kleine vraagjes topic (vragen die een topic niet waard zijn)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door FRANQ, 1 aug 2005.

  1. FRANQ

    FRANQ

    Lid geworden:
    21 jun 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Hoofddorp
    hoi

    vaak worden er middenin topict nieuwe vragen gesteld met 'ík vond het niet nodig om een nieuw topic aan te maken'.

    Daarvoor is dit topic nu , het lijkt mij een goed idee en op andere forums werkt dit al uitstekend.

    ik trap af met 3 vraagjes,

    1. ik heb mijn diferentielen schoon gemaakt, moet daar speciaal vet in?

    2.volgens een handleiding hier op het forum kun je de beginafstelling van de carburateur vinden door in het slanetje te blazen, bij mij gaat het bij 3 slagen nogsteeds vrij zwaar klopt dat? of moet het zoals bij 4 slagen makkelijk gaan?

    3. iemand een idee hoe je verf van plastic afkrijgt?? (gaa om motip autolak op velgjes)
     
  2. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    1) Kan speciaal vet in (tamiya diff gear grease) maar gewone motor olie voldoet ook vaak. Ik gebruik zelf 5W/50(dun), 10W/40 (middel) of 15W/50 (dik) motorolie. Ik heb nooit problemen met die normale motor olie, en ik vul de diff's altijd 100%, dus helemaal vol olie

    2) Ligt aan de motor/carburateur. De één heeft 1,5 slag nodig, de ander 5 slagen... Er is geen moeten...

    3) van plastic? of van een lexaan body? Dat laatste kan met remmenreiniger: body in broodzak, bus remmenreininger erin leeg spuiten, zak dicht knopen, dag+nacht laten staan, en de verf kan je er zo afwrijven....
     
  3. Roger B.

    Roger B. Guest

    en dit heeft verder geen effect op de body? ik bedoel... kun je hem daarna weer opnieuw spuiten? geen doffe glans daarna? geen brossere lexaan die sneller breekt??

    kortom... kun je op die manier oefenen met airbrushen en als het niet goed is telkens opnieuw spuiten op één body?
     
  4. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Het wordt er niet mooier op: op lijntjes, deukies en vouwtjes blijf je altijd wel wat zien, en glanzend wordt de body er ook niet van.... Maar wel verfvrij...
     
  5. ik ga nadat ik deze bradntof op heb eens kijken voor wat aners.

    Ik heb nu 2.5L 16% nitro oil+ van tornado. hier zit denk ik 14% olie in.
    Nu wilde ik kijken voor ModelTechnics wat in een 5L plastic ding zit.
    Ik heb een stevig ingereden T15 motor van HPI en het is voor een MT2 waarmee offroad gereden word.
    Ik dacht dat ModelTechnics 15-20% olie had en dat Tornado Oil+ iets van 14 was. kan dat kloppen? kan de site van tornado namelijk niet vinden en bij MDTechnics word ik er eht niet wijzer uit met die 30 verschillende brandstoffen.
    Ik heb wel MDTechnics gereden in mijn Conrad P190 en daar deed hij het best goed op al issie nu erg vies en moet die eerst choongemaakt worden.
    die brandstof staat ook bij een vriend thuis.
    Wat raden jullie aan? als het op is ewoon een klein beetje NIEUWE MDT of gewoon weer T oil+ kopen?
    beiden natuurijk 16% nitro.
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    ModelTechnics heeft twee verschillende 16% brandstof voor auto's:
    Dynaglow en Qwikfire.

    - Dynaglow heeft iets minder olie en een hoger methanol gehalte
    - Qwikfire heeft meer olie en minder menthanol
    Beide hebben 16% nitromethaan

    De Qwikfire is te vergelijken met Oil+ van Tornado, maar daar waar Tornado afterrun olie echt nodg heeft, heeft Qwikfire geen afterrun nodig na ht rijden...
    MT is prima brandstof voor een redelijke prijs. Het heeft een veel betere prijs/kwaliteit verhouding dan Tornado
     
  7. Kingpin

    Kingpin

    Lid geworden:
    18 nov 2003
    Berichten:
    686
    Locatie:
    omgeving Twente
    Klopt, geen gedoe met afterrun olie.
    Normaal gebruik ik Dynaglo 16% en ik heb nog nooit een verroeste zuiger/cilinder gehad.
    Wel gebruik ik afterrun als ik de motoren een langere tijd laat staan (meer voor de zekerheid).
     
  8. GetnFunky

    GetnFunky Guest

    Hoe weet je of een lader geschikt is voor een NI-MH accu? Want ik heb een lader gekregen van een vriend (merk cartronic) waarvan het laad snoertje van de lader gewoon is verbonden aan een snoer met een ontvangersaccu stekkertje. Nu weet ik niet of het geschikt is voor mijn accu'tje.. Any advice?
     
  9. kan ik dat gewoon kopen bij muco? quartel heeft alleen tornado en ik wilde dan overstappen op dat quickfire.
     
  10. kan ik dat gewoon kopen bij muco? quartel heeft alleen tornado en ik wilde dan overstappen op dat quickfire.

    5 liter 16% dynaglo 21.95 die nemen? of
    5 liter 16% car brandstof 36.95
    dat laatste is vast tornado aan de prijs te zien.
     
  11. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik koop altijd de Dynoglo 16% bij Muco in Amsterdam, dus ik neem aan dat ze ook wel de Qwikfire 16% hebben staan, anders bel je ze ff voor de zekerheid...
     
