Kleur onderzijde (werk)schip???

Heren,

Ik ben al geruime tijd op zoek naar een rood/bruine verf, voor de onderzijde van m`n Rembertiturm, welke MAT is. Bij elke modelbouwwinkel proberen ze mij glimmende rode verf aan te smeren (bedankt hoor Quartel).. Weet toevallig iemand een RAL-nummer of een winkel die deze verf verkoopt? Ik hoor het graag..

Robert
Rotterdam

Een kleurnummer heb ik niet, maar de door mij gebruikte methode is, gewone ijzermenie vermengt met chocolade bruin en daarna met mat blanke vernis afgewerkt. Alle lakken moeten wel op therpentine basis zijn.

Groetjes Hans.

hoe precies wil je de kleur hebben?
wat je zou kunnen doen is naar een grote bouwmarkt/DHZ zaak gaan en daar een kleurtje naar keuze laten mengen. 8)
als je een voorbeeld hebt kan je de kleur laten scannen (bij een mega praxis iig)
vragen naar zijdeglans verf op alkyd (alkiet) basis (=terpetine verf)

heb meer dan een jaar achter zo'n verfmeng balie vertoeft, je moest eens weten hoeveel rood/bruin tinten er bestaan :roll:

Op m'n Christel II (zeesleper) heb ik gewoon roestwerende primer van De Keyn aangebracht (menie). Deze heeft een mooie rood-bruine kleur.
Voor m'n Warrior (supplier) heb ik een rode menie van op 't werk 'geleend' (wordt ook op de echte schepen gebruikt). Deze is ietsje bruiner dan deze van De Keyn. Ik gebruik deze roestwerende primer voor al m'n schepen.
Ik kan helaas niet zeggen van welke producent deze is.
Zal het deze week eventjes nakijken.

Feit is dat deze twee menies zich uitstekend op een romp laten aanbrengen en daar ook zéér goed blijven op hechten.
En zoals Hans het hier ook al meldde: afwerken met een blanke satijnvernis is hier ook aan te raden.
Nog een voordeeltje van het gebruik van menie is dat het uitzicht van je romp niet voor een 1:1 model moet onderdoen :wink:

Groetjes,

Droopy

Ik gebruik meestal de verven van bij Humbrol op mijn varende modellen..

Voor de onderzijde gebruik ik Humbrol 70 , heel mooi in en uit het water...

Groetjes

Laurent

ik gebruik altijd een gemengde kleur van gamma en wel,
IG D-074
dit is een mooie rood-bruine kleur
ik schilder ook mijn boten altijd helemaal in hoogglans en als alles klaar is gaat er een zijdeglans vernis over heen zodat je dan van die glans afbent

Back