Kleine Propellors

Bij de bouw naar RC van kleinere bootmodellen op basis van bijvb Revell bouwdozen (USS Defiance) is de aandrijving met de bijgeleverde prop moeizaam. Vaak een rare vorm of te breekbaar.
Ik ben daarom op zoek naar kleine props zowel links- als rechtsdraaiend.
Van Graupner zijn de M2 props nog te groot (>20) en ook niet als sets van l&R draaiend.
Als iemand daar tips over heeft (leveranciers/zelfbouw) dan hoor ik dat graag.

bvd

Nico Buis

Dag Nico.
Ik heb de 1:72 S130 (Schnellboot) van Revell RC gemaakt.
Die is wat forser dan jouw model, als ik me niet vergis, maar daar gaat het nu even niet om.
Ik heb daarvoor ook de M2 propellors van Graupner gebruikt, één linkse en één rechtse. Ze zijn er wel degelijk.

Hoe groot mogen je props zijn? is het een optie om die Graupner dingen iets af te vijlen/schuren?

Bij de Propshop in de UK hebben ze messing schroeven vanaf 12mm, ook M2. De kwaliteit is heel goed, en de levering snel. Kleiner dan die M2 ga je niet vinden, tenzij zelf maken, of een reduktiestukje (laten) maken van een messing boutje M2--M1
http://www.britnett.net/propshop/
Spijtig genoeg is de site m.i. niet echt overzichtelijk.

Dank voor de tips!

Ik heb de Propshop bekeken en moet zeggen dat het assortiment enorm is. Prijzen zijn pittig, maar het ziet er goed uit. Ondertussen ook in Duitsland www.modelltechnik-Hamburg.de gevonden. Leuk assortiment van props, snelle afhandeling en prijzen zijn ok.

Ook geprobeerd zelf iets te maken mbv mijn perforator en een plastic buisje: met inkepingen en secondenlijm maak je zo een eenvoudige 2-blads prop l/r.. zie foto. Op de boormachine in een badje was het een redelijke voortstuwing..

groeten,

Nico

NJBuis, de propshop is inderdaad niet zo goedkoop, want voor 1BritsePond moet je 1,5euro neertellen, en dan nog de verzendingskosten. Die site uit Hamburg ziet er veelbelovend uit.

Frederik, ik zie de zelfbouwschroef perfect hoor!!
Dat met de site van modelltechnik moet recentelijk zijn, mss een vernieuwing of zo?

Groetjes, Johan

Back