  12. FRANQ

    FRANQ

    Lid geworden:
    21 jun 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Hoofddorp
    hoi

    dat dynaglow bij muco in amsterdam hebben ze in 16 en 25 %

    47.530.1370 5 liter 16% dynaglo 21.95
    47.530.1420 5 liter 25% dynaglo 29.95

    wat is nou het verschil dat je erkt??

    en is 25% ook geschikt voor mijn mugen msx3 op de parkeerplaats?
     
  13. ik heb een Picco P3 en moet mijn eerste tankje nog rijden.
    ik twijfel ook over de brandstof.
    het word waarschijnlijk wel 25%, maar welk merk is hiervoor het best? ik hoef geen TOP prestaties, maar wel ruim genoeg kracht voor een wheelie en goeie top-speed.
    en de motor moet er niet te erg van slijten.
    ik heb er geen moeite mee om afterrun oil te gebruiken, alleen wanneer moet dit, ALTIJD als ik stop met rijden (ook al is het voor 1 dag) of alleen voor meer dan een week...

    Groet, Thierry.

    p.s. goed idee, dit topic, het houd het forum netter denk ik
     
  14. ik zelf merkte met het inrijden van mijn MT2 van het overstappen van 10% naar 16% erg veel krachtverhoging.
    het rijd goed en zo.
    ik heb dan wel tornado otdat deze leeg is. dan koop ik ok dynaglow.
     
  15. M-thing

    M-thing

    Lid geworden:
    27 sep 2003
    Berichten:
    352
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Als je bij Muco vraagt naar Quickfire, kan hij dat gewoon voor je bestellen. Dan heeft hij dat binnen 1 week in huis. Bij voldoende vraag zal hij mischien zelfs overwegen het in voorraad te nemen.
    Overigens kan elke modelbouwzaak aan Model Technics komen, als ze maar even de moeite willen nemen het voor je te bestellen.

    Let wel op, Dynaglow bevat maar 10% olie (8% synthetisch & 2% castor). Quickfire daarintegen bevat 18% olie (13% synthetisch % 5% castor) en additiven waardoor je motor makkelijker start en loopt.
    Voor de mensen die minder olie in hun auto willen is er ook nog Quickspeed. Deze heeft 12% olie en 25% nitro maar dan heb je wel afterrunolie nodig omdat deze brandstof geen castorolie bevat die voor de bescherming tegen corrosie zorgt.

    Merit racing adviseert voor hun auto's (HPI) Quickfire vanwege de extra bescherming door het grotere percentage olie.
    Op schralere brandstoffen loopt je auto wel lekker hard, maar je motor slijt ook sneller door gebrek aan smering.

    Groeten,

    Marcel.
     
  16. leiocephalus

    leiocephalus Guest

    Sinds kort heb ik een mega zx12 legal race. De luchtfilter nat wordt na een tank gereden te hebben. Wijst dit op een probleem of maak ik mij onterecht zorgen. Mijn max heeft dit nooit gehad.

    Bij het rijden ondervind ik totaal geen hinder, motor draait stationair goed en klimt vloeiend in toeren.
     
  17. FRANQ

    FRANQ

    Lid geworden:
    21 jun 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Hoofddorp
    hoi

    mijn auto wil alleen aan blijven staan zolang de gloeiplugdriver er nog op staat

    plug is nagenoeg nieuw en ik heb er 4 geprobeerd

    nitro is wel wat oud , zou het daar aan liggen??

    mvg

    frank
     
  18. ik heb offorad gereden met mijn MT2 en de motor word wel wat warm en slaat af en toe af terwijl er genoeg benzine in zit. nu denk ik dat het aan het luchtfilter ligt.
    kan ik gewoon een 2 stage filter zoals op de savage zit er op zetten en gewoon doordrenken met benzine en daarna fulter olie op BEIDE schuimdingen? of moet ik gewoon deze er uit halen en schoonmaken?
    ik heb wel gehoord dt ik beter een savage filter kan nemen.
    Ook wil de auto best snel omslaan met kleine hobbels zoals wortelt uit de grond. Kan ik dit oplossen door dikkere olie in de shocks te doen? Nu zou er iets van 300 in zitten. Moet ik dan gewoon dikkere kopen ofzo?

    kan ik ook erfens aan een apparaatje komen dat de max temo en min temp meet enonmthoud?
    en dan meteen ook snelheid? of bestaat er ook iets dat alles in 1 meet? soort fietscomputer?
     
  19. FRANQ

    FRANQ

    Lid geworden:
    21 jun 2004
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Hoofddorp

    hoi

    nou heb ik geen offroad maar mij lijkt dat de vering soepeler moet gaan om omslaan te voorkomen

    (tenzei hij omslaat door teveel schuin hangen in de bocht)

    de wortel is een korte obstakel die het wiel omhoog duwd
    dit moet de veer/schokbreker opvangen
    doe je er nu dikkere olie in slaat hij eerder om

    -----------

    het 'dubbele'filter is erg goed idd

    ik heb het binnenst ingesmeerd met filterolie
    maar de buitenste schoon

    zo houd het buitenste filter het grove vuil tegen en de ander de rest

    het buitenste filter spoel ik ook nogweleens uit op bestemming
     
  20. M-thing

    M-thing

    Lid geworden:
    27 sep 2003
    Berichten:
    352
    Locatie:
    Heerhugowaard
    Hoe oud is 'oud' en hoe was die methanol opgeslagen?
    Wat voor pluggen heb je geprobeerd?
    Wat voor auto heb je met wat voor motor en carb?

    Groeten,

    Marcel. :roll:
     

Deel Deze Pagina