Kleine Review: X-Flying Club - X-Twin

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Mustang Flyer, 7 jul 2005.

  1. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Het kan zijn dat de baterijen uit de zender leeg zijn.

    En anders even terug naar de winkel ofzo.

    Igor
     
  2. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    misschien moet de zender aan of uit of juist het vliegtuig aan of uit. ff experimenteren
     
  3. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Hmm, mijn Jet laad ook niet meer goed op :S, alles geprobeert, maarr ik denk dat de lipo een probleem heeft :S (had er zo'n 4 weken niks meer mee gedaan en nu doet ie bijna helemaal niks meer :S)
     
  4. OCTheEagle

    OCTheEagle Guest

    Na een half jaar heb ik m'n X-twin Bi-wing weer uit de kast gehaald. 'T is windstil, er zitten nieuwe batterijen in, de accu in't vliegtuigje leeg laten lopen, vliegtuigje opnieuw opgeladen, maar toch komt m'n vliegtuigje amper omhoog. Heeft iemand wat tips om m'n vliegtuigje weer de lucht in te krijgen of is de motor gewoon versleten?
     
  5. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Lipo is gewoon ''Lui'' of ''Dood''
     
  6. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Eefjan,
    Voor zover mij bekend werken alle Xtwins met deze simpele L/R besturing via 2 drukknopjes. Je "denkt" dat je een echte stuurknuppel bedient, maar als je hem openmaakt.............. :wink:

    Werkt de hoog/laag besturing naar behoren?
     
  7. OCTheEagle

    OCTheEagle Guest

    Gisteren een X-twin jet gekocht.
    Vandaag een groot grasveld opgezocht.
    De x-twin jet vloog weg.
    Ik genoot van het feit dat de x-twin jet makkelijk stuurde, en snel de hoogte inging.
    X-twin jet werd gevangen door een grote windvlaag.
    X-twin jet belande in een grote boom, vele 10tallen meters van het grasveldje vandaan.
    28 euro kwijt :(

    Mochten hier ervaren boomklimmers zijn en/of mensen beschikken over een stok van 20 meter lang. gelieve te pm'en. :cry:

    Tip van de dag: plaats je naam en adres op je vliegtuigje.
     
  8. Bro!

    Bro!

    Lid geworden:
    14 jul 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Odijk
    Frank,

    Nog geen tijd gehad om em te testen, was druk met werk en met m'n micromoth (zie dit draadje) of het waaide ietwat te hard.

    Wat het jetje van OCThe Eagle betreft, wellicht kan je hem met een golfballetje eruit gooien. Sommigen in dit draadje gebruiken ze om hun X-twin uit de boom te gooien.

    Eefjan
     
  9. Alexander

    Alexander

    Lid geworden:
    23 jan 2006
    Berichten:
    1.191
    Locatie:
    Delft
    naam is afaik officeel verplicht...
     
  10. OCTheEagle

    OCTheEagle Guest

    ik heb er tennisballen, golfballen, voetballen, touwen etc ingegooid. Helaas is de afstand (20 meter) te ver om goed te kunnen mikken. Ook zitten er vele takken onder waardoor je zeer gericht moet gooien, wil je't vliegtuig kunnen raken.

    enfin, morgen maar een nieuwe kopen.
     
  11. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik kan goed boomklimmen, aleen als het een boom van 20 meter hoog is is de stam vast te dik,,,

    heb je niet een trapladder ofzo? (kom je mss wat hoger en kan je vanuit daar klimen?

    Igor

    (mijn jet=nogsteeds dood (ik denk de lippo
     
  12. Aad

    Aad Guest

    Hé Igortje , wil jij soms er uit flikkeren?
    Dat is het hele ding niet waard hoor !!
    Laat maar lekker zitten, gekkert, of speel je graag rotte peertje??
     
  13. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Lol, gewoon jezelf zekeren :p

    Maargoed,

    Ik heb mn x-twin weer uit de kast getrokken, en heb zo een aantal rondjes gevlogen (en de lipo deed vaag, was snel leeg ect...)

    dus x-twin (jet) opengemaakt voorzichtig (kan ie weer in elkaar)
    en nu staat de lippo bol, hmwa, ik heb geen idee hoe het komt..

    nu was er eens een webwinkel langs gekomen voor die kleine (full river(?)) lopo's , weet iemand die nog?

    Nu hebben we er BTW een hoverkraft-je van gemaakt, en die doet het redelijk :)

    Mvg

    Igor
     
  14. lub

    lub Guest

    Vandaag nog even gevlogen met omgebouwde X-Twin Classic (zo'n dubbeldekker met propeller voorop). Tweaks:
    -antenne verlengd (beter bereik)
    -onderste vleugels eraf gesneden (sneller)
    -bovenste vleugels lager en twee centimeter naar achteren geplaatst (sneller en minder pompen)
    -de sierpropeller voorop eraf gehaald
    -klein schroefje van 0.6 gram in de neus (vliegt nog wat strakker)
    -sierstrips van tape
    Gewicht: 18.6 gram (met schroefje). Schroefje wordt t.z.t. vervangen door een iets zwaarder lipootje (180mah i.p.v. 130mah).

    Tuig vliegt geweldig, ook met een beetje wind (tot windkracht 3 grote pret).

    [/media]
    Het lijkt nu wel een mini pylon-racertje :p
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  15. Awol

    Awol

    Lid geworden:
    22 feb 2006
    Berichten:
    1.421
    Locatie:
    Nistelrode
    Dat gaat inderdaad behoorlijk hard 8O
     
  16. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Een poes in de boom jagen en de brandweer bellen ;)
     
  17. quadriS

    quadriS Guest

    Nu ben ik aan't twijfelen, gezien de goeie kritieken;
    X-twin Jet
    of
    X-Twin Sportsflyer? (of deze met dubbele vleugels?)
    of
    X-Twin Turbo Fury

    Iemand een idee wat het verschil is bij de vliegers?
     
  18. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Pssst... niet dubbelposten ;)
     
  19. jaspertjuh

    jaspertjuh Guest

    Ik heb goed gezocht, maar ook ik kan nog steeds geen goede keuze maken.
    Bij de plaatselijke speelgoedzaak, is er een aanbieding waardoor ik de Xtwin voor maar 14,99 kan kopen! Die kans laat ik natuurlijk niet liggen, en zeker met een kampeervakantie in Frankrijk in het vooruitzicht, ben ik zeer benieuwt welke Xtwin het beste bij mij past.

    Ik zoek een Xtwin die lekker rustig vliegt.
    Ik heb niet erg veel ruimte denk ik, en ik zoek dus een Xtwin die lekker scherp te sturen is :)
    Welke zouden jullie mij aanraden?

    gr. jasper
     
  20. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    De x-twin classic, die dubbeldekker met prop op de neus.
    Deze maakt wel een ''pompbeweging'' maar vliegt zeer langzaam en is het beste te besturen (ik heb de sports, classic en de jet gehad.)

    Leuk trouwens dat je dit draadje weer naar boven haalt! dit is waarmee ik ben begonnen :p

    Igor
     

Deel Deze Pagina