kleur van de sherman M4A3

hallo mensenik heb een probleem. ik heb laatst een sherman gekocht van revell. hij is nu al bijna helemaal af alleen moet hij nog voorzien worden van een fatsoenlijke verf laag. en daar begon het gemartel. eerste keer verf kopen, handleiding er bij kleur op zoeken gekocht (revell aqau olive grey). maar nee ondanks dat het in de handleiding stond leek de kleur nergens op. dus ik zoeken bleek het inderdaad de foute kleur te zijn en een fout van de handleiding dus. dus ik nog een keer naar de winkel. een andere groen gekocht (een beetje op de gok) maar nee dit was het ook niet.dus alsjeblieft als iemand weet welke verf geschikt is voor mijn model hoor ik het graagp.s. de verf moet wel op een water basis zijn, zodat ik de kwast enzo niet hoef te reinigen met terpentine waar ik hoofd pijn van krijg.alvast bedankt.

inderdaad de kleur die in de handleiding staat, vond ik ook niet de goede.
ik ben ook gaan zoeken naar de juiste kleur en dit is voor mij geworden
vallejo model air 71043 olive drab.
hoop dat je hier wat aan hebt;)
sjoerd
full

Laatst bewerkt door een moderator:
vallejo model air 71043 olive drab.

Inderdaad Sjoerd, heeft gelijk. Ook leuk en handig om te weten is, dat voor elk WOII en de later versie's Amerikaanse voertuigen Olive Drab wordt gebruikt. Of we het nu, over een Willy's Jeep hebben over een Sherman, of over een Halftrack:wink:.

Tim

nou dank je
uhm is die ook op water basis?
en weet iemand eventueel wat de revell verf kleur is die gelijk is aan de modelmaster olive drab.

maar nogmaals in ieder geval bedankt.

modelair is een acrylverf..
en heb nog ff gezocht om de revell aqua kleur,
hierbij kwam ik op 36146 navo-olijf,
weet niet helemaal zeker of dit de juiste is,
maar je kan het altijd even kijken;)
sjoerd

Back