Kleine Review: X-Flying Club - X-Twin

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Mustang Flyer, 7 jul 2005.

  1. Rob de Nijs

    Rob de Nijs Guest

    Heb (ook) een dun parkertje voor in de neus geschroefd. Zwaartepunt is daamee iets verder naar voren gekomen waardoor de X-twin minder 'pompt'. Heeft iemand inmiddels ervaring met de grotere broer (ligt bij Intertoys in het zelfde schap voor EUR 39,95) opgedaan? Is ongeveer 2x zo groot, enkel dekker met grotere motoren en dito props. Wel de zelfde afstandbediening.
    Wie o wie ??
     
  2. Rob de Nijs

    Rob de Nijs Guest

    De afstraling van een 'spriet' antenne is onder een hoek van 90 graden het grootst. Dit betekent dat je bij rc-autos (die op de grond blijven) de antenne zo verticaal mogelijk moet houden. Bij vliegtuigjes moet je de stand van je antenne (en dus de a.b.) steeds aanpassen (optimaliseren) aan de plek waarop je model zich bevindt. Zit het toestel recht boven je, dan moet je de antenne horizontaal houden. De hoek tussen vliegtuig en antenne moet je dus zo veel mogelijk 90 graden zien te houden.
     
  3. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Het vliegt...!!!

    Kleintje beetje down, klein parkertje in de neus.

    Want anders gaat ie op en neer tijdens het vliegen.

    Nu vliegt ie rustig en is goed bestuurbaar..

    Mag mee naar de camping

    :)))


    F.
     
  4. kevin_vs

    kevin_vs Guest

    ik wil er vanmiddag ook 1 kopen, maar hoelang is de vliegtijd ongeveer?
    en hoelang moet je hem opladen voor die "vliegtijd" :lol:
     
  5. elladar

    elladar Guest

    ik heb er ook net 1ntje gehaald, in de blokker hadden ze ze niet maar in de Bart Smit wel

    in het boekje staat 30 minuten laden voor 10 minuten vliegen
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    hij vliegt zelf met windkracht 3 nog :) naja, hangt voor je neus stil :) Windkracht 2 gaat nog best leuk, wel snel voor de wind aan. klein 3mm pc schroefje voor in de neus maakt hem zooooooooveel stabieler :)
     
  7. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    bij mij duurt het wel 1 uur het laden en dan zit ie nog niet vol :? , hebben
    meerdere mensen dit, of weet iemand wat ik ertegen kan doen?

    met vriendelijke groet Jon
     
  8. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    theoretisch kan je een lipo in 1 uur met 1C helemaal niet vol geladen zijn. bij zo'n 90% van volle lading neemt de laadstroom namelijk af. Dus je bevindingen kloppen wel Jon ;)
     
  9. Dit ligt ook aan het merk batterijen wat je in de zender/lader hebt zitten.
    Met gloednieuwe Duracell penlites is de accu in 30 minuten helemaal vol.

    Dus wat kun je er tegen doen? Batterijen van goede kwaliteit in de zender stoppen ;)

    Roy
     
  10. Rob de Nijs

    Rob de Nijs Guest

    Penlites met een lekker hoge klemspanning gebruiken :) Ik heb een setje Duracel Power Plus gehaald. Klemspanning zo'n 1,63 volt!. Scheelt een stuk in laadtijd. Mijn broertje gebruikt Kruitvat penlites (klemspanning 1,52 volt) en bij hem duurt het laden ruim een uur. Ik heb 'm in driekwartier vol. Althans, dan gaat het laadledje uit.
     
