldgetrouwe reconstructie slaat dit model zowel op de grond als in de lucht een goed figuur.

Technische spec.: Spanwijdte 950 mm • Lengte 730 mm.

Omvang levering: Vliegtuig met voorgemonteerde romp, vleugels en landingsgestel, afstandsbediening, vliegaccu en oplader.
Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing

Prijs 109,00 EURO

bedankt voor die link
ik zal zijn reactie ffies afwachten !

Hoi,
Even een reactie op het op de kop vliegen of rollen.
Als een vliegtuig dat kan.. dan wil dat nog niet zeggen dat de vlieger het kan... :?
Neem zou Wiebe ;) mooie glasvezelkist die toch echt wel op de kop kon vliegen.. (sorry wiebe :lol: )

Het ligt dus meer aan wat je kan dan wat het vliegtuig kan.. Ik zou zeggen een goed beginnersmodel kopen en daarmee oefenen. Als je dat eenmaal kunt dromen dan een toestel nemen wat meer kan en eens kijken wat je er zelf mee kan.

Groeten Vincent

hij vroeg kan JE niet kan IK :lol: :wink:

en als iemand het nu niet kan, dan kan hij het natuurlijk alleen maar leren met een vliegtuig dat wel op z'n kop kan vliegen.

patrickracing zei:
ik zag dit vliegtuigje staan bij
www.conrad.nl

226708_RB_00_FB.EPS.jpg

230457_ZB_00_FB.EPS.jpg

Fluisterzacht en makkelijk te vliegen!
Met de Piper J3 krijgt u een vliegtuig dat door zijn goedmoedige vliegeigenschappen uiterst geschikt is voor beginners in de modelvliegtuigsport. Door de al voorgemonteerde componenten is het vliegtuig in een handomdraai operationeel. Uiteraard bevat ons complete aanbod ook een 3-kanaals radiografische afstandsbediening, waarmee u uw Piper veilig onder controle hebt. En het beste: door de voorbeeldgetrouwe reconstructie slaat dit model zowel op de grond als in de lucht een goed figuur.

Technische spec.: Spanwijdte 950 mm • Lengte 730 mm.

Omvang levering: Vliegtuig met voorgemonteerde romp, vleugels en landingsgestel, afstandsbediening, vliegaccu en oplader.
Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing

Prijs 109,00 EURO

ik heb deze ook.

vliegt opzich wel aardig, maar meer dan loopings zijn niet mogelijk.
ook de zender die je erbij krijgt is niks, beter dus een eigen zender met ontvanger erin bouwen en dan daarmee vliegen.

handig om te nemen???

nee. het vliegt niet fluisterzacht en is tog best wel lastig om in de lucht te houden, dit lukt alleen met aardig wat tegenwind.

meer leuk om zelf iets van te maken (ben ik van plan)

groetjes jesse

ps. dit is mijn menig maar hoor!

flying jesse zei:
ik heb deze ook.

vliegt opzich wel aardig, maar meer dan loopings zijn niet mogelijk.
ook de zender die je erbij krijgt is niks, beter dus een eigen zender met ontvanger erin bouwen en dan daarmee vliegen.

handig om te nemen???

nee. het vliegt niet fluisterzacht en is tog best wel lastig om in de lucht te houden, dit lukt alleen met aardig wat tegenwind.

meer leuk om zelf iets van te maken (ben ik van plan)

groetjes jesse

ps. dit is mijn menig maar hoor!

misschien kan jij ons dan vertellen of het wel een 3kanaals besturing is of toch een 2kanaals...

2 kanaals, maar eigenlijk tog weer 3 kanaals omdat het derde kanaal een aan uit knopje is voor het gas.

vliegt niet lekker met die zender zei ik al...

groetjes jesse

(maar vliegt er wel degelijk mee!!)

flying jesse zei:
2 kanaals, maar eigenlijk tog weer 3 kanaals omdat het derde kanaal een aan uit knopje is voor het gas.

vliegt niet lekker met die zender zei ik al...

groetjes jesse

(maar vliegt er wel degelijk mee!!)

woow! dus als je hem aanzet, gaat hij gelijk VOLGGAS ! :S dat lijkt me best vaag

neej, er zit een schakelaartje op de zender voor aan uit voor het gas en om de zender aan te zetten
(duidelijk zo :? )

maar hij vliegt er wel mee hoor, maar het is 27mHz, dus op een club niet egt de bedoeling geloof ik.

groetjes jesse

Back