Kleine Pulse Jet

Hallo mensen,

Ik wil kijken of het me lukt om een kleine pulse jet (20 a 30 cm) op mijn Rc auto te bouwen. de auto is een nitro 1:10 on road. hier wil ik het motorblokje van afhalen en dan de as laten zitten zodat de rem nog wel werkt.

Nu is mijn probleem dat ik nog geen ervaring heb met pulse jet's en niet weet of dit mogelijk is ?

weet iemand dit en zoja. kan iemand mij helpen met welke materialen ik moet kopen en hoe ik hem in elkaar moet zetten ?

Alvast bedankt !

Groetjes Michael.

Voor zover ik weet bestaan er geen pulsejets van die afmetingen. Het begint bij een cm of 80. Alles daaronder is bijna niet werkend te krijgen.
Verder moet je je bedenken dat een kleine pulsejet niet veel stuwdruk levert (tenmiste niet als je een auto wilt voortstuwen), dat ze verschrikkelijk veel brandstof gebruiken, enorm heet worden en gigantisch veel herrie maken. Misschien niet het beste idee om daarmee in de wijk te gaan rijden.
Kijk voor meer info eens hier: Home made jet & pulsejet engine

'micro pulse jet' even zoeken in Youtube.com :D
Maar de kleintjes geven inderdaad niet veel stuwkracht helaas. Toch is het altijd het proberen waard ;) Mij is het nog nooi tgelukt omdat ik de buizen niet kan lassen die bestand zijn tegen deze enorme hitte. Ik zou er graag een bootje mee uitrusten :(
Zet hem op!
Jakko

Tja, het lijkt inderdaad een functionele pulsejet. In de tijd dat ik me met deze motoren bezighield kregen ze dit nog niet voor elkaar. Overigens is de bouwer van deze motor ook te vinden op het forum van de site die ik noemde. Als ik het goed gelezen heb, werkt deze motor alleen op acetyleen of een acetyleen/zuurstof mengsel. Dit lijkt me voor rc-toepassingen niet echt bruikbaar. Misschien dat de ondergrens die ik noemde geldt voor motoren die gevoed worden met vloeibare brandstof, dat weet ik even niet meer.

Zo'n pijp is bepaald geen goede reclame voor modelbouw. Ik vind het magnifiek, hoor het graag, maar bij 99,9999% van de Nederlanders zal het bijdragen aan het bestaande vooroordeel.
Los daarvan, ik denk dat een RC auto niet snel genoeg rijdt om de pijp aan de gang te krijgen.

Laatst bewerkt:
als er een hele vereniging mee bezig was wel ja, maar een individu die een pulsjet in mekaar sleuteld en die aan de loop maakt, krijgt waarschijnlijk meer positieve reactie's dan negatieve, zolang hij dit niet op een opereatiekamer doet, ik vind het een geweldig lachen evenement.

virend van me heeft een pulse jet als afstudeer project gemaakt. en dat maakt me een tering herriee!!!! geweldig gewoon... de hele straat kwam kijken. succes!!!

Ik denk dat je op zoek bent naar het volgende:

EuroFly08_007.JPG

2008-09-06_bocholt_38.jpg

Deze heeft vorig jaar bij ons op t veld gevlogen. Ik weet zo niet welke type pulsejet het is, dus zo heel veel verder kan ik je niet helpen.

Maar ik denk dat je een valveless pulsejet zoekt, is misschien eenvoudiger voor een auto. Een kleine pulsejet van ca 30cm zal niet veel meer dan 1kg drukken.

De meeste pulsejets bestaan uit 0.5mm rvs. En dit meestal in vorm gewalst. Gewoon staal verbrand en trekt krom. Het moeilijkste is het gedeelte dat je dit dunne rvs netjes kunt lassen.

Een grotere pulsejet kopen is eenvoudiger, deze zijn eenvoudiger te starten. Ik ben zelf bezig met een pijp vertrouwd aan het raken met een doorsnede van 80mm en ongeveer 70cm lang. Het starten gaat eenvoudig, nu het mengsel aanpassen voor de optimale stuwdruk. Ik ben nu bezig met het ontwerpen van een geschikt vliegtuig.

als je 0.5 mm rvs gelast wilt hebben, dan kom je maar langs,
dat is wat ik doe, als lasser.....

Back