  11. kevin_vs

    kevin_vs Guest

    ok, dus ik heb hem vanmiddag gekocht, haal hem uit de doos, wil de antenne eruit schuiven: knak :eek: , bovenkant er af :cry: , maar de ontvangst is nog wel steeds goed :)
    ik vind hem tegen wind wel iets minder sturen, de neus gaat dan een beetje omhoog :mad:
    maar voor de rest is hij wel grappig :D
    maar over dat laden, ik laad hem 10 minuutjes op en dan kan ik weer 5 minuutjes vliegen :D, is dit niet schadelijk, het lampje is dan nog niet uitgegaan... maar ik heb geen zin om één uur te w8en voor 10 minuten vliegen :p

    ps. nog wat foto's ( met de telefoon dus niet zo geweldig :p ):

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    Aah bedankt, ik heb er nu dus ook duracel plus in liggen en nu is ie wel
    klaar binnen een half uurtje, hartstike bedankt. Ojaa het vliegt bij erg
    goed moet ik zeggen. Kan namelijk gewoon tussen de boompjes
    slalomen. :wink:

    met vriendelijke groet Jon
     
  13. Airbus

    Airbus

    Lid geworden:
    29 okt 2004
    Berichten:
    2.135
    Locatie:
    Vlaanderen
    heb ene keer zo is een ding gekocht, nooit niet meer! :?
     
  14. Jon van Dijk

    Jon van Dijk Guest

    hmm toch kan ik u deze echt aanraden, heb echt heel veel
    lol met dit vliegtuigje :D . Ga zo mijn laatste vluchtje maken,
    ga ik morgen weer verder. Hoop dat ik hem nog kan blijven zien :wink:

    met vriendelijke groet Jon
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    vanacht super rustig weer en heerlijk gevlogen in de straat in de straat verlichting :) Pylon racen om 2 straat lantaarens is ook super fun :) helaas wel met parkflyer snelheden ;) In de bebouwing is windkracht 2 al wel veel :( veel turbulentie.
     
  16. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik lees verder geen klachten dat iemand problemen heeft met de reikwijdte, dus heb ik blijkbaar dat probleem alleen. Zoals ik al eerder opmerkte kom ik niet verder dan 25m en dat is toch erg weinig. Heeft verder niemand nog gemerkt dat het model gewoon doorvliegt als het buiten zendbereik komt? Toch wel even heftig als je zoals ik vlak naast het MaasWaal kanaal in Nijmegen aan het vliegen bent.
    Waaom stoppen jullie gewone penlite batterijen in de zender, ik gebruik NiMh 1700mAh cellen van de Aldi, spotgoedkoop en heel vaak op te laden.
     
  17. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.860
    Locatie:
    Nijmegen
    Theo,

    je hebt het over een veiligheidsscherm, maar ik weet natuurlijk niet hoe lang dat is. Dus ik wil toch wel graag weten, wat bij jou de reikwijdte is.
    Ik heb het op diverse plaatsen ongeveer gemeten en kom op gemiddeld 25m. Daarbuiten gaat ie er vandoor, met de motortjes op de laatst ingestelde snelheid, is dat bij jou ook zo?
     
  18. J o h a n

    J o h a n

    Lid geworden:
    5 sep 2002
    Berichten:
    1.202
    Locatie:
    Het Oldambt
    Bereik is inderdaad zeer beperkt, 30 meter op z'n hoogst.
    Uit bereik blijft de laatste stand gewoon staan.

    Gelukkig vliegt ie niet snel, dus met een sprintje heb je het
    vliegtuigje weer onder controle.

    De truuk is dus, zolang mogelijk in de lucht waarbij je
    zo dicht mogelijk bij blijft.

    Johan
     
  19. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Met die reikwijdte test kwam ik dus tot ruim 100 meter, maar tijdens het vliegen blijkt dit dan toch een behoorlijk stuk minder te zijn.

    Let ook op met de batterijen in de zender, deze zijn sneller leeg dan je denkt. Gisteren in Nijverdal ging mijn modelletje ervan door omdat de batterijen van de zender tever leeg waren. Ik moets het modelletje 2 velden verder uit de mais halen.

    Zodra er problemen komen met het laden of het laad lampje gaat niet direct branden of wel heel snel uit dan vervang de batterijen maar snel want de reikwijdte gaat er dan heel snel op achteruit.
     

Deel Deze Pagina