Kleine Review: X-Flying Club - X-Twin

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers' gestart door Mustang Flyer, 7 jul 2005.

  1. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    Ga ik me toch afvragen waar ik dat gezien heb, maja heb inmiddels al zo'n 50 X-twin gerelateerde filmpjes gezien, zo'n 100 geavanceerde Heli filmpjes dus kan zijn dat ik inmiddels alles door elkaar haal.

    Kan echt niet wachten om buiten te vliegen, mijn PicooZ Uranus strort buiten in zonlicht al neer wanneer hij 2 meter van mij vandaan is, in de schemering houd hij het langer vol, iemand enige idee of dit een Issue is van de PicooZ Uranus of dat alle Silverlit modellen dit hebben (de Jet ed. hebben naar mijn weten zo'n staafje als verzend mechanisme en heb gehoord dat deze wel 200m reikwijdte hebben). En is hier eventueel iets aan te doen. Opzich is het logisch dat licht de lichtsignalen interfeert maar heb het toch liever niet.
     
  2. Cybot12999

    Cybot12999

    Lid geworden:
    8 feb 2008
    Berichten:
    213
    Locatie:
    Raalte
    De atlas (uranus) gebruikt infrarood, dit wordt beinvloed door zonlicht, in de schemering, is er minder zon, doet ie het dus beter ;).

    Alle X-Twin modellen gebruiken een "gewone" zender op 27 mhz, dus hebben die geen last van zonlicht.
     
  3. mada16

    mada16 Guest

    Beste modelbouwers, vergeef me mijn brutaliteit om mijn post hier te posten, maar ik heb werkelijk heel het forum afgezocht maar ik kan geen antwoord op mijn vraag vinden. Namelijk: wat zijn nou de beste oplaadbare batterijen voor de x-twin? Ik word er namelijk doodziek van om telkens voor 10 euri batterijen aan te schaffen (en dat gaat hard aangezien ik hier een vloot van Silverlit producten heb staan;)) Maar goed, ik hoop op een spoedig antwoord op mijn vraag en indien mogelijk wat voorbeelden....

    Alvast bedankt!
     
  4. Igor

    Igor

    Lid geworden:
    19 apr 2007
    Berichten:
    2.083
    Locatie:
    Eindhoven
    Mada16, ik kocht bij de aldi van die rode oplaadbare baterijen, die zijn lekker goedkoop en werken goed genoeg voor mij.

    JunkieXP, zoals Cybot al had gezegd, die helikoptertjes werken op infrarood, dat weerkt niet met zonlicht, de Gyrotor van silverlit (ook een heli) weerkt niet op IR maar op 27 MHZ.

    Wel is een Lama (of een andere heli die wat meer kost) een stuk beter bestuurbaar, en niet alleen omhoog, omlaag, links of rechts draaien.
     
  5. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    Voor mijn Silverlit PicooZ Uranus heb ik laatst 50 Philips Batterijen gekocht voor €10,- bij de IT's dit houd je wel eventjes zoet tot je goede Oplaadbare batterijen hebt gevonden.

    Voor oplaadbare batterijen heb ik zelf altijd goede ervaringen gehad met de Batterijen van GP, wanneer je batterijen van zo'n 2700MaH zou halen denk ik dat deze wel even meegaan na een laadbeurtje, toevallig kwam ik laatst ook ABCell batterijen tegen met 3500MaH echter was dit de enige met z'n hoge waarde dat ik hier niet echt in geloof, er stond ook duidelijk vermeld "tot 3500MaH".

    Houd ons op de hoogte :).
     
  6. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    klopt allemaal wat jullie zeggen, de zon straalt ook infrarood straling. dat geeft een storing als je aan het vliegen bent met je uranusie.
     
  7. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    Dat dacht ik idd al, daarom leek het me zo vreemd dat ik in eerste instantie dacht dat (haast) alle Silverlit een zelfde soort Remote Control hadden, dit blijkt dus echter niet waar te zijn en vrijwel alle vliegtuigen van Silverlit hebben gewoon een Radio Frequentie.

