kleine brushless truggy gekocht, iemand tips waar op te letten

Dit is een rc18t kloon, heb ooit ook zo'n model gehad ( andere fabrikant alleen )
Weet niet hoe de kwaliteit is van deze fabrikant, maar die ik had deed niet onder van het echte merk.
Je kan dus een hoop onderdelen direct van de rc18t gebruiken .

Door geld over te maken.

Voor het geld is er niks mis mee, de jongen vraag om iemand die er ervaring mee heeft, niet om iemand die loopt te zeuren.

Niet iedereen heeft behoefte aan top of the line rc spul!

Niet iedereen heeft behoefte aan top of the line rc spul!

Alleen denken mensen (helaas) vaak dat dit spul net zo goed is als het top of the line rc spul, en dat het alleen goedkoper is omdat je niet voor het merk betaald.
Het moge in ieder geval duiderlijk zijn dat dit ook niet het geval is. ;)

Ik heb ook zo'n clone gehad, met outrunner brushless motor.
Heb het skatepark er flink mee bezocht en moet zeggen dat ik op een gebroken ontvangerkristal niks heb gehad.

Je kan ook bv maxamps kopen als lipo's maar die kosten meer als het driedubbele van bv een zippy.
Doet die onder voor een maxamps dan??

Voor we nog veel verder offtopic gaan nog 1 opmerking, maxamps is crap, maar ook heel duur.
Duus duur betekent niet altijd dat het goed is, zelfde geld dat goedkoop niet altijd crap is!

hi guys,

Het gaat me erom om gewoon fun te hebben met dit autootje, eigenlijk is deze zelfs voor mijn vriendin om hier een beetje mee in de buurt rond te knallen.

goeie tip van het tandwiel trouwens, deze zal ik gelijk vervangen.

We zullen geen wedstrijden rijden, dit heb ik vroeger al gedaan met een losi xx4, nu is het alleen voor de lol.

ben erg benieuwd en zal ook bevindingen posten zodra ik deze heb.

Van mijn trex heb ik 2800 en 2200 3s lipo's welke ik hiervoor zal gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ik heb ook zo'n clone gehad, met outrunner brushless motor.
Heb het skatepark er flink mee bezocht en moet zeggen dat ik op een gebroken ontvangerkristal niks heb gehad.

Je kan ook bv maxamps kopen als lipo's maar die kosten meer als het driedubbele van bv een zippy.
Doet die onder voor een maxamps dan??

Met het verkeerde been uit bed gestapt of zo? Ik zeg alleen maar dat men wel heel vaak aanneemt dat men voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten. en dat is nu eenmaal niet zo.

En als je al over lipo's begint. Ik merk wel degelijk verschil tussen de 5000mAh Zippy's 2s en de 4800mAh Orion (met kokam cellen.)
Die Orion hoeft bijna niet gebalanced te worden bij het opladen, terwijl die bij de zippy's toch wel even bezig is.
Ook is het bij de Orion echt ineens afgelopen, de zippy doet het wel aardig (zeker voor het geld) maar deze word toch merkbaar iets minder naarmate je langer hebt gereden.

Maxamps ben ik nog nooit aan begonnen, dus daar laat ik me niet over uit.

anyways, zoals ik dus al zei, voor z'n geld zal hel wel een prima wagentje zijn. verwacht geen uber kwaliteit, dan word je ook niet teleurgesteld. (als hij dan super lang heel blijft, is het een mooie meevaller.)

Ik denk dat je er niet lang plezier van zult hebben als je dit met 3S gaat gebruiken.

Ben bang dat de aandrijflijn hier net echt tegen bestand is. Niet zozeer dat ik een zwakke schakel kan zien bij deze wagen, zo op afstand maar dit is meer op ervaring gebaseerd. Meeste 1/18 buggy's houden dit niet lang vol, diff's, spur, pinion enz. Het is te hopen dat er dan makkelijk en snel reserve onderdelen te verkrijgen zijn.

hi guys,

Het gaat me erom om gewoon fun te hebben met dit autootje, eigenlijk is deze zelfs voor mijn vriendin om hier een beetje mee in de buurt rond te knallen.

goeie tip van het tandwiel trouwens, deze zal ik gelijk vervangen.

We zullen geen wedstrijden rijden, dit heb ik vroeger al gedaan met een losi xx4, nu is het alleen voor de lol.

ben erg benieuwd en zal ook bevindingen posten zodra ik deze heb.

Van mijn trex heb ik 2800 en 2200 3s lipo's welke ik hiervoor zal gebruiken.

ik hoop dat ie het volhoud en zo niet, dan niet.

Ik begreep dat de meeste onderdelen zo uit te wisselen zijn met een echte rc18t, dus kan ik die gebruiken.

Op de website van R2hobbies staat trouwens dat je deze goed kunt gebruiken icm. 3s lipo's

Inmiddels is het kleine monster binnen gekomen.

Hij is helemaal rtr out of the box, zelfs de accu zit er al in.

Batterijen in de zender en rijden maar, erg netjes.
Alles ziet er ook goed en degelijk uit, in eerste instantie maakte ik me erg zorgen of er überhaupt wel een 3s in zou passen maar dit past dus.
Ik heb hem eerst met de originele accu gereden (1200 mah 7,2 volt) en moet zeggen dat de moed me in de schoenen zakte, liep wel leuk maar niet echt spectaculair.

Vervolgens heb ik er een 3s in gepropt en god wat loopt dat hard, echt ongelooflijk. Op ieder moment heb je wheelspin wanneer je het gas intrekt en ik denk dat het dingetje een 70km/u loopt.

Het motortandwiel heb ik nog niet vervangen maar dit zal inderdaad wel snel moeten, heb al gevraagd bij Hobma maar deze hadden deze maat niet...

Verder zit er een servo saver op waar ik niet helemaal tevreden over ben maar dit is een kleinigheidje. Al met al een heel leuk autootje voor een hele leuke prijs, ook over de zender ben ik tot nu erg te spreken, je kunt er genoeg op instellen, zo ook de gevoeligheid van "ABS". Oh, ik vermoed trouwens dat ik op de korte termijn ook wel een nieuw setje bandjes nodig zal hebben... ;) Foto's en filmpjes volgen nog...

ff nog een kleine tip , steek er ook de slipper in van de RC18 anders ga je vaak de diffen stuk trekken (zelfs op 2S lipo)

Back