Kleine speedprop balanceren

Heeft iemand een idee hoe je kleine propjes zoals de Graupner 4.7x4.7 en 5x5 van graupner kan uitbalanceren? Met het systeem van het zwevende asje tussen 2 magneten moet je het niet proberen want het systeem zelf heeft al meer onbalans den een propje. Is er niks op de markt waarmee je zo zou kunnen dynamisch balanceren?
Ik zou willen een 3.5x4.7 propje maken van een graupner 4.7x4.7 en 42000 rpm laten draaien voor een klein pylonracertje

wie weet meer?

Hallo,
Ik balanceer altijd met de " precision magnetic balancer " van Top Flite.
Ik vlieg F5D en gebruik ook de 4.7x4.7 cam props.
Die zijn ook altijd aan de zelfde zijde in onballans.
Aan de kant waar Graupner staat zijn ze altijd zwaarder.
grtz. Luc

Een propje met de hand kleiner maken lijkt me geen goed idee dan maar minder kv,ik balanceer overigens de 4,75x4,75 en 5,2x5,2 voor mijn Gillette die met een mega 3100kv ongeveer dan op 34000rpm staat op de standaard van uh en dat gaat erg goed, apparaatje kost nog geen 10 euro, na het balanceren ook nog even op de spinner goed zetten kan ook nog altijd iets onbalance in zitten dus even laten draaien en dan als er iets onbalance in zit de prop een kwartslag draaien en je hoort gelijk of het in orde is , is trouwens ook een behoud voor je lagers van je motor en het gaat nog harder voor mijn gevoel ook

gr Andre

Hoi Adop,

Ik balanceer altijd gewoon tussen de magneten maar heb wel een scherp puntje aan het asje gedraaid. Ik woon in Ermelo en heb een draaibank dus wil wel even helpen. stuur maar even een PB tje.

Robbert

Ik heb een magnet balancer van du bro en ben er niet zo tevreden van, als ik hem zonder prop opstel zoekt hij al steeds dezefde zijde op

Dynamich balanceren:

Benodigdheden:

Dubbele scoop
piezo opnemer
lichtcensor
en proefstand
evt rpm meting.

bepaling onbalans:

.Op de as heb je door middel van een zwarte streep een markering aan gebracht.
De sensor die je om de as kunt draaien ziet die.
Wat je op je scoop nu ziet als de as draait een blok golf bij elke omwenteling gaat de spanning even van hoog naar laag.
Het andere kanaal zie je bij onbalans een sinus door nu je sensor zo te draaien dat de blok golf precies op het hoogste punt zit van je sinus weet je precies waar het onbalans zit
Met vriendelijke Groet, Gerrit Jan

Een toestel zal je niet vinden in de handel dus zelf in elkaar flanzen is de boodschap.
info balanceer draadje vr turbines

Val

Laatst bewerkt door een moderator:
Back