Kleine Review: X-Flying Club - X-Twin

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Mustang Flyer, 7 jul 2005.

  1. cessna66

    cessna66 Guest

    hoe werkt de mod dan ik had pas al zoiets gehoord van één of andere veldspoel ofzoik weetnie precies
     
  2. lub

    lub Guest

    Een spoel met een draaibaar ferrietkerntje vind je alleen nog maar in oude X-Twin zenders. Alle nieuwe zenders (X-Twin/Acrobat) hebben dit kerntje niet meer, dus valt er op die manier helaas ook niets meer af te stellen.

    Bij Acrobat-mod moet je één condensator in de zender solderen. En eventueel de antenne los laten hangen (i.p.v. 'opgerold' in de staartvleugels). Zal binnenkort eens zo'n condensator bij Radio Rotor halen.
     
  3. cessna66

    cessna66 Guest

    mwah we moeten niet te slecht denken van watie nu is hij vloog vanochtend echtsuper goed 5 lopings achterelkaar een roll en daarna geland echt een onwijs mooi ding als je maar een beetje in de buurt van je zelf blijft
     
  4. cessna66

    cessna66 Guest

    vandaag gevlogen met mn X twin pro. na een aantal keren crashen was opeens het hele hoogteroer losgeschoten. snel naarbinnen gerend en weer gamaakt. het ééne plastic dingetje waarmee het hoogteroer vastzit was geknapt .omdat de hele stelage was losgeschoten. weer gemaakt met een plakbandje
     
  5. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, België
    halo mijn bovenste vleugel van men classis trainer is losgekomen , met welke lijm zou ik die het best terug vastmaken ??
     
  6. cessna66

    cessna66 Guest

    oh zo iets gebeurt bij mij heel erg vaak ik lijm het altijd met alleslijm van bison super goed spul
     
  7. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    bij x-twin maakt het niet veel uit wat voor lijm je gebruikt. als de lijm maar lijmt en niet al te chemisch ruikt en er uit ziet dan kan het al gouw.
     
  8. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, België
    bedankt voor jullie reacties ik zal morgen eens van die bison lijm gaan halen in de doe-het-zelf zaak

    niels
     
  9. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, België
    kuis je eerst de restjes van de vorige laag deraf ofniet ?
     
  10. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, België
    halo

    ik heb nog 2 vraagjes , die fake prop vanvoor ( classic trainer ) ben ik verloren en om het pompen tegen te gaan wil ik er wat gewicht in plaats hangen heeft iemand enig idee hoeveel gewicht ongeveer ?

    en die 2 steundingetjes tussen de boven en onder vleugel heb ik ook niet meer , weet ieman door wat ik ze kan vervangen of zou je ze niet vervangen ?

    alvast bedankt ,
    niels
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2008
  11. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    gewoon 1 euro cent op de neus lijmen en niksmeer ipv die steunen doen.
     
  12. lub

    lub Guest

    Je kan een 'pylon racertje' van je x-twin classic maken. Als volgt:
    -onderste vleugels eraf
    -bovenste 2 cm naar achteren
    -propellor voor eraf
    -eventueel een klein gewichtje in de neus of -beter- een zwaardere accu.

    Vliegt erg leuk: KGt_Qt3t-0s[/media] - X-Twin Pylon Racer

    Ennuh... ik gebruik UHU-por voor het lijmen van x-twins. Lekker stevig, doorzichtig (wordt na een paar maanden wel een beetje gelig) en je kan 't weer lostrekken en verwijderen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  13. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, België
    jaa dat filmpje had ik al bekeken ( het was ik die vroeg wat je op de neus gedaan had en of je er geen gewicht op gdaan had ..) n ik hb vanvoor al gewicht in plaats van de prop . Ik heb ook al zitten twijfelen om de onderste vleugels der van af te halen , maar doe je dat dan met een breekmes ? Ik denk dat in mijn geval de vleugels naar achter plaatsen riskant is gezien mijn leeftijd ... ,maar is het ook zinvol als ik aleen de onderste der af doe ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  14. lub

    lub Guest

    Ik gebruik zo'n mes:
    [​IMG]
    Bij voorkeur met een nieuw blad, dat snijdt 't makkelijst.