    Is er een manier om aan de Prestatie van je Helikopter te zien of je Radio Control batterijen opzijn, of stop de Radio Control pas met laden wanneer de LiPo van de Uranus volledig vol is. Ik heb hem denk nu al dik 25 keer opgeladen en nog geen batterijen verwisselt omdat alles blijft werken en ook blijft de Copter gewoon reageren maar soms lijkt het alsof hij snel zijn power verliest en bijvoorbeeld naar verloop van tijd niet meer bij zijn staartrotor weg wil sturen (neus naar links dus).
     
  8. mada16

    mada16 Guest

    Junkie XP,

    je merkt tijdens het opladen dat je batterijen op zijn, dan brandt het ledje van charge en binnen een paar minuten / sec gaat het lampje uit. En is de lipo van de picooz / xtwin niet volledig geladen en dit merk je uiteraard aan het vermogen van de heli / vliegtuig. Wat dus inhoud dat de batterijen vervangen moeten worden ;)!

    Trouwens maakt het uit als je oplaadbare batterijen van 1,5v of 1,2v gebruikt, maar dan met een hoge ampere van zon 2500 a 2700?
     
  9. arne veenman

    arne veenman

    Lid geworden:
    4 feb 2007
    Berichten:
    444
    Locatie:
    Waddinxveen
    met oplaadbare batterijen (1,2V) heb je minder bereik als met gewone batterijen (1,5V). met meer MaH's betekent dat je langer met de batterijen doet.
     
  10. mada16

    mada16 Guest

    okee bedankt Arne, nu is het me een stuk duidelijker!
     
  11. niels

    niels

    Lid geworden:
    10 nov 2006
    Berichten:
    1.209
    Locatie:
    Roeselare, België
    hee bij mij is het juist omgekeerd mijn charge lampje blijf branden ook als ik men x-twin van het laadkabeltje haal...

    grts,

    niels
     
  12. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    Naja dat kan ik nooit echt controlleren.

    Een charge gaat vanaf dag een namelijk als volgt.

    1. Groene (laad) en Rode (remote) lampje zijn aan
    2. Groene (laad) lampje is uit Rode (remote) lampje is aan.
    3. Beide lampjes zijn uit.

    Dus na verloop van tijd gaat de remote als het ware volledig op standby en het is nou niet zo dat ik zijn laadcycli om de 5 minuten controlleer.

    Maja tijdens een vlucht laatst knipperde mijn rode remote lampje dus leek het mij tijd om te vervangen :).
     
  13. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    Ik heb nu mijn X-Twin Jet binnen en bij mijn eerste vlug was ik hem na 10 seconde al kwijt (en dat overdrijf ik niet :p). Hij vloog bij het openveld over de 3m hoge heg een tuin in van mensen die niet thuis waren, gevolg, 45min bezig geweest met het binnensluipen in die tuin en mijn Vliegtuigje tussen de kippen uit te vissen.

    Ik en een maat van mij (respectievelijk X-Twin Jet en X-Twin Air Acrobat) hebben daarna in 1u:30 tijd:
    - 3x de boom gezien (ik 1 en hij 2 maal).
    - en ik heb op een veldje ter grote van 3/4de voetbal veld een plasje van nog geen 20cm weten te raken.

    Maja veel lol dus voor een vliegtuig wat maar 10 minuten vliegtijd heeft :p

    De Air Acrobat was bij zijn eerste vlucht al gelijk in het bezit van een gebroken neus, iets waar mijn X-Twin Jet na 3 vluchten nog geen last van heeft gehad.

    Ook is de Air Acrobat zijn Landingsstelsel kwijt.

    Na al dit negatieve nieuws over de Air Acrobat moet ik toch toegeven dat deze in mijn ogen veel fijner vliegt, na enig trimwerk reageert hij veel directer en ook het feit dat hij een staartroer heeft is ideaal (wanneer je richting een tuin vliegt kun je hem met een duik vlucht omlaag sturen wat bij de Jet niet kan en zweef situaties als mijn eerste vlucht veroorzaakt).

    Wel vind ik het jammer dat de zender niet bijster sterk is, binnen zo'n 20 meter ben ik mijn Jet kwijt en gaat hij dus zijn eigen gangetje, door het uitzweven heb je dan geen idee waar hij terecht komt en dit is dus zeer irritant. De Air Acrobat deed het kwa bereik niet veel beter maar had volgens mij toch een iets verdere reikwijdte.

