Kleine Review: X-Flying Club - X-Twin

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Mustang Flyer, 7 jul 2005.

  1. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    oh nee, bij mij kriebelt het geld ook al, is dit ook leuk voor op de club nadat je niet meer met de brandstof mag vliegen??

    groetjes jesse
     
  2. Rob de Nijs

    Rob de Nijs Guest

    Is dit het wat grotere toestel dat bij Intertoys ligt voor 39,95? Lijkt op een Lcokheed C160. Zoja, hoe vliegt dit toestel. (heeft de zelfde afstandbediening als de X-twin.
     
  3. Rob de Nijs

    Rob de Nijs Guest

    Bedoel je dat Lockheed C160 model ??
     
  4. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland


    nou???

    ik word gewoon overgeslagen :( :( :cry: :wink:
     
  5. sander88

    sander88

    Lid geworden:
    8 mrt 2005
    Berichten:
    87
    Locatie:
    Beverwijk
    @ rob de nijs

    Nee ik heb het over de X-twin, (van 30 euro)
     
  6. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
  7. Peter Pankras

    Peter Pankras

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    1.896
    Locatie:
    eenrum
    jesse.. Tuurlijk.. afgelopen dinsdag avond toen iedereen op de grond moest blijven omdat het half tien was geweest.. tufte tadango nog vrolijk over het veld met zijn x-twin..

    Peter
     
  8. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    kan er nog eigelijk wat extra gewicht bij voor vlijmscherpe mesjes :evil: 8) 8)

    kun je elkaar lekker mee snijden als je aan het combatten bent, plakbandje of uhu por erop en het is weer heel :D

    groetjes jesse 8)
     
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Lijk mij niet zo gezond idee en knap stom om dit zo op t forum voor te stellen

    kids dont try that at home!
     
  10. flying jesse

    flying jesse

    Lid geworden:
    20 apr 2005
    Berichten:
    1.586
    Locatie:
    Nederland
    ik bedoel de vliegtuigjes hoor, niet mezelf, ik kijk wel uit!!!!

    jesse...
     
  11. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Komt niet over blijkbaAR..

    sTOM, om mesjes ed voor te stellen op welk vliegend voorwerp dan ook!!!
    NOOIT doen.

    Jij nu begrijpen?!
     
  12. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.858
    Locatie:
    Nijmegen
    Ik heb ook met een "engelengezicht" mijn eendekker x-twin teruggebracht naar Bart Smit omdat ie maar 25m reikwijdte had, heel traag stuurde en op de laagste stand nog erg sterk steeg; geen probleem, geld terug.
    Maar omdat ik las dat diverse mensen goede resultaten hadden met de 2dekker x-twin, ben ik op zoek gegaan en deze gevonden bij Intertoys. Vanmiddag gekocht en vanavond natuurliijk meteen geprobeerd, windstil dus beter kan niet.
    Conclusie: Mijn eerdere aanmerkingen zijn kompleet van de baan, dit vliegt geweldig, hij reageert sneller (misschien door de kleinere spanwijdte?) de reikwijdte is goed, hoever weet ik nog niet, maar het gaf geen enkel probleem nu en ik ben zeker verder weggevlogen dan de 25m die ik eerst maximaal had.
    Verder heeft deze 2dekker inderdaad 7 snelheidsstanden van de motortjes (mijn eendekker had er maar 4) en de laagste motorstand is nu veel langzamer, het modelletje zakt nu langzaam op de laagste stand, dat is prima, zo kun je veel beter landen en sturen! Wel merkwaardig dat dit anders is, de zender ziet er uiterlijk hetzelfde uit.
    Het modelgewicht is nagenoeg gelijk, de eendekker was 18gr, deze tweedekker geeft 19gram aan.
    Ik gebruik nog steeds dezelfde 6 NiMH 1700mAh cellen van de Aldi, dat werkt prima, het spanningsverschil van alkaline (1.5V) en NiMH (1.2V) schijnt wel mee te vallen omdat de inwendige weerstand van de NiMH veel beter is, dus BELAST is het verschil minimaal.
     
  13. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.858
    Locatie:
    Nijmegen
    De frequentie van mijn x-twin zendertje bekeken met een digitale kortegolf zend/ontvanger:

    27.145MHz. modulatie: AM

    Op de zender staat: 27MHz A, Het tweedekkertje heeft geel/blauwe vleugels.

    In Nederland zijn op 27MHz de volgende frequenties toegelaten:
    26.995
    27.045
    27.095
    27.145
    27.195
    prima in orde dus.
     
  14. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.858
    Locatie:
    Nijmegen
    Verder nog iets anders opgemerkt vanavond: Er is een geniaal "reddingssysteem"in de X-Twin ingebouwd, merkwaardig dat hier helemaal niet in de gebruiksaanwijzing over wordt gesproken. Zou de fabrikant echt denken dat wij gebruikers zo dom zijn dat we dit niet opmerken?
    Test dit maar eens uit: Houd de x-twin gewoon vast op de grond en geef vol gas. Zet dan de zender uit met de on/off schakelaar, dus hetzelfde effect alsof het model buiten zendbereik komt.
    Eerst gebeurt er helemaal niets, maar na ca. 12 sec. gaan de motortjes opeens terug naar een laag toerental en de ene motor gaat duidelijk langzamer draaien dan de andere, dus tijdens vliegen gaat het model langzaam dalen en cirkels draaien, prima oplossing om niet ver weg te vliegen maar toch redelijk netjes zonder brokken te landen!
    Hier is goed over nagedacht, hoe is het mogelijk voor die 25 euro!
     
  15. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Heeft iemand een typenummer of specifieke naam voor het tweedekkertje ? bij onze intertoys hebben ze alleen een duurdere versie dus wil ik hem bestellen
     
  16. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Na 15 sec is toch al een eind weg..
    en danbochtjes? Hmm, hadie toch in de vaart hebben kunnen liggen...
     
  17. AlexH

    AlexH

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    1.095
    Locatie:
    Groningen
    Dat noem ik nog es paranoia :p
     
  18. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.348
    Locatie:
    Groningen
    silverlit x-twin ;)
     
  19. guy5927

    guy5927

    Lid geworden:
    14 apr 2004
    Berichten:
    1.049
    Locatie:
    Gistel België
    Voor zover ik van verschilende sites kan afleiden is de overkoepelende term voor allebei X-Twin ....ze hebben wél alletwee een eigen naam ...

    Het dubbeldekkertje heet Bi-wings en de eendekker Eagle-wings ...

    En nou hebben jullie me samen zó nieuwsgierig gekregen dat ik ze nú meteen allebei bestel ! :p
     
  20. Ik heb net de Bi wing gekocht :lol: hij is nu aan het laden. Straks even proberen.
     

Deel Deze Pagina