kleine Nimh batterijtjes, waar kopen ?

• Topicstarter Topicstarter epoxy
  • Startdatum Startdatum
E

epoxy

Guest
hallo forumgebruikers, aangezien ik nog niet zo ingeburgerd ben in het nederlandse modelbouwcircuit,

waar kan ik in nederland hele kleine nimh batterijen bestellen ?
ik dacht aan 1/3 AAA en liefst ook 1/4 AAA
in verschillende "cellpack" configuraties..
2 en/of 3 cellen in serie...
veel gebruikt in de "bit" RC autootjes o.a.

hebben we zoiets in nederland ?
en/of een fabriekje die zelf packs kan maken ?
ik ben zelf niet zo voor het aan elkaar solderen
van de cellen...

elke hulp is welkom, :D

ik zou ze ook kunnen laten maken bij GP of KAN of zo,
maar dan gaat het niet meer om een paar tientallen die ik nodig heb.
volgens mij wil GP europe er niet eens aan beginnen ongeacht het aantal,
GP asie en de states is het niet zo een probleem,
maar dan zit ik weer met torenhoge verzendkosten...:mad:

dus als iemand ze hier verkoopt in nederland.... liever dan... :D

b.v.d.

(kan evt. ook ophalen bij de modelbeurs GOES als iemand ze heeft en daar toch heengaat)

Moet het NiMH zijn? Lipo packs in die grootte zijn makkelijker te bestellen..

góh, mag ik zeggen dat ik de forum leden hier erg behulpzaam vind ?
jullie zitten vol met goede tip's :D

ja, mee eens , lipo is de logische opvolger...
maar het brengt ook weer een nieuwe lader met zich mee.
die staat al op de verlanglijst. :-)
en die lipo's hebben weer een heel andere vorm dan de nimh,
ik weet niet of dat allemaal wel gaat passen...

i.i.g. bedankt, er staan weer een paar mooie links bij mijn hobby favo's.

Alle soorten

Hoi Epoxy, ik had al een tijdje deze Am. link All-Battery.com - Rechargeable batteries & Chargers maar pas vandaag voor het eerst bestelt. Ik weet dus (nog) niet hoe betrouwbaar ze zijn. Ik heb drie 9.6V Tenenergy NiMh packs voor $20 p/st gekocht. Mij ging het voornamelijk om de hoge drainage packs die ze hebben. Ik heb ze hier alleen bij Vapex met een redelijke drainage (35A) gezien maar niet zo hoog als ze daar hebben. Volgens mij gaan de NiMh's ook niet zo veel hoger dan 40A. Jij komt ook aan je gading hier, alleen moet je opletten hoe ze verstuurt worden. Ik zal nog een keer posten als de bestelling binnen is. Boo

Hoi Epoxy, jaaa het is effe zoeken soms! Hee maar het gaat niet alleen om de verzendkosten, soms hebben ze gewoon goeie aanbiedingen die goed overwegen waard zijn t.a.v. de totale kosten. Zou ik bijv. bij Vapex met dezelfde drainage (welke ze overigens NIET hebben!) bestellen zou het mij dubbel zoveel hebben gekost. Als ik mazzel heb ($ -> €) betaal ik onder de €90 euro voor 3x 9.6V 4500MaH +-10C NimH packs EN zijn niet van de slechtste merk :) Boo

Binnen!

Nou ze zijn binnen, gemeten (13V+) en 1 is aan het laden nadat ik de Tamiya connector had omgebouwd tot twee gold contacts. Tegenvaller is de kabel, te dun naar mijn smaak (en waarschijnlijk de stroom!) en misschien het ombouwen waard. Ik zie als het weer een beetje aanpast naar waar we allemaal zin in hebben :) tenminste een beetje voorjaar dus! Ha, I wish! Ik zal nog de rekeningafschrift resultaten (CC) melden zodra die binnen is! Boo

Ik weet niet of je ondertussen al wat heb gevonden? En hoeveel je er nodig hebt?
Maar ik heb zelf net 60 stuks 1/3AAA aangeschaft. van GP, 1.2V, 300mAh, 7,9 gram incl soldeerlip.
Ik maak er onvangerpakjes van, en ben er redelijk tevreden over.
Al je er niet teveel nodig hebt kan ik er wel wat opsturen (€1,- p/st), anders ff zelf bestellen.

hier een linkje:
1/3AAA 1.2V 300mAh

Laatst bewerkt:
Maar ik heb zelf net 60 stuks 1/3AAA aangeschaft. van GP, 1.2V, 300mAh, 7,9 gram incl soldeerlip.

hier een linkje:
1/3AAA 1.2V 300mAh

Let wel op, dit zijn niet de meest geschikte accu's voor modelbouw doeleinden ... dit zijn backup accu's voor o.a. programma-geheugens in TV's ... bedoeld om lang stroom vast te houden, en daarom/daardoor niet (echt) geschikt voor snelladen en het afgeven van "veel" Ampéres ...

Beter geschikt zijn de geelgroene "industrie-cellen" van GP of de donkergroene van KAN (die je gewoon bij de beterere modelbouwwinkel koopt) ... in 2/3 AAA of 1/3 AA formaat

alles kleiner als bouwvorm AA (penlite) zou ik net als ontvanger accus inzetten persoonlijk als er meer dan 3 servos van wat meer als normaal standaard aanhangen.

Back