    Kwa bouwkwaliteit zou ik denk toch de X-Twin Jet aanraden, maar de besturingsmogelijkheden van de X-Twin Air Acrobat voelen mij toch beter aan, gezien dit het uiteinelijke doel van het product is moet ik toch te kennen geven dat ik liever mijn neus aan elkaar vasttape dan dat ik geen fatsoenlijk sturingsmechanisme heb.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 mei 2008
  14. cessna66

    cessna66 Guest

    hmm ik zit te denken de boel vande X twin pro eruit te halen en in een (licht) rubber motor vrije vlucht model te zetten
     
  15. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    En jahoor, kwijt istie, het heeft nog geen 4 laadbeurten mogen ondervinden.

    Heb nu bij Circa 15 huizen een briefje in de bus gedaan, maar ik ben bang dat ik hem nu toch kwijt ben :cry:.

    Nu is mijn grootste twijfel, wat koop ik er voor terug :(?
     
  16. Ik heb gister mn x-twinnetjes ook weer eens uit de kast gehaald.
    Die dingen vliegen nog steeds super!!
    Ik heb er nu 3, de acrobat, jet en sport.
    met 2 vrienden gevlogen.
    Soms beetje te veel wind maar voor de rest super!!
     
  17. cessna66

    cessna66 Guest

    ---vlieg van roeland--

    vliegt bij jou de X twin pro wel goed?? nooit iets kapot ofzo??
     
  18. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    Hehe toch maar weer een nieuwe X-Twin en gelijk 5 Tailrotors voor mijn PicooZ Uranus gekocht :).

    Het is de ThunderJet geworden, vond het zonde om weer een Jet te kopen (stel dat iemand ehm ooit terugbrengt) en een Air-Acrobat is mij gewoon te fragiel dusja benieuwd wat voor plezier dit me brengt (en vooral Hoelang :p).

    Trouwens, voor de gene die het X-Plane model interessant vinden (welke ik overal voor €89,- zie staan) deze is bij de Intertoys in Zaltbommel "slechts" €49,95, dan kan die voor sommige misschien toch nog deels interessant zijn.
     
  19. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.708
    Locatie:
    de Wilpt
    lipo's ruilen?/

    hallo allemaal

    ik ben op zoek naar een 135mah lipo. wie wil de accu uit zijn xtwin ruilen tegen een nieuwe 180mah 1s lipo?? de 180mah is te groot voor mijn mini dlg
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2008
  20. JunkieXP

    JunkieXP Guest

    I'm a very, very, very sad panda.

    Het plezier wat ik verwacht had met mijn ThunderJet te gaan beleven is binnen 1 dag helemaal de grond in geboord, na de eerste vlucht welke is mijn vliegtuig 3 maal neergestort waarbij de 3de maal een gebroken neus tot gevolg had.

    Vervolgens met vliegtuig en al langs ModelBouw Hobby Supply gegaan en gevraagd welke lijm ik het beste kon gebruiken, thuisgekomen heb ik toen de neus gelijmd en na een minuut of 30 opnieuw gaan vliegen.

    Wat denk je, opnieuw een gebroken neus, nouja dan maar de lelijke oplossing welke een vriend van mij gebruikt heeft voor zijn Air-Acrobat. De neus vervolgens volledig ingetaped en de volgende vlucht overleefde de neus compleet.

    Echter is nu de romp gebroken, het gedeelte waar het horizontale plakbandje zit. Ben het nu weer aan het lijmen maar heb geen idee hoe ik dit zou kunnen tapen dus hier is Lijm de enige oplossing, laat het nu een tijdje liggen in de hoop dat die lijm toch pakt.

    Al met al ben ik verre van tevreden over mijn ThunderJet. Was ik mijn Jet maar nooit verloren, deze was na 10 vluchten nog helemaal in takt :(.

    Mijn conclusie is dan ook dat de twee laatste modellen van Silverlit niet echt veel soeps bieden, maar ik zelfs met een Air-Acrobat nog beter af was. Dat haast onbreekbare materiaal lijkt zijn kracht verloren te hebben omdat ik toch echt niet vaker en harder neerstort dan bij mijn eerste RC plane (Silverlit Jet)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 mei 2008

Deel Deze Pagina