Kleine Review: X-Flying Club - X-Twin

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Mustang Flyer, 7 jul 2005.

  1. jaspertjuh

    jaspertjuh Guest

    De keuze blijft lastig :)
    Ik vind die "pompbeweging" namelijk niet zo mooi, en het lijkt mij lastig vliegen.
    De Jetversie ziet er ook erg goed uit, misschien dat ik die neem.
    Zit er nog veel verschil tussen de Jet en de Classic?
    Ik zie op filmpjes namelijk dat de Jet een stuk stabieler vliegt.

    Alvast bedankt voor de reactie :)
     
  2. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    De Jet vliegt een stuk sneller, en iets minder stabiel (vooral met wind) maar de x-twins zijn zo stevig, en sowieso al heel stabiel, dus problemen met lastig vliegen zijn er niet.

    De pompbeweging kun je er uithalen door minder gas te geven (=langzamer vliegen, en langer vliegen) of een beetje gewicht in de neus.
    De woorden lastig vliegen en x-twin horen gewoon niet bij elkaar, ik zie het dan ook als écht speelgoed. De sportsflyer vlieg heel mooi en wat sneller dan de clasic, alleen maakt dan weer iets ruimere bochten.

    Ik zou zeggen, kies welke je het meest aantrekt, en welke je het mooiste vind!

    Igor
     
  3. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    ik denk dat als je de classic te "slegt" vind vliegen, dat je dan de sport moet neme. hij heef tniet zo veel ruimte nodig. ik moet zege dat de fury turbo ook goed en rustig vliegt,maar die kan je niet bij de intertoys kope. das wel jmmr.
     
  4. jaspertjuh

    jaspertjuh Guest

    Ik heb net de dubbeldekker Xtwin gekocht :)
    Alleen vandaag zijn ze hier bij de intertoys maar 15 euro per stuk! :D
    Topaanbieding!
     
  5. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Tjesses,.. al ruim 200 pagina's X twin gebrabbel ?

    Goed,..Ik had me palmz nog geen twee weken en hij was al weer overleden.
    Ik heb daar een doos voor op zolder en terwijl ik ,m er in wil gooien kom ik ook een oude x twin tegen waar geen vleugel meer op zat,.alles er uit getrokken en met depron en de palmz restanten eens aan het plakken geslagen op een zondag,.he he he
    Een mini ,..wat is het eigenlijk,.?? P-38 ? G1 ? ik vond ,m iig erg schattig geworden en hij vliegt super !!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  6. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    ziet er grappig uit
     
  7. jaspertjuh

    jaspertjuh Guest

    Afgelopen dinsdag kreeg ik te horen dat ik de gymzaal als vliegveld mocht gebruiken, omdat hij het 3e en 4e uur toch leeg stond.
    Natuurlijk heb ik daar dankbaar gebruik van gemaakt, en gelijk met een vriend gevlogen met 2 Xtwins.
    Halverwege het vliegen ging alleen het brandalarm af, en werden we allemaal geevacueerd :(
    Het was een brandoefening, en daarna hebben we weer geprobeerd te vliegen.
    Jammergenoeg brak het stukje foam tussen mijn onderste en bovenste vleugel (rechterkant) af, en heb ik noodgedwongen alles weer ingepakt.

    Ik heb het zaakje nu met fotolijm weer aan elkaar vast gelijmt, en ik hoop dat het weer werkt.
    Mijn eerste indruk van de xtwin is; leuk vliegtuigje, maar in het begin lastig te trimmen.
    Wel erg breekbaar, dat is toch een nadeel.
    Voor indoorvliegen is dit toestelletje helemaal perfect!

    Morgen waait het hier nauwelijks, dus ik ben mijn parkflyertjes alweer aan het oppoetsen :)
     
  8. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    dan weet ik niet wat jij met je x-twin doet. over het algemeen gesproken zijn ze niet tot bijna niet kapot te krijgen.;)
     
  9. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
    Inderdaad, ik heb hem al sinds die dingen zijn uitgekomen, en geloof me hij heeft heel wat klappers gemaakt:D, maar doet het nog steeds goed
     
  10. jaspertjuh

    jaspertjuh Guest

    Haha, best knap dat ik hem dan al gesloopt heb, want ik ben er erg voorzichtig mee geweest :)
    Maar een beetje lijm doet wonderen, en mijn Xtwin ziet er weer goed uit :D

    Er staat nu geen wind buiten, dus ik denk dat ik zo maar weer eens ga vliegen.
     
  11. Frankyman

    Frankyman

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    206
    Locatie:
    Laren
    ik had hem net ook weer van de plank gehaald, alleen nu moet ik dus wachten tot me batterijen opgeladen zijn( stom )
     
  12. Ik heb een vraag mijn x-twin vliegtuig blijft maar naar links vliegen en ik weet niet wat ik eraan moet doen!!
    snel antwoord plz
     
  13. sjoerd

    sjoerd

    Lid geworden:
    12 okt 2006
    Berichten:
    856
    Locatie:
    sibculo
    trimmen, misschien een haartje ofzo tussen de rechtermotoras en de prop zitten
     
  14. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    alsje de handleiding van je x-twin ff dorbladert wordt alled ook wat duidelijker ;)
     
  15. T800

    T800

    Lid geworden:
    1 dec 2005
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb die x twin jet gekocht maar jesses wat een cool ding :D
    Dat is toch een hele andere wereld dan me classic en voorgangers.
    Verslavend leuk toestelletje,.
    Heb er gelijk maar een landing gestel voor gemaakt,.dat ding heeft zo veel vermogen en stijg kracht,.dat had ik niet gelijk mogelijk geacht zonder een zwaardere lipo maar het werkt perfect.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    YouTube - X-Twin jet mod
     
  16. lub

    lub Guest

    Wow, die is wel heel mooi. Petje af T800!
     
  17. cessna66

    cessna66 Guest

    hee halloik heb een X rwin pro 3D gekocht50 eurie,swel duur maar ik heb hem nog niet uitgeprobeert i.v.m de stormik hoop dat ie wel mooi vliegt hij heeft namelijk een hoogteroer zodat hij mooië lopings kan maken heeft iemand ook zon ding???en wil die dan zijn ervaringen zeggen???
     
  18. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Hey, ik las dat hij heel onstabiel vloog en er bij sommige problemen waren met de rijkwijdte.

    Ik ben benieuwd of ze er al iets aan veranderd hebben bij silverlit...

    Nou veel plezier ermee :p
     
  19. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    hij vliegt goed alleen het bereik is zwaar prut. als je verder als 15 meter komt, reageert hij heel erg laat.
     
  20. lub

    lub Guest

    De Acrobat raad ik af: bereik is erg slecht. Inmiddels is er wel een zender-mod bekend waarmee je het bereik zou kunnen vergroten. Ik zal binnenkort eens proberen of dat werkt.

    Veel leuker lijkt me de Thunder Jet:

    [​IMG]

    Deze werkt precies hetzelfde als de oude 2 kanaals X-Twins. Je kan zelfs je oude zender gebruiken i.p.v. de nieuwe, gerestylde die een beetje lijkt op de zender van de Acrobat. Vliegtijd is met 5 minuten kort, maarja, je vliegt dan wel een micro-jet met twee impellers. En met een beetje wind doet ie 't ook nog aardig. Gezien voor €30,-bij Mamo Models.

    Leuke site over X-Twins met ervaringen, mods en vliegvideo's (ook van de Thunder Jet): Die xTwin Seite.
     

Deel Deze Pagina