    Alleen de onderste vleugels eraf maakt 'm wat vlotter. Ik heb zelf met 'losse' vleugels gevlogen (zaten alleen vast met een elastiekje) totdat het goed aanvoelde. Positie gemarkeerd en vastgelijmd. Niet zo moeilijk.
    [​IMG]

    De vleugels zitten ook bijna een centimeter lager dan oorspronkelijk, en staan iets meer naar voren. Helaas niet zo heel goed te zien op de foto (vliegtuigjes liggen niet helemaal parallel):
    [​IMG]
     
  15. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, België
    thnx voor d uitleg !
    ik zal de onderste vleugels der mss vanaf halen , eerst een beter gewicht op de voorkant plakken en een beetje tape op de neus ( tegen beschadigingen , er zijn al een paar kleine stukjes af ) en men bovenste vleugels goed vastlijmen

    grts niels
     
  16. cessna6

    cessna6 Guest

    ik vind die stomme X twin pro niks aan helemaal verot zowat bij mij echt gewoon zooi ik waarschuw iedereen die van plan is zon ding te kopen dat die bij de 5e a 6e vlucht al kapot is!!
     
  17. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    ik wil ledjes op me xtwin doen alleen weet ik niet hoe
    ik heb van dit soort ledjes:Blauwe LED 25 graden 3mm - LEDs-buy
    ik had gezien dat iemand ze paralell op de motors had gezet, maar vreet dat niet teveel stroom? moet je dan iets met een aparte batterij erop doen? hoe?
    ik wil er in totaal vier ledjes opdoen, 2 op de vleugels, 1 op de staart en een op de neus
     
  18. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    heel voorzichtig bumpje dan maar (omdat het zo lekker weer is)
     
  19. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    Het weer leent zich er heerlijk voor inderdaad SilentScope, het is ook dat wat mij de voornaamste reden geeft om na mijn aanschaf van een PicooZ Uranus (Atlas) nu een vliegtuigje voor Buitengebruik aan te schaffen, na zo'n 15 pagina's te hebben doorgelezen (40 Posts each) lijkt het me dat op dit moment de X-Twin Jet de best Buy for the Bugs is. De Fury en oude / huidige dubbeldekker modellen laten het afweten op snelheid en wendbaarheid. Terwijl een Model als de Air Acrobat hoge verwachtingen schept maar deze helaas niet nakomt.

    Is het dan met een Jet model wel mogelijk om bijvoorbeeld een soort van CorkScrew of Looping te Simuleren of komt de besturing hier echt te kort in tov van bijvoorbeeld een Air Acrobat model. Meen me te herinneren beide "Stunts" ooit in Home Made Silverlit filmpjes teruggezien te hebben bij verschillende Modellen.

    Ik hoop dat jullie mij nog verder kunnen adviseren in mijn keuze en mijn bevindingen eventueel kunnen bijstellen.
     
  20. pdspds

    pdspds Guest

    Inderdaad,
    de air Acrobat laat je beter voor wat ie is. Ik dacht dat de roeren enkel 1 stand hadden, dus ofwel vol omhoog, of wel vol omlaag. (verbeter mij indien nodig ;))

    De jet en andere modelletjes vliegen echt heerlijk hoor, maar loopings zijn in principe niet mogelijk omdat je geen hoogteroer hebt.
    Ik heb al de dubbeldekkers en de Jet gevlogen.
    De dubbeldekkers vliegen heel rustig en hebben weinig plaats nodig. de jet vliegt strakker en sneller maar heeft iets meer plaats nodig. Dus als je de plaats hebt, ga je nog veel plezier beleven met dit weer aan de Jet.
    Succes
     

Deel Deze Pagina