Kleine Review: X-Flying Club - X-Twin

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Mustang Flyer, 7 jul 2005.

  1. Dan moet je de hoogteroeren iets naar beneden buigen. Dat heb ik ook gedaan. Op de laagste powerstand daalt mijn model nu heel langzaam en
    zo kan ik een prachtige landing uitvoeren!

    Roy
     
  2. Rob de Nijs

    Rob de Nijs Guest

    't Enige minpuntje vind ik de connector aan de onderzijde van het vliegtuigje zelf. Als je het laadstekkertje er te diep insteekt, wil een gedeelte van de constructie mee naar buiten komen. Het beste is om het stekkertje er maar een klein stukje in te steken, net genoeg dat het groene ledje gaat branden. Heb vandaag de 'parkflyer' bij Karwei in handen gehad. Is wel een stuk groter, maar heeft een grofstoffelijke afstandbediening. En heeft geen proportioneel gas (bij de X-twin 6 standen + uit). Heeft iemand ervaring met deze 1-dekker?
     
  3. Nog twee dingen uitgevonden :D :

    - De motor heeft geen zes, maar zeven standen + uit.

    - Als de zender aan staat en hij ongeveer 1 minuut niet gebruikt wordt
    gaat hij op standby. Het rode ledje gaat dan uit en als je even de besturing
    aanraakt gaat hij weer aan.

    Jammer van de regen :(

    Roy
     
  4. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Tjeeeeeee, wat heb ik nu weer gedaan............................... 8O 8O 8O


    Het hele forum verslaaft aan die kleine speelgoed dingen. :rolling: :rolling: :rolling:


    Zou ik nu ook commisie kunnen vragen bij de blokker????????? 8) 8) 8)
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    waar halen we aandelen silverlit ;)

    Rij instructeur gaat straks ook effe zoeken naar een paar dozen voor zijn zoons en hem zelf :)
     
  6. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Bart (ruimt zijn speelgoed nooit op) heeft een andere variant staan,
    een hoogdekker met 1 bredere eliptische vleugel ook voor e25

    Ding heet in alle verwarring ook X-twin.

    Zelfde kleuren/frequenties als de dubbeldekker

    Geel A
    Rood B
    Blauw C
     
  7. Harold

    Harold PH-SAM

    Lid geworden:
    16 aug 2002
    Berichten:
    3.226
    Locatie:
    Almere
  8. jackass

    jackass Guest

    dit lijkt me wel heel plezant om mee te vliegen en op de film te zien vliegt het nog goed ook.
    zouden ze deze ook verkopen in de blokker in België?

    greetzz
     
  9. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Heel krap Niek!!!!
     
  10. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    ??krap ?

    Met 2 m3 moetjes voorop getaped beter in bedwangte houden.

    Leuk hoorapparaten, ik hoor dat de zender info 3x per sec wordt overgebliebt.
    stuurcorrecties zijn daarom altijd (net) iets (te) later..

    Uit bereik is inderdaad rennen.. gelukkig overkant sloot :)
    Was nog knap eind omlopen om die sloot :(
     
  11. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    Ik kan natuurlijk niet achter blijven heb er een woensdag gekocht (voor mijn zoon ;-)), maar er nog niet mee gevlogen.
    Heb “grootse”plannen . a: wil er drijvers onder maken zodat er van water af gestart kan worden , en misschien van de winter elektro overbouwen op iets waar de gebroeders Wright mee hebben gevlogen. wat zou het max vliegtuig gewicht mogen zijn met deze motor's
    gr. lex
     
  12. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Tilburg
    Grappig dingetje zeg.

    Wat is de spanwijdte ervan?
    Staat ie ergens ook op internet met specs?
     
  13. Spanwijdte: 220 mm
    Lengte: 235 mm

    Ik heb hem niet op internet kunnen vinden...

    Deze hebben ze trouwens bij Karwei, de Sky Soldier:
    http://www.bioplanez.com/

    Roy
     
  14. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.070
    Locatie:
    Tilburg
  15. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.470
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
  16. mao

    mao

    Lid geworden:
    31 okt 2003
    Berichten:
    983
    Locatie:
    Boskoop
    Heb vanavond even uitgeprobeerd , het vliegt maar daarmee is alles gezegd.
    Ondanks hoogte naar beneden gesteld , blijft het toestel pompen , oorzaak of zwaartepunt niet goed of de motors dompeling is niet juist . snelheid heeft het toestel genoeg , echter als je een bocht wil maken gaat dit weer ten koste van de snelheid waardoor het toestel weer zakt.
    Mogen verder uitproberen.
     
  17. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    een provisorische oplossing, 2 m3 moertjes op de neus plakken met plakband. Dan is dat pompen al een heel stuk minder. Vanavond nog enkele vluchten met het ding gemaakt en Yes, ik ben niet meer de enigste op de club die ermee vliegt.
     
  18. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Waauw, de x-twin lijkt wel een rage te worden!
    Toch kan ik mijn bevindingen niet anders concluderen, ik vlieg al RC sinds 1968 (ik was toen 18 jaar), mijn allereerste model vloog ik toen met slechts 2-kanaal besturing en dat vloog (volgens mijn gevoel) toen beter dan nu de x-twin, het grote verschil is toch dat de besturing toen al via het richtingsroer gebeurde, dat werkt veel directer dan via 2 motortjes die je in snelheid regelt. Dat werkt toch wel erg traag, knap werk om zo in de straat tussen bomen door te sturen.
     
  19. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    ben nog wel benieuwd of iemand de reikwijdte heeft uitgeprobeerd, ik kom niet verder dan 25 m, nog verder is ie onbestuurbaar.
     
  20. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Gisteren met uitgeschoven antenne de reikwijdte getest. over de lengte van ons veld was het model nog te besturen. (Dit was langs het veiligheidsscherm ) Maar tijdens het vliegen merk ik ook dat dit vele malen korter is. (haaks op het veiligheidsscherm) Hoe dit komt of waarom dit is weet ik ook niet. Misschien iets te maken met de zendantenne die tijdens het vliegen niet recht omhoog staat maar naar voren gericht, of toch dat grote "Heras" hekwerk.
     

Deel Deze Pagina