kleine vraagjes topic (vragen die een topic niet waard zijn)

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door FRANQ, 1 aug 2005.

  1. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Dan is waarschijnlijk de potmeter die in het servo zit vuil....
    Deze potmeter geeft de elektronica informatie over de positie van het servo, als deze info niet goed is wordt de positie gecorrigeerd, dus gaat je servo schokken.......

    open maken, inspuiten met contactspray die potmeter en hij doet het weer......
    Voorzichtig, let op de tandwieltjes........
     
  2. GetnFunky

    GetnFunky Guest

    Ik heb de servo's verwisseld, dus gas-servo met stuur-servo. Dan doet de servo (die eerst de stuur was) het wel goed.. Maar doet de stuurservo (die eerst gas was) het weer niet goed.. :|

    En ik die servo's zijn nieuw.. Dus ik denk niet dat het aan een vuile potmeter ligt.


    Funky
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Potmeter van de zender....
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Bingo, dan moet het die zijn.....

    Sorry, ik heb het niet goed gelezen.......
     
  5. GetnFunky

    GetnFunky Guest

    woohoo! thx man :D Het even blazen op de potmeter was al genoeg..

    mvg,

    Funky
     
  6. dizzzzzzzy

    dizzzzzzzy Guest

    ik heb een niew vraagje voor offroad rijders welke auto raden jullie me aan de niewe savage x,limeted edition,ss4.6 of de cen genesis 46 limeted edition ik kan er niet uitkomen en welke van de 2 heeft een betere wegligging op een ofroad baan heb een fg marder hiervoor gehad en een 1 op 10 carson 4 weel drive 2 speed getuned
     
  7. dizzzzzzzy

    dizzzzzzzy Guest

    Geplaatst: Wo Februari 15, 2006 9:21 pm Onderwerp:


    --------------------------------------------------------------------------------

    ik heb een niew vraagje voor offroad rijders welke auto raden jullie me aan de niewe savage x,limeted edition,ss4.6 of de cen genesis 46 limeted edition ik kan er niet uitkomen en welke van de 2 heeft een betere wegligging op een ofroad baan heb een fg marder hiervoor gehad en een 1 op 10 carson 4 weel drive 2 speed getuned
    _________________
    hallo ik heb een vraag ik zit te twijfelen tussen de cen genesis 46 5pk de savage ss 4.6 3 pk
    ken iemand me raad geven
     
  8. den_hermans

    den_hermans Guest

    eerste bericht geplaatst 9.21 en om 9.23 plaats je al 2de bericht :?

    een beetje geduld is wel handig :wink:

    ikzelf kan u ni helpen met je keuze maar met wat geduld komt uw antwoord er wel
     
  9. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    De X en de Limited zijn RTR auto's. De Savage SS 4.6 is een kit, dus zelf bouwen. Ik kan alleen maar zeggen dat het een heerlijke auto is. Van de andere twee......het zijn ook savages..... :lol: :lol: :lol:
     
  10. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    waar halen jullie eigenlijk je eigen stukjes carbon.
    en waarmee snijden jullie het uit?

    ik ben namelijk van plan om het ook te dooen ;)
     
  11. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.481
    Locatie:
    Sassenheim
    Platen carbon kan je gewoon bij de betere modelbouwwinkel of zelfs bij de Conrad kopen.

    Figuurzagen is redelijk te doen, ik gebruik gewoon een dremel met een slijpschijfje, lekker snel en makkelijk. Pas wel op voor de stof, doe het buiten en ga uit de wind staan en hou er eventueel een stofzuiger bij.
     
  12. kyoshodriver-->Bartje

    kyoshodriver-->Bartje

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    1.123
    Locatie:
    Badhoevedorp
    Je weet dat carbon duur is..?
     
  13. Mattijn

    Mattijn Guest

    wat is carbon eigenlijk? een kunststof? Metaal? mix? En waarom is het zo duur? :p

    -mattijn
     
  14. rickky

    rickky

    Lid geworden:
    10 okt 2005
    Berichten:
    491
    Locatie:
    amersfoort
    waar is het goedkoop dan?
     
  15. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Carbon is gemaakt uit koolstof. Het is een heel sterk en relatief schaars vezel. Omdat het niet overdadig te krijgen is, is het erg duur.

    Carbon platen maken ze door de verschillende vezels (die als matten geleverd worden) met een speciale lijm op elkaar te plakken en er dan geforceerd op te drukken met een pers o.i.d. Hierdoor ontstaan de carbon platen die je bij de betere modelbouwzaak kunt krijgen.

    Omdat carbon erg licht is en een grote stijfheid bied, is het een ideaal materiaal om te gebruiken waar weinig gewicht, maar veel sterkte gewenst is. Vandaar dat je het veel in de racerij tegenkomt, zowel rc als 1:1
     
  16. Fildev

    Fildev

    Lid geworden:
    17 nov 2005
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Belgïe
    Stukken carbon kan je vinden bij een Graupner verdeler of op de Duitse ebay site. Diktes gaan van 0.5 tot 3 mm. Beste resultaat is met een cnc freesmachine. Als het simpele vormen zijn gaat het nog met een junior zaagje en een vijl. Veel succes!
     
  17. Mattijn

    Mattijn Guest

    zou het echt zoveel uitmaken of het nou plastic is of carbon? en breekt het eigenlijk snel? het lijkt me in iedergeval neit zo verstandig om me wishbones van carb te maken [ben sowiso niet vanplan iets van carb. te maken want is gewoon veel te duur vor wat ik met mijn auto doe :p]

    -mattijn
     
  18. Dirk Jan

    Dirk Jan Forum veteraan

    Lid geworden:
    2 apr 2003
    Berichten:
    3.548
    Locatie:
    Veenendaal
    Plastic (kunststof) en carbon verschillen inderdaad heel erg. Kunststoffen zijn over het algemeen heel flexibel, terwijl carbon juist heel stijf is.

    Carbon kan veel trekkracht weerstaan. Hierdoor zal het niet snel breken. Als het breekt splijt het vaak en daarmee moet je oppassen. Drukkracht is al een stuk minder omdat je een vezel niet kan belasten op druk. Door de gelijmde lagen kan het wel enigszins druk opvangen, maar daarvoor kan je beter aluminium nemen.
     
  19. Ron4you

    Ron4you Guest

    Hoi

    Nu ik door een plas water reed is mijn ontvanger behoorlijk nat geworden en werkte ook niet meer. Na goed drogen werkt de ontvanger gelukkig weer maar de failsave is overleden, hij gaat direct in de "safe" als ik hem aansluit. Ik neem aan dat ze niet gereset kunnen worden dus dat word een nieuwe.

    Ik zie erg vaak die ballonnen over de ontvanger, welk merk zijn die en heeft Pk-racing ze bv?
    Ik kan die dingen toch nergens vinden...

    Bedankt, Ron
     
  20. TGXnut

    TGXnut

    Lid geworden:
    8 feb 2005
    Berichten:
    405
    Locatie:
    IJsselstein
    Tamiya heeft zwarte ballonen of Bart Smit heeft mooie gekleurde. Die van Tamiya zijn wel een wat zwaardere kwaliteit
     

Deel Deze Pagina