kleine houtschroefjes of zelftappers

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 27 mrt 2007.

  1. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Hebben jullie enig idee waar ik kleine zelftappertjes of houtschroefjes zou kunnen kopen met een diameter van minder dan 2mm? Niet bij Gamma, Praxis of Conrad (althans, via internet).
     
  2. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    De beschrijving lijkt op de schroefjes die worden gebruikt bij de bevestiging van servo's (RC). Daarmee belandt je meteen bij de "Q" winkels etc. Maar de goede ijzerhandel heeft vaak een klein assortiment speciale boutjes en schroefjes. De mijne tenminste wel. Anders google bij "Fabory". Als alles faalt, probeer dan de lokale opticien. Ik heb bij de mijne zijn verzameling mogen inzien. Dat leverde weer mogelijkheden.
     
  3. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Dank voor de tips, maar servoschroefjes zijn net te kort naar mijn smaak en niet puntig genoeg om vanzelf het hout in te draaien en ik verwacht problemen om te boren gaatjes goed te localiseren, zodat ik vrees dat het gatenkaas wordt als ik moet (voor)boren.
     
  4. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Voor PP speciaal in de aanbieding:

    1. zelftappers lengte 10,8 mm, dikte 1,5 mm

    2. zelftappers lengte 9 mm , dikte 1,6 mm

    Prijs: 25 stuks voor 10 euro.

    Dat is zo duur dat mijn opticien ze niet in voorraad heeft. Ze kunnen wel besteld worden, in geval van grote noodzaak en urgentie
     
  5. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Als je ze al hebt, neem maar mee naar Almere. Als ze nog besteld moeten worden: hoeft niet meer, ik heb bij micro screws besteld en al binnen. Dat waren trouwens geen zelftappers (althans, in mijn beleving is dat met scherpe punt en scherpe draad, of zie ik dat verkeerd), maar metaalschroefjes. Ik moet nog proberen of het daarmee gaat.
     
  6. packard

    packard

    Lid geworden:
    23 feb 2004
    Berichten:
    957
    Locatie:
    naaldwijk
    Dit keer even gewacht. we spreken elkaar in Almere.
     
  7. marco_leeflang

    marco_leeflang

    Lid geworden:
    28 nov 2002
    Berichten:
    245
    Locatie:
    Vollenhove

Deel Deze Pagina