Kleine Review: X-Flying Club - X-Twin

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Mustang Flyer, 7 jul 2005.

  1. kevin_vs

    kevin_vs Guest

    ik heb hem sinds gisteren, en heb gelijk een pakje van 12 duracells gekocht bij alberthein, en die erin gedaan en gevlogen, maar hoelang denken jullie dat ik hier ongeveer mee kan vliegen...
    want ik heb geen zin dat me vliegtuigje er van door gaat, en dat ik hem niet meer kan besturen omdat de batterijen op zijn :p
     
  2. bij mijn r/c x-twin is vandaag na een niet zo mooie landing de linker propellor in 2en geknald...
    Kan je in een modelbouwwinkel hiervoor een nieuwe halen? (dit is m'n eerste vliegtuug dus heb er geen bal verstand van voor de rest ;) )
    Ik had er al vaker last van dat de linker propellor er wel es af ging. kan je deze met een druppeltje lijm dan vastzetten aan het asje?
    Groeten,
    Maarten
     
  3. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Niewe halen, en de huidige voor cheapo prijsje aan mij verkopen voor de ingewanden
     
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    of mij :)

    Ik zat ook al te kijken naar een reserve prop. Deze zijn alleen wel heel erg klein. Je zou een gws 2x1 kunnen verkleinen.....
     
  5. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    @fbk
    ik zat zo even te denken, Penlites zijn 1.5V, jouw cellen 1.2V. Zou je probleem met reikwijdte hiermee te maken kunnen hebben?
     
  6. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    ik merkte weinig verschil met oplaadbare en penlites....
     
  7. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Nou Niek,

    Dan houdt ik me aanbevolen voor het lege airframe....
    :)

    Peter
     
  8. Ik ben met m'n vliegtuugje trug gegaan naar de blokker en heb met een engelengezichtje verteld wat er was gebeurd, die lieve mevrouw gaat om een ander vliegtuig en zegt 'bij hoge uitzondering krijg je deze keer een nieuwe mee'. Dus sory Niek en Tandango ik heb nog geen ingewanden voor jullie te koop ^_^
     
  9. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    geeft niet, beter zo ;)

    De mijne overleeft alles tot nu toe. Alleen het staart vlakje is een beetje geknikt na tig keer door de struiken heen gevlogen te hebben en bomen. Slalommen blijft erg leuk ;) maar in het donker met verblindende lantarenpalen ook erg lastig.
     
  10. Sponge

    Sponge Guest

    Ik heb ook maar eens bij Blokker zo'n ding gehaald, de laatste die er was volgens mij.

    Het is wel lastig om het vliegtuigje in de lucht te houden en te besturen als een comlpete beginneling. Vandaar dat ik ook maar voor dit vliegtuigje ging ipv. die van Intertoys (motoren voorop), en echte modellen (geld).

    Maar goed, ik moet het maar niet meer in de tuin doen. Dit vliegtuigje weet nu hoe het voelt als een vogel tegen het raam aanvliegt ;). Helaas waait het hier in Noord Friesland vaak, dus vanavond als de wind gaat liggen maar even rond doen.

    Is dit trouwens nou Depron (waar ik veel over lees), of is EPP een ander materiaal?
     
  11. Sponge

    Sponge Guest

    Zo, weer een paar uurtjes verder. Helaas waait het hier iets teveel, maar vliegen is wel leuk :). Ik heb alleen bewondering voor de lui die hier goed kunnen sturen, aangezien het bij mij niet echt wil lukken ;).

    Maar goed, hopeljk waait het binnenkort wat minder, als het wat zonniger is hier :)
     
  12. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Waarom lukt het niet, vandaag lukte het mijn zoontje van 11 wel en dat was de eerste keer dat hij met een rc-modelvliegtuig vloog.

    Wat deed je en wat gebeurde er.

    als ik start dan staat de gasstick iets onder de helft. Als hij dan iet klimt dan geef ik iets meer gas, klimt hij te snel dan weer iets minder. De bochten komen pa sop het moment dat je denkt dat ze niet meer komen. Nu moet het toch zeker wel lukken met dit model.
     
  13. Sponge

    Sponge Guest

    Ik denk dat het voornamelijk de wind was :). Hier in het hoge noorden is er bijna altijd wind aanwezig, alsof het vliegtuig altijd maar een richting op geduwd werd. Sowieso heb ik het gevoel dat het linker motortje niet helemaal OK staat (niet helemaal recht op de vleugel). Daarnaast reageert het vliegtuigje enigszins traag op wat ik doe (naar mijn gevoel).

    Maar goed, misschien binnekort maar eens een kaatsveld opzoeken :)
     
  14. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Die linker motor zal zo wel goed staan. Beide motoren draaien dezelfde kant op dus men moet het koppel er iets uit werken, dat doe je door een motor schuin te zetten.

    En meen je dat het in Limburg niet kan waaien. De wind was hier vandaag ook met vlagen redelijk hard.
     
  15. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    ik bleef de hele tijd alleen maar voor me hangen ;) Hij waaide zelfs weg, kon ik een eind lopen :(
     
  16. Hier de leek weer met een vraag..
    Ik ging weer vol goede moed naar het park toe om weer de hoognodige rondjes te vliegen met m'n vliegtuigje van de blokker.. Er stond een klein beetje wind maar het sturen lukte aardig. Op den duur reageerde hij niet meer op het sturen en vloog op 4 meter hoogte een flinke struik in -_-...
    Na wat geschud en geduw kwamtie gelukkig weer naar beneden. Ik gooi hem weer in de lucht om verder te sturen maar de motoren doen beetje raar en sturen doet ie ook nie meer en hij boort zich weer es met een sierlijke draai in het gras..
    Ik dacht even dat er wat mis was met de zender ofzo.. Dus ik trug naar huis en met een walkman de batterijen gecontroleerd. Zo leeg astet maar kan >.< tjah daar dacht ik toen ff niet aan op het veld. Dus ik naar de electrowinkel om 4 oplaadbare batterijen. thuis had ik nog 4 oplaadbare batterijen, niet van hetzelfde merk maar wel met dezelfde capaciteit (2300 mAh ofzo) en 1,2V. Ik heb de nieuwe batterijen opgeladen en 2 van de andere batterijen samen met deze 4 in m'n zender gestopt. Die andere 2 kwamen uit m'n digitale camera en zijn dus wel wat leger dan de andere 4 maar er zit nog wel energie in want m'n digitale camera deed het nog. Afijn. Ik alle batterijen in de zender gestopt, draai het klepje dicht en steek het kabeltje van de zender in me vliegtuigje om het op te laden. Normaliter gaat er nou het groene lampje bij charge branden maar nu dus niet! 0_o
    Dus ik wordt al niet zo happy en zet de schakelaar van de zender van off naar on. nu ook geen roodje lampje bij power.. als ik m'n vliegtuig aanzet reageert deze ook niet op de gashendel...
    Ik heb nou die 2 batterijen uit m'n digitale camera maar in m'n oplader gestoken..
    Is het dan zo dat de zender alleen werkt als er 6 even volle batterijen in zitten??
    Nu is het net precies windstil hier en perfect vliegweer en doet m'n vliegtuig het niet!! :'(
    Ik hoor het wel...
    Maarten
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    alle cellen moeten echt vol zijn. Ik had ook batterijen die overal werken maar niet meer in de zender. Gewoon alle 6 goed opladen en nog eens proberen ;)
     
  18. thnx tadango! :)
    Ik zit die batterijen zowat uit hun oplader te staren en mezelf op te vreten omdat het buiten zulk mooi weer is.. -_-
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    haha, wees gerust, ik moet de hele dag werken dus je staat niet alleen.....
     
  20. Meestal valt 's avonds de wind weg, misschien heb je vanavond meer geluk :)

    Over de batterijen. Omdat oplaadbare batterijen een spanning van 1.2 volt hebben, ipv 1.5 volt, moeten ze wel helemaal vol zijn!

    Roy
     

Deel Deze